Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal,

Ik wil op mijn vakantie-adres gaan kijken naar Ned 1, 2, en 3.

Er staat al een schotel, een bekende van me heeft nog een Canal Digitaal smartcard liggen,

ouder type; zie afbeelding ***Reclame link verwijderd.***

Deze zal opnieuw geactiveerd moeten worden.

Ik zat te denken aan de SAB 3500 ontvanger, geen behoefte aan HD of een Opslag.

Zou het een probleem zijn deze oudere CD smartcard te gebruiken in de SAB 3500?

Alvast dank voor je reactie.

aangepast door ceesv
Linken naar webshops, ook om een afbeelding te tonen is niet toegestaan op SAT4ALL. Daarom is de link in je bericht verwijderd.

• Moderator
Geplaatst:

De door jou bedoelde kaart is een SECA 2 kaart.

smartcard-mediaguard-2c.jpg?n=1648

Wanneer de ontvanger over een Seca kaartlezer beschikt is deze kaart te gebruiken.

SECA 2 wordt door Canaldigitaal uitgefaseerd.

Of de kaart nog geregistreerd staat en opnieuw geactiveerd kan worden is de vraag.

Ook bestaat de mogelijkheid, dat de Seca 2 kaart indertijd vervangen is door een Seca 3 kaart.

In dat geval is de kaart niet meer te activeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ok, dank voor je antwoord.

Ik heb inmiddels de beschikking over een nieuwe CD smartcard,

en nu toch maar gelijk even een vraagje over de ontvanger die ik zou willen aanschaffen.

De SAB 3500. Volgens de specificaties zit er een sonax cardreader in deze receiver.

Door een bekende (bij een SAT shop) navraag gedaan of deze receiver overweg kan met de CD smartcard. Het antwoord was "nee".

Na wat speurwerk via google naar deze receiver vindt ik toch talrijke Sat-shops die claimen dat deze SAB 3500 juist

wel met de Canal Digitaal smartcard overweg kan. Er staat dan wel bij vermeld "na installatie van de laatste software/

aanpassing van de software".

Is er misschien een forumbezoeker die deze SAB 3500 onlangs heeft aangeschaft en kan bevestigen dat deze

wel met de CD smartcard overweg kan?

• Moderator
Geplaatst:

Bedenk dat zelfs wanneer de Conax kaartlezer via software geschikt gemaakt zou kunnen worden voor SECA, het nog steeds een SD ontvanger is.

Steeds meer SD zenders bij Canaldigitaal worden uitgezonden in DVB-S2 techniek, welke alleen ontvangen kan worden met HD ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dank je voor de informatie Alfred.

Cees, is er dan ergens op internet misschien een zenderlijst van CD te vinden, zodat ik kan zien welke zenders

ik met deze SAB 3500 wel/niet kan ontvangen?

• Moderator
Geplaatst:

http://www.canaldigi...st-tv-radio.pdf

Alle zenders in een overzicht.

De zenders HD en/of MPEG4 zijn niet te ontvangen met deze ontvanger.

Geplaatst:

Volgens mij kun je alle cd zenders in sd op astra1 ontvangen

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

• Moderator
Geplaatst:

Zo lang CD die nog niet naar Astra 3 verhuist of omzet naar DVB-S2

Geplaatst:

nu

De 3500 werkt met een canal digitaal kaart. Hiervoor moet je wel een anderefw erop zetten.

Bedoel je een nieuwe fw versie van de SAB site?

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

• Moderator
Geplaatst:

Geplaatst:

Zo lang CD die nog niet naar Astra 3 verhuist of omzet naar DVB-S2

Ik begrijp dat het Drecki alleen te doen is om Ned 1,2,3 op astra1.

Die zullen toch nog wel even blijven bestaan in sd.

• Moderator
Geplaatst:

De ontwikkelingen gaan steeds sneller, de houdbaarheid van systemen wordt steeds korter.

Ik heb hier nog een Luxcrypt decoder liggen, die na 3 maanden antiek was.

Voor een paar tientjes meer heb je een mpeg-4 DVD-S2 ontvanger.

Ik zou nu niemand meer aanraden een SD ontvanger te kopen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen