Ga naar inhoud

Welke schotel voor 39,28,23,19,16,13,en 5 graden oost

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op welke schotel kan ik hotbird, eutelsat 16 graden, astra 1 en astra 3 minimaal ontvangen zonder al teveel modificaties aan de lnb houders. Ik ken de t90 maar zijner nog andere schotels ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Van 5 oost naar 39 oost is een hoek van 34 graden. Dat is teveel voor een gewone offsetschotel met multifeedrail. Ik denk daarom dat de Wavefrontiers wel eens de enige optie zijn, die kunnen dankzij hun brandlijn een hoek tot 40 graden maken. De meeste schotels halen dit niet.

Wel is het zo dat de posities die je noemt in Nederland allemaal goed te ontvangen zijn, waardoor een T55 wellicht meer voor de hand ligt. Een probleem bij de T55 is wel de 13,16,19 oost, de LNB's hiervan komen erg dicht op elkaar te zitten. Het is de vraag of dit past, als je "dunne" LNB's koopt waarschijnlijk wel, maar dat weet je pas zeker op het moment dat je het spul in de handen hebt.

Geplaatst:

ik zit eerder aan de bigsat te denken, eenvoudig op te bouwen schotel, wel wat duur maar lange garantie. Ik twijfel echter of ik 13,16 en 19 goed werkend krijg.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Beste Zuppelan

Je maakt een denkfout. Van 5 oost naar 39 oost is weliswaar 34 graden arc maar wel 41 graden Azimuth. Officieel is de T90 geschikt voor 45 graden Azimuth. Je gebruikt dus bijna de volledige rail lengte.

De Visiosat Big Bisat heeft een bereik van 40 graden arc ofwel 48 graden Azimuth.

En beste alfred de witt

Bij een Visiosat Big Bisat zul je allemaal smalle lnb’s moeten nemen, bijv. de ALPS terwijl je met een T90 normale lnb’s kunt nemen. Ook geeft de T90 natuurlijk veel meer signaal.

Geplaatst:

Ik heb een T90 inmiddels staat deze weer 4 jaar ze ziet er nog als nieuw uit. Toendertijd werd gezegd je moet roestvaste schroeven nemen. Dat heb ik niet gedaan ook de schroeven zien er nog als nieuw uit. Ik ben over de T90 zeer tevreden. Momenteel werkt deze met 10 inverto ultra lnb's. Wat ik ook fijn vind aan deze schotel ze heeft totaal geen last van sneeuwval. Uitval heb ik ook nooit of het moet zeer extreem worden. Ik denk dat met een beetje onderhoud deze schotel een heel lange tijd mee zal gaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een T90 inmiddels staat deze weer 4 jaar ze ziet er nog als nieuw uit. Toendertijd werd gezegd je moet roestvaste schroeven nemen. Dat heb ik niet gedaan ook de schroeven zien er nog als nieuw uit. Ik ben over de T90 zeer tevreden. Momenteel werkt deze met 10 inverto ultra lnb's. Wat ik ook fijn vind aan deze schotel ze heeft totaal geen last van sneeuwval. Uitval heb ik ook nooit of het moet zeer extreem worden. Ik denk dat met een beetje onderhoud deze schotel een heel lange tijd mee zal gaan.

Beste Maja,

ik moet toch even zeggen dat ik toch wel afgelopen week met de bezem er overheen moest gaan omdat ik geen beeld meer had.

LNB helemaal tocht gesneeuwd...

afgelopen zomer heb ik toch wel 2 x met zwaar weer uitval gehad.

maar dit was maar 5 min...

maar ik moet wel zeggen dat deze schotel mijn SUPER bevalt. hij is alleen een beetje fors.

maar mijn T90 doet het super goed, goede ontvangst op al mijn lnb's van 0.8 w t/m 39 e.

gr.

henk

p.s. ik zou het wel weten welke ik neem ;) ;) ;) een mooie T90...

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

• Moderator
Geplaatst:

Al jaren een tevreden T90 gebruiker.

Ondertussen nog 3 andere T-90 schotels geplaatst bij tevreden gebruikers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Al jaren een tevreden T90 gebruiker.

Ondertussen nog 3 andere T-90 schotels geplaatst bij tevreden gebruikers.

beste Ceesv,

hoeveel satellieten kun jij kijken dan...

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Geplaatst:

Eigenlijk hoef je er helemaal niet lang over na te denken welke schotel je moet kiezen.

Er zijn 4 schotels die de gewenste 41 graden azimuth aankunnen. Dat zij de Wavefrontier T55 en T90, de Maximum E-85 en de Visiosat Big Bisat.

De T55 valt af vanwege een te klein schoteloppervlak. Dat geld eigenlijk ook voor de Visiosat Big Bisat maar die heeft nog een probleem. Daar krijg je bijna geen lnb’s op geplaatst om de 13, 16 en 19 graden oost te ontvangen. Die moeten allemaal veel te dicht op elkaar staan. Datzelfde geld ook een beetje voor de E-85. Ook daar moet je met smalle lnb’s werken voor de 13, 16 en 19 graden oost die denk ik niet zonder modificaties geplaatst kunnen worden. Ook het schoteloppervlak houdt niet echt over.

De enige prima schotel is de T90. Die geeft versterking genoeg en daar zijn de lnb’s voor de 13, 16 en 19 fatsoenlijk op te plaatsen.

Geplaatst:

@Alfred de Witt,

Net als voorgaande geluiden is mijn advies T90. Heb deze nu een goed jaar in gebruik en ben zeer tevreden. Eerder andere schotels gehad Triax en

Archsat (75x90), maar had eerder aan de T90 moeten beginnen. Ziet er wellicht wat gecompliceerd uit, maar als je de beschikbare handleidingen en programma's gebruikt, je logisch en zorgvuldig handelt dan valt dat echt reusachtig mee. Een ding wil ik je echt meegeven en dat is dat je er voor zorgt dat de mast waaraan de schotel wordt gemonteerd echt waterpas staat. Dat maakt alles een stuk simpeler en leuker. Heb momenteel beeld op de posities van 1W, 5E, 7E, 9E, 10E, 13E, 16E, 19E, 23E, 28E, 39 E. Als het mooie weer er weer is dan wou iknog proberen daar 31E en 42E aan toe te voegen.

Wat betreft beelduitval, daar heb ik nog niks van gemerkt ondanks stevige sneeuw en hagelbuien.

Groeten,

Joop

• Moderator
Geplaatst:

Henkie, ik heb er 12 LNB's in bevestigd, van 28 oost tot 8 west.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen