Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste leden,

Ik wou graag weten of ik met deze schotel de volgende satellite kon ontvangen

Eurobird 9

Hotbird 13

Astra 19

Astra 23

Astra 28

lukt het met een inverto lnb of heb ik een betere lnbs nodig?

Bedankt voor alle hulp

Groetjes,

Geplaatst: (aangepast)

Dit is mijn opstelling van links naar rechts 28.2 23.5 19.2 13 9.0 4.8 ik maak gebruik van inverto en alps lnb's en de schotel is een e-85 en op alle satellieten een heel goed signaal,het zijn twin lnb's je hebt de Alps lnb's nodig anders past het niet,de witte zijn de alps lnb`s en de zwarte de inverto lnb`s,alps lnb's zijn iets smaller anders past het niet,alleen gebruik maken van inverto lnb's gaat dus niet lukken

post-54808-0-26126400-1359912781_thumb.jpg

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Signaal is op alle satellieten goed heb geen last van regenstoring of het moet echt met bakken uit de lucht vallen maar dat maak ik maar zelden mee ik ben heel tevreden met mijn e-85 ism mijn vu ultimo je kan er dus de 4.8 ook nog bij plaatsen en als je wil de 0.8w,je kan zoals je ziet ook kiezen voor alps en inverto lnb's zoals ik gedaan heb

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Beste Tamil 112,

Je schrijft : "ik ga dan de alps lnb halen en de E85 schotel" Wat stevie-v schrijft is dat hij Alps LNB's gebruikt daar waar een LNB met een normale feethoorn (60mm) niet passen. De voorkeur blijft pas lnb's met een 60mm feethoorn toe en als de ruimte het niet toelaat ga dan voor LNB's met een kleinere feethoorn. Dan kan een goede combinatie zijn, de Inverto black Ultra met Alp LNB's.

Succes ermee.

M.vr.gr. Radenko

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Beste Tamil 112,

Je schrijft : "ik ga dan de alps lnb halen en de E85 schotel" Wat stevie-v schrijft is dat hij Alps LNB's gebruikt daar waar een LNB met een normale feethoorn (60mm) niet passen. De voorkeur blijft pas lnb's met een 60mm feethoorn toe en als de ruimte het niet toelaat ga dan voor LNB's met een kleinere feethoorn. Dan kan een goede combinatie zijn, de Inverto black Ultra met Alp LNB's.

Succes ermee.

M.vr.gr. Radenko

volledig mee eens de inverto leveren vaak net iets meer signaal dan de alps vandaar dat ik voor deze setup heb gekozen aangepast door stevie-v

Geplaatst:

Beste tamil112

Zoals je al van @stevie-v hebt kunnen vernemen, hoef je niet allemaal Alps-lnb’s te nemen. Dat zou ik ook zeker niet doen. Daar waar er ruimte is, zou ik zeker normale lnb’s nemen en geen smalle.

Ik heb de onderlinge afstanden van de lnb’s voor je uitgerekend.

Tussen de Astra 28,2 en 23,5 = 60mm

Tussen de Astra 23,5 en 19,2 = 55mm

Tussen de Astra 19,2 en 13,0 = 82mm

Tussen de HB 13,0 en 9,0 = 53mm

Dit allemaal aan de voorzijde van de lnb gemeten van midden kap (pukkeltje) tot midden kap (pukkeltje).

Ik weet niet hoeveel aansluitingen je wilt hebben, dat moet je maar even opgeven.

Daar waar het kan zou ik de Inverto Black Ultra of Premium nemen afhankelijk van het aantal aansluitingen.

Mijn advies is het volgende:

Op 28,2 oost, een Inverto

Op 23,5 oost een Inverto omdat deze veel signaal nodig heeft.

Op 19,2 oost een Alps, dit i.v.m. de korte afstand tot de 23,5 oost.

Op 13, 0 oost een Alps om reden dat de 13,0 sterker is (53dBW) dan de 9,0 oost (50dBW).

Op de 9,0 oost een Inverto.

Volgens mij zou je eventueel op de Astra 19,2 positie ook een Inverto kunnen nemen. Die 3mm verkeerde positie van de 19,2 stelt weinig voor.

28.2=16.2db BBC one HD

23.5=16.2db ned 1 HD

19.2=16.2 db ZDF HD

13. =13 db RAI HD

9.0. =11.3db TF1 HD

Dit is wat ik nu haal...het is iets hoger normaal want het regent hier op dit moment

aangepast door stevie-v

Geplaatst:

Beste stevie-v

Leuk dat je deze waardes even laat weten.

Je ziet dat de 9,0 het zwakste signaal geeft. Het klopt dus dat je de Inverto beter op de 9,0 graden oost kunt plaatsen en de ALPS op de Hotbird.

Beste stevie-v

Leuk dat je deze waardes even laat weten.

Je ziet dat de 9,0 het zwakste signaal geeft. Het klopt dus dat je de Inverto beter op de 9,0 graden oost kunt plaatsen en de ALPS op de Hotbird.

helemaal mee eens maar de 9.0 is bijzaak daar kijk ik eigenlijk nooit naar vandaar dat ik voor deze setup heb gekozen Sprietje maar het klopt inderdaad aangepast door stevie-v

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen