Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag

In de woonkamer heb ik 2 aansluitingen van satelliet. Eentje gaat direkt in de tv en heb dan de duitse kanalen(ik woon in duitsland).

De andere gaat in mijn canal digital receiver zodat ik ook weleens nederland kan kijken. Met deze receiver kan ik ook opnemen maar heb daar nog een andere aansluiting voor nodig als ik een andere zender dan die ik kijk wil opnemen

Hoe los ik dat op?

Alvast bedankt

patrick

• Moderator
Geplaatst:

Hallo Patric,

Je kan de volgende oplossingen toepassen.

- LNB vervangen voor een Quad LNB met 4 uitgangen, en een kabel extra aanleggen naar je ontvanger.

- LNB vervangen voor een Quad LNB met 4 uitgangen, en d.m.v. een stacker/destacker 2 signalen naar de ontvanger voeren via de bestaande kabel.

Wanneer je in Duitsland woont is de schotel waarschijnlijk alleen op de Astra 19 Positie gericht.

De Nederlandse zenders zijn in een versneld tempo aan het verhuizen naar Astra 3 op 23 graden Oost.

Het is te overwegen om de installatie toekomst zeker te maken en meteen in te richten voor zowel Astra 1 als ook Astra 3 ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je kunt natuurlijk ook de aansluiting naar je tv laten vervallen en altijd via de CanalDigitaal reciever kijken. Dan kun je zowel de Nederlandse als Duitse zenders bekijken. Dit heeft wel het nadeel dat je altijd de afstandsbediening van je satellietontvanger moet gebruiken terwijl je dit nu voor het grootste gedeelte via de afstandsbediening van je TV kunt doen. Afhankelijk welk type CanalDigitaal ontvanger je hebt, zou het kunnen dat je niet alle Duitse zenders in het geheugen van de ontvanger kunt krijgen die ook in de tv zitten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen