Ga naar inhoud


Betalen voor bekijken publieke omroep


Sprietje

Aanbevolen berichten

bij TVV moet men in belgie betalen voor een,canvas,op12 en ketnet.bij TVV,kan je geen kaartje alleen krijgen voor die zenders.als je ze zo wil bekijken,moet je opteren voor een dvb-t ontvangst.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoeveel miljonairs er in NL wonen, heb ik even vergeten, maar wel veel.

Als deze 1½% meer belasting betalen, komt er zo´n 1 3/4 miljard!! extra binnen bij de belastingdienst.

 

Daar kan je makkelijk de NPO mee betalen en blijft er nog geld over voor bijv. de verpleeghuizen, waar ouderen maar een keer per week onder de douche gaan en de rest van de tijd in bed liggen.

 

Maar die 1½% kan je niet verkopen aan de VVD stemmers.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja de PUBLIEKE zenders moeten betaald wordt en maakt niet uit hoe.

Feit is gewoon de publieke zender(s) moeten blijven volgens mij is

de neutraliteit van de publieke groter dan bij de commerciele (daar ga ik

van uit ondanks dat de politiek grote invloed heeft)

Er kan natuurlijk bespaard worden denk dat zoveel regionale zenders

niet nodig is.

Bij de belasting dienst vallen veel ontslagen zet ze gewoon in de

nieuwe dienst omroepbijdrage en alles is opgelost :)

 

Als ze dan maar niet vergeten de belasting met 1,5 % te verlagen zoals

het centje van Kok of was het zelfs het dubbeltje

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan sta jij zeker aan de goede kant, je zult maar moeten leven als die mensen aan de andere kant.

En wie maakt hier uit dat je on-topic moet blijven, ik zou denken een van de moderators.

 

Dat van die hand ophouden, vind ik een steek onder de gordel, je zult maar verplicht, iedere week, naar de voedselbank moeten.

De meeste economen zeggen, er moet geïnvesteerd worden het tegenover gestelde gebeurt, faillissement op faillissement.

de hoogste werkloosheid sinds jaren. En daar heeft het volk niet voor gekozen.

 

Nu lijkt dit alles off-topic, maar is het niet. In jaren dat het relatief goed gaat, hoor je ook niet van bezuinigingen op de NPO.

 

Ik gun ALLE mensen een vrolijk leven en niet alleen zij met het grote geld.

 

Vandaar mijn betoog, eigenlijk zou het "kijkgeld" weer moeten terug komen,

dan betaald alleen diegene die een radio of tv heeft. Nu gaat helaas NIET al het geld naar de Omroep, dat was

indertijd met het kijkgeld wel zo.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

net als in Duitsland zie ik ook hier een naar ik aanneem hoofdzakelijk jong publiek dat zijn ongenoegen uit over de programma's van de publieke omroep en daarbij opmerkt dat men er zelden of nooit naar kijkt en daarom ook niet voor wil betalen. Op zich kan ik daar een zekere sympathie voor hebben. De kwaliteit van de programma's is vaak erbarmelijk, het vertegenwoordigen van denkrichtingen gebeurt nauwelijks nog, in plaats van informatief te zijn is men primair uit op kijkcijfers. Zelfs de vroegere linkse VARA komt met gasten uit VVD hoek en ontvangt met regelmaat redacteuren van de Telegraaf als vaste gasten en maar zeer zelden mensen ter linkerzijde en als ze dat al doen dan vliegt Jeroen Pauw hen direct naar de strot. De voormalig religieus gerichte omroepen concentreren zich op het zo veel en zo uitgebreid mogelijk schenden van andermans privacy als volksvermaak. In zoverre is de publieke omroep mij ook een doorn in het oog.

 

Aan de andere kant: ik heb ook jarenlang in de VS gewoond. daar was hoegenaamd geen sprake van een publieke omroep die aan de weg timmerde. In mijn tijd was er iets dat Public Television heette en waarop je een mengsel zag van Sesamstraat-achtig spul overdag en wat relatief klassieks in de avond, betaald voor door giften van met name Mobil Oil en andere multinationals. Kijkcijfer was een half procent of zoiets, ook niet overal ontvangbaar.

 

De commerciële omroepen domineren de markt. geen programma zonder tig- keer een reclame onderbreking, hoe later op de avond hoe meer. Een absurd strenge censuur die zelfs verbood om een speelfilm uit te zenden waar een blote borst in voorkwam, zelfs op de late avond, en nieuws dat meer op een soort schandaalkrantje leek dan iets wat werkelijk met nieuws te maken had. Mijn kortegolfontvanger was de enige manier om nog een beetje aan objectief nieuws over wat er in de rest van de wereld omging te krijgen. Binnen de VS was dat volstrekt onmogelijk. En ook bij verkiezingen bleek dat de kandidaten de meest absurde leugens over Europa en andere delen van de wereld konden verbreiden omdat vrijwel niemand de kennis had om te weten wat waar was en wat niet. In het verleden heeft het tot ware rampen geleid, enfin, je hoeft alleen maar te kijken naar de huidige economische recessie waarin we zijn die nu weliswaar aan Europese economische problemen wordt gelinkt maar die begonnen met het totale wanbeleid van Bush jr. die onverantwoorde kapitalen aan oorlogen uitgaf, geen enkele controle op Amerikaanse banken uitoefende waardoor die bad loans, de idiote hypotheken aan mensen die zich dat niet konden veroorloven, en uiteindelijk het niet tegengehouden faillissement van de Lehmann Brothers bank gebeurde omdat de vriendjes van Bush voor de concurrerende bank Goldman Sachs werkten dat wel leuk vonden.

 

Hoe ver onze publieke media ook zijn afgegleden en hoe onzinnig sensationalisch ze de commerciële media ook achterna gehobbeld zijn in een zelfopgelegde jacht naar kijkcijfers, feit blijft dat we zonder hen hetzelfde pas op gaan als in de VS. Je hoeft alleen maar te kijken naar alle misstanden die daar heersen om te weten dat daar een enorme hoop ellende door kan ontstaan. Het aantal Amerikanen dat met vrouw en kinderen dakloos is en dus op straat of in een oude auto moet leven loopt in de miljoenen. Een eerlijke berichtgeving over de problemen is vervangen door een soort permanent zelfbevredigingsritueel waarin wordt verteld dat Amerika toch het beste land in de hele wereld is en Amerikanen de allerbeste mensen zijn en wordt beëindigd met het obligatoire "God bless America". Dan dan gaat men tenslotte met een tevreden gevoel weer naar huis voor zover men nog een huis heeft.

 

Ik ben ook niet tevreden over onze huidige publieke media, verre van dat. Ik denk ook dat de publieke media moeten ophouden met het willen halen van de hoogstmogelijke kijkcijfers. Gewoon omdat dat hun taak niet is. Ze hoeven wat mij betreft geen dingen bekostigen die ook commercieel gedaan kunnen worden, zoals het peperdure opkopen van rechten om sportverslagen uit te zenden, of het uitzenden van popmuziek die je ook op een hele reeks van commerciële zenders ook terug kunt vinden. Paul de Leeuw en andere collega's die tussen een kwart en een half miljoen van ons belastinggeld opslorpen mogen van mij ook per direct naar de commercie. Lokale en regionale omroepen doen absoluut niets om hun naam waar te maken. Als er bij ons in de stad iets gebeurt hoef je echt niet op de plaatselijke lokale zender af te stemmen, die blijft gewoon zijn voorgeprogrammeerde plaatjes draaien plus wat reportages die ze weken geleden al opnamen. We hadden een calamiteit dit najaar en de informatie kwam primair van Radio 1 met fragmentarische ondersteuning van de provinciale omroep die haar zaakjes niet op orde had. Nederland is klein genoeg om dat hele lokale en regionale gedoe eveneens aan de commercie over te laten, één overal goed ontvangbare nieuwszender (graag ook weer terug op middengolf vanwege de universele bereikbaarheid) in de vorm van Radio 1 voldoet. ook voor waar de Wereldomroep nu bezig is, gewoon radio 1 ook voor Nederlanders in het buitenland voor nieuws en klaar.

 

Wat de betaling betreft, als we 1,1% van onze eerste schijf belasting betalen dan is dat meer dan voldoende voor een afgeslankte en doelgerichte publieke omroep die zich als belangrijkste doel moet stellen om onze bevolking optimaal te informeren en vanuit zoveel mogelijk gezichtspunten, zowel qua nieuws als qua documentaires, onderzoeksjournalistiek, cultuur en educatie. En wat we dan op kosten van de belastingbetaler uitzenden moet zonder problemen door iedereen ontvangbaar zijn. het is te gek dat je honderden gekke Italiaanse en Duitse onzinzendertjes op Hotbird en Astra tegenkomt maar het uitzenden van Holland Doc en Cultura via satelliet of van mijn part via dvb-t niet betaalbaar zou zijn. Als we moeten betalen voor de productie moeten we niet nogmaals aan doorgaans dure kabelondernemers moeten hoeven betalen om het dan ook nog in goede kwaliteit te mogen zien. Zorg je niet voor een goede verbreiding dan heb je geen recht om de belastingbetaler ervoor te laten dokken. dat is zo'n beetje mijn idee over de discussie publieke omroep en betaling. Overigens: degenen die spreken van een kijken naar de publieke omroep in het Europese buitenland: feitelijk doen we dat niet zo heel veel anders dan de Zwitsers of Oostenrijkers: met een verlopen kaart van CanalDigitaal is een permanente ontvangst zonder dat je verder nog iets betaalt mogelijk zolang je binnen het bereik van Astra woont. Enige verschil: formeel is het illegaal om een CD kaart buiten onze landsgrenzen te gebruiken terwijl de Oostenrijkers en Zwitsers hun voor zover ik weet gratis kaart wel overal in Europa mogen gebruiken. In praktijk maakt het geen verschil want het is een regel die op geen enkele manier te handhaven is.

 

PS: besef echter wel dat commerciële omroepen ook niet gratis zijn. Zij krijgen weliswaar geld van allerhande bedrijven door reclame voor hen uit te zenden, maar die betalen we dubbel en dwars terug. In de eerste plaats niet eens door de producten die ze verkopen (theoretisch zou je geadverteerde producten kunnen mijden en dus zo denken dat je niet meebetaalt) maar vergeet niet dat alle reclamekosten voor dei bedrijven belasting aftrekbaar zijn. Zo las ik nog niet zo lang geleden dat 14 van de in totaal 16 in Nederland gevestigde multinationals geen cent belasting betalen, met name door deze constructie. Maar wij betalen wel voor hen, voor de infrastructuur die ze nodig hebben om hun producten af te zetten, enz. enz. Betalen zij niets van hun eerlijke aandeel dan betekent dat gewoon dat de hele belastingdruk op ons, degenen die de belastingen niet zo kunnen ontduiken komt te liggen. En als dankjewel kunnen we hun reclameboodschappen blijven verdragen tot het onze nek uit komt. Ja, ik denk dat we zelfs heel wat meer betalen voor de commerciële omroepen dan voor de publieke, alleen merken we het niet zo omdat het indirecte gevolgen heeft. En dan heb ik het nog niet eens over de onmogelijkheid van nieuwe kleine bedrijven om produkten te gaan vervaardigen die concurrerend zijn. Zij hebben geen kapitalen om hun winsten in reclame om te zetten dus kunnen ze de consument nauwelijks nog bereiken en zijn hun kansen om met succes op te starten bijna nihil.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emekli

Het topic gaat over het feit of de omroepbijdragen betaald moeten worden door iedere Nederlander die belasting betaald of dat je alleen maar zou moeten betalen als je ook werkelijk naar de publieke zenders kijkt en luistert.

Het doet verder helemaal niet ter zake hoeveel iemand verdient en of hij veel of weinig bijdraagt aan de kosten van Nederlandse publieke radio en TV-zenders.

De omroepbijdragen zijn destijds afgeschaft omdat de controle op het kijken en luisteren naar radio en tv onbegonnen werk was. Het koste meer aan contoles dan aan inkomsten. Bovendien is het behoorlijk privacy-gevoelig om een controleur van de omroepbijdragen binnen te moeten laten om een controle uit te voeren.

Nu zou je wel kunnen zeggen dat het tegenwoordig niet zo moeilijk is om alles gecodeerd uit te zenden en dat je dus een smartcard met abonnement nodig hebt om de Nederlandse publieke omroepen te kunnen ontvangen maar hoe wil je dat dan doen als je in de auto naar de Nederlandse publieke radiozenders wilt luisteren of met je draagbare radio in huis? Moeten dan al deze radio’s in de vuilnisbak en moet je een radio kopen waar je een smardcard in kan steken om naar de NPO-radiozenders te kunnen luisteren? En hoe wil je dat doen met een oude beeldbuis-TV die nog analoog via de kabel ontvangt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja de PUBLIEKE zenders moeten betaald wordt en maakt niet uit hoe.

Feit is gewoon de publieke zender(s) moeten blijven volgens mij is

de neutraliteit van de publieke groter dan bij de commerciele (daar ga ik

van uit ondanks dat de politiek grote invloed heeft)

Er kan natuurlijk bespaard worden denk dat zoveel regionale zenders

niet nodig is.

Bij de belasting dienst vallen veel ontslagen zet ze gewoon in de

nieuwe dienst omroepbijdrage en alles is opgelost :)

 

Als ze dan maar niet vergeten de belasting met 1,5 % te verlagen zoals

het centje van Kok of was het zelfs het dubbeltje

 

mee eens, het was overigens een kwartje!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal eens ben ik het niet met je,

"Zelfs de vroegere linkse VARA komt met gasten uit VVD hoek en ontvangt met regelmaat redacteuren van de Telegraaf als vaste gasten en maar zeer zelden mensen ter linkerzijde en als ze dat al doen dan vliegt Jeroen Pauw hen direct naar de strot."

 

Het is juist goed dat P&W dit wél doen.

Er wordt namelijk al jaren gezeurd dat de NPO te links is, hiermee wordt dit ontkracht.

Het gedoe van o.a. "pownieuws" laat maar weer eens zien, dat het aan de rechterkant nog moet worden uitgevonden om een

fatsoenlijk programma te maken

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan natuurlijk bespaard worden denk dat zoveel regionale zenders

niet nodig is.

Ik denk dat kijkcijfers een goed beeld geven van de rol die een regionale omroep speelt.

In het noorden zijn ze in ieder geval onmisbaar gebleken om cultuur en taal levendig te houden. Kijkcijfers bewijzen dat.

 

Bij de belasting dienst vallen veel ontslagen zet ze gewoon in de

nieuwe dienst omroepbijdrage en alles is opgelost :)

Dat is nou precies waarom ik het huidige systeem nog zo gek niet vind.

Hoe meer "diensten", hoe meer geld naar ambtenarij die niks toevoegt.

Alleen maar hogere kosten en meer fraudegevoeligheid. Subsidiestromen kosten handenvol ten koste van effectieve besteding.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan betaald alleen diegene die een radio of tv heeft. Nu gaat helaas NIET al het geld naar de Omroep, dat was

indertijd met het kijkgeld wel zo.

Dan ben jij zeker vergeten hoeveel ambtenaren er indertijd bezig waren met het innen en controleren.

Ik kende zat mensen die niet betaalden en wel luisterden en keken. Het systeem werkte niet.

Niet voor niks dat er in Duitsland momenteel een verhit debat plaatsvindt over de eerlijkheid van het nieuwe luister- en kijkgeldsysteem, waarmee veel meer geld lijkt te worden opgehaald en overheden spelletjes spelen om per gezin of wooneenheid meer op te halen dan voorheen.Terwijl de Duitse p.o. ondanks de crsis nog steeds baadt in weelde. Niks bezuinigingen daar.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl de Duitse p.o. ondanks de crisis nog steeds baadt in weelde. Niks bezuinigingen daar.

 

De Duitse publieke omroep bezuinigd wel degelijk. Het baden in weelde is relatief.

Voor mij zijn ze op afstand het beste publieke bestel ter wereld. En niet te vergeten een belangrijke werkgever voor de media sector.

Voor een programma aanbod van die kwaliteit ben ik best bereid te betalen. Kijk een naar een zender als de Deutschlandfunk of Deutschlandradio...hoe vaak die in de media niet geciteerd worden. Kwaliteit heeft z´n prijs.

De "crisis" treft Duitsland lang niet zo erg als de omliggende landen omdat ze al veel vroeger de zeilen hebben bijgezet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duitse publieke omroep bezuinigd wel degelijk. Het baden in weelde is relatief.

Alles is relatief, daardoor wordt juist duidelijk hoe zeer de Duitse omroep in weelde baadt.

In de andere rubriek meldt "De vrije Fries" zojuist dat NDR weer een nieuwe radiozender is gestart.

 

http://www.ndr.de/ndrblue/index.html

 

Dat is toch het tegenovergestelde van bezuinigen. Daar hoor ik de Duitse omroep niet over. Wel over verhoging van luister-en kijkgeld, ook niet erg publieksvriendelijk.

 

(Verwar mijn bovenstaand commentaar s.v.p. niet met respect voor de Duitse omroep, want dat heb ik wel degelijk.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

....de neutraliteit van de publieke groter dan bij de commerciële

 

Politiek gezien ?? De commerciëlen doen niet aan politiek en

de NPO is drammerig links. Was het maar waar dat de NPO neutraal

was. Maar bij elk Journaal zit wel weer een verkapte boodschap.

 

En dat het is het probleem van de NPO: het is duur, drammerig, narcistisch,

gelijkhebberig en van slechte kwaliteit. Waarom moet ik daaraan meebetalen ??

 

 

.

aangepast door Snoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is relatief, daardoor wordt juist duidelijk hoe zeer de Duitse omroep in weelde baadt.

In de andere rubriek meldt "De vrije Fries" zojuist dat NDR weer een nieuwe radiozender is gestart.

 

De duitse omroep heeft een goede infra struktuur.

Een digitaal radio streampje er bij plaatsen kost bijna niets.

Personeel kosten zal er ook niet bij komen ,de radio makers van de

andere kanalen kunnen gemakkelijk een kanaaltje erbij maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...