Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

na de aankondiging van TV vlaanderen dat vitaya naar astra gaat verhuizen, heb ik de zenderlijst opnieuw ingeladen.

Ik heb echter geen beeld meer op vitaya.

een aantal andere zenders die op astra vrij te bekijken zijn zie ik nog wel, maar op Vitaya, Acht en Jim heb ik geen beeld.

iemand een idee wat er mis kan zijn?

Geplaatst:

Indien één HD het ook al niet doet, dan is jouw schotel niet correct uitgericht.

Heruitrichten en jouw probleem zou opgelost moeten zijn.

Indien ik me niet vergis kan je voorlopig de oude versie nog even zien op nr 407, maar daar loopt dan wel een banner overheen.

Geplaatst:

Luc vitaya is nog gewoon te zien hoor op Astra 23,5 oost.Wat je kan proberen is even de satelliet opnieuw te laten scannen.Er zijn nogal wat veranderingen in de instellingen van de diverse kanalen doorgevoerd.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Ik heb ook opnieuw moeten uitrichten na de verhuis van de 3 zenders naar 23.5 . Er is beduidend minder signaal, maar ik haal toch nog 10.50dB tegen de vorige afstelling die maar 7.80 dB meer was. De HD zenders laten het dan al afweten . Na het scannen heb ik een record aantal zenders gevonden van 334 zenders, en dat is nu toe het meeste dat ik al gekregen heb.

Config: Visiosat schotel met 4 LNBs en DM800.

:)

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG

Geplaatst:

er zijn wel problemen met het instellen  van transporters op 23.50 met de dreambox probeer eens via internet groetjes roger

cob

Geplaatst:

Hier hetzelfde probleem. Na inladen TV Vlaanderen zenderlijst met de FastScan optie kreeg ik op alle 23.5 zenders Service Fout.

Tv Vlaanderen gebeld maar daar was het iedereen zijn fout, behalve die van TV Vlaanderen.

Soit. Dan maar de Fabrieksinstellingen gedaan en de 23.5 ingescand met een Blind Scan. Kreeg 1110 zenders binnen maar VITAYA en ACHT staan niet in de lijst.  

Het goede nieuws is dat de Service Fout wel weg was. Kon het natuurlijk niet laten en heb de ontvanger weer op fabrieksinstellingen gezet en de TV Vlaanderen FastScan gedaan. Weer kreeg ik op alle zenders Service Fout. Is dus duidelijk iets mis met hun FastScan. Na weer de fabrieksinstellingen en een BlindScan heb ik weer alle zenders op 23.5 maar nog steeds geen spoor van VITAYA en ACHT. Eer ik verder ga met de 19.2 in te scannen zou ik toch graag deze twee zenders hebben maar TV Vlaanderen zegt dat die wel degelijk op 23.5 zitten.  

Kan iemand bevestigen dat hij VITAYA en ACHT wel degelijk kan nemen op de 23.5 en wat de instellingen zijn (incl. alle ID's).

Geplaatst:

HKan iemand bevestigen dat hij VITAYA en ACHT wel degelijk kan nemen op de 23.5 en wat de instellingen zijn (incl. alle ID's).

Ik ontvang deze kanalen reeds maanden perfect op Astra3 (23,5).

Scan-gegevens contreel je best via King Of Sat (http://en.kingofsat.net/sat-astra3b.php).

Scroll naar Astra3B - 12109H

Groetjes,

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Geplaatst: (aangepast)

alles werkt terug bij mij . na het juist richten van de schotel en nieuwe software van TVVlaanderen ingeladen ( want ik had blijkbaar een update gemist.)

zonder deze update kan je wel problemen hebben .

Firmanaam satellietwinkel i.v.m. reclameregels verwijderd!

aangepast door ceesv
Geplaatst:

Dit zit blijkbaar dubbel in een andere topic van mij :

Na de verhuis van Vitaya, Acht en Jim heb ik mijn schotel (Visiosat met 4 LNBs) terug moeten uitrichten. Het signaal is beduidend minder dan op 19.2 het geval was.

Ik kan nu de 3 zenders terug ontvangen, maar de EPG blijft al dagen afwezig bij deze 3 zenders. Soms is er wel eens het huidige en volgende programma dat aangegeven wordt in de EPG, maar verder niets. Ook na even op andere zenders te gaan staan.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is, of is het gewoon afwachten ? Op de oude posities op 19.2 staat er WEL nog de EPG - raar !.

Ik heb even gekeken op de DM800 en heb volgende gevonden :

Vitaya 23.5 12129 V 27500 2/3

Acht 23.5 12129 V 27500 2/3

Jim 23.5 12129 V 27500 2/3

Signaal = 10.90 dB

Op de Dreambox werken ze wel, op de PC met Alt-DVB en skyview (nog)  niet (geen of onvoldoende signaal) met Skystar USB-2.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG

Geplaatst:

Hier hetzelfde probleem. Na inladen TV Vlaanderen zenderlijst met de FastScan optie kreeg ik op alle 23.5 zenders Service Fout.

Tv Vlaanderen gebeld maar daar was het iedereen zijn fout, behalve die van TV Vlaanderen.

Soit. Dan maar de Fabrieksinstellingen gedaan en de 23.5 ingescand met een Blind Scan. Kreeg 1110 zenders binnen maar VITAYA en ACHT staan niet in de lijst.  

Het goede nieuws is dat de Service Fout wel weg was. Kon het natuurlijk niet laten en heb de ontvanger weer op fabrieksinstellingen gezet en de TV Vlaanderen FastScan gedaan. Weer kreeg ik op alle zenders Service Fout. Is dus duidelijk iets mis met hun FastScan. Na weer de fabrieksinstellingen en een BlindScan heb ik weer alle zenders op 23.5 maar nog steeds geen spoor van VITAYA en ACHT. Eer ik verder ga met de 19.2 in te scannen zou ik toch graag deze twee zenders hebben maar TV Vlaanderen zegt dat die wel degelijk op 23.5 zitten.  

Kan iemand bevestigen dat hij VITAYA en ACHT wel degelijk kan nemen op de 23.5 en wat de instellingen zijn (incl. alle ID's).

Rebox als je met een blinde scan op 23.5 oost 1110 kanalen binnen krijgt kan ik je garanderen dat je niet op 23.5 oost uitgericht staat.Je zal waarschijnlijk op 28.5 oost staan daar krijg je er wel zo veel binnen maar natuurlijk niet die kanalen die je zoekt.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...