Ga naar inhoud


Betalen voor bekijken publieke omroep


Sprietje

Aanbevolen berichten

@snoopy,

 

Ook ik kijk heel veel naar de "deutsche öffentlich Rechtichen" dus niet naar de Duitse commerciëlen.

BBC/ITV, hier helaas niet te ontvangen.

 

Maar dat op de NPO alleen bagger komt, gaat mij toch echt te ver.

Er komen veel mooie documentaires, zoals "Earth Flight", detectives, (helaas door bezuinigingen wat te veel herhaald),

zaken die aan de kaak gesteld moeten worden, door bijv. Zembla, kostuum drama o.a. "Downton Abbey en noem maar op.

 

Wat wél bagger is, op Radar na, is de TROS, die moet in mijn ogen maar commercieel worden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>>Er komen veel mooie documentaires, zoals "Earth Flight",

 

Inderdaad, bijna al het mooie op de NPO is ingekocht bij de BBC :)

 

Laat ik het zo zeggen: voor de bakken geld die de NPO kost

krijgen we erg weinig retour.

aangepast door Snoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht je dat ze zulke programma´s gratis krijgen of zo. Helaas moet de NPO zulke zaken aankopen,

want geld om zelf zoiets te maken, is er al helemaal niet.

Daar is NL te klein voor.

Verder is het zo, dat men in Duitsland veel GEZ betaald en het inwoner aantal veel groter is en, dan is er meer mogelijk.

Ben blij met wat je hebt, en dat we in NL nog keus hebben, om evt. ook naar buitenlandse zenders te kijken.

Anders wordt het het zelfde als in de VS, alles commercieel en om de 4 minuten reclame.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht je dat ze zulke programma´s gratis krijgen of zo. Helaas moet de NPO zulke zaken aankopen,

want geld om zelf zoiets te maken, is er al helemaal niet.

Daar is NL te klein voor.

Verder is het zo, dat men in Duitsland veel GEZ betaald en het inwoner aantal veel groter is en, dan is er meer mogelijk.

Ben blij met wat je hebt, en dat we in NL nog keus hebben, om evt. ook naar buitenlandse zenders te kijken.

Anders wordt het het zelfde als in de VS, alles commercieel en om de 4 minuten reclame.

 

In Duitsland is de hoogte van de vergoeding voor een uitermate goed programma-aanbod geheel in lijn met de kwaliteit van de programma´s. Natuurlijk zijn er meer inwoners maar daar staat een veel groter en uitgebreider media-landschap tegenover.

 

Dat de Nederlandse PO minder geld binnenkrijgt is duidelijk maar laten ze dan eindelijk eens inkrimpen in de "breedte" van het aanbod en dit overgebleven geld uitgeven aan de "hoogte" oftewel de inhoudelijke kwaliteit van de programmma´s.

Voor mijn part Nederland 3 eruit geheel gooien en een aantal van die extra digitale sparten kanalen eruit. Dan het zuilen systeem eens overdenken, drastisch aanpakken en moderniseren.

Neem als voorbeeld het systeem in Zwitserland, een omroep bestel dat geheel past bij de grootte en talen-toestand van dit land.

 

Waarom kan er in Nederland geen serie als Tatort, der Alte etc. geproduceerd worden. Het zou de NL film industrie ten goede komen en de werkgelegenheid in deze tak doen opleven.

 

Als ik ´s avonds na 19h00 naar Radio 5 luister krijg ik echt de kriebels van dat ge-ouwehoer. Een fluittoon van 1000hz is nog interessanter.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom ik indirect moet bijdragen aan de vele bagger op de PO. Sinds ik SAT-tv heb, merk ik wat ik al die jaren heb gemist en wat voor groot kwaliteitsverschil er is met buitenlandse TV-kanalen. Waarom moest ik al die jaren betalen voor een inferieur product.

 

Er zijn wel enkele leuke programma;s op de PO, maar de PO is al lang niet meer objectief en dat stoort me vreselijk. Twee publieke zenders zijn meer dan genoeg om de kwaliteit op niveau te behouden.

 

En wat andere voorstellen: gewoon een kaart kopen als je wilt kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kijkbuis, of volgens sommigen de kwelbuis, is een afspiegeling van onze maatschappij.

De publieke omroep is een algemene voorziening, waardoor je geen mogelijkheid hebt je bijdrage aan het medium zelf te bepalen.

De titel van deze thread, betalen voor bekijken publieke omroep is door onze mediawet daarom geen optie.

 

De commerciële omroepen halen hun inkomsten hoofdzakelijk uit reclame, kijkcijfers en publieke opinie zijn daar een alles bepalend machtmiddel.

Daar heeft de consument wel een mogelijkheid om invloed uit te oefenen.

 

Een typisch voorbeeld daarvan is de moeder van alle soaps, SOAP, welke rond 1980 op de buis te zien was.

 

http://en.wikipedia....and_controversy

 

Een alternatieve manier om in Nederland een programma van de buis te krijgen is om het te laten presenteren door ene B. van Erven Dorens. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu goed dan betalen voor Publieke Omroepen...

 

wil ik wel in meegaan! Prima plan meneer Slagter!

 

canaldigitaal wijzigen jullie even snel je abonnementen voor die bundels en pakketten

hier eentje zonder publieke omroepen aub!

 

en wat mij betreft dan ook die commerciele reclame zenders sbs tot en met rtl maar eens snel opsodemieteren in aparte pakketten

aan die meuk wil ik niet meer meebetalen conform het solidariteits principe.

 

<frequent gerommel> is al decennia aan de gang met die gasten in denhaag en hun vriendjes http://www.stelling.nl/followup/frequent.html

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat andere voorstellen: gewoon een kaart kopen als je wilt kijken.

Ieder land heeft publieke voorzieningen betaald door de gemeenschap.

Ik betaal ook wegenbelasting voor wegen waar ik nooit kom.

Ik betaal zelfs wegenbelasting in Nederland terwijl ik elk jaar een maand door het buitenland rijd.

 

Tel je zegeningen dat je Nederlander bent en accepteer alle plichten (maar ook heel veel (voor)rechten) die erbij horen.

Als je die niet wilt, moet je emigreren naar een land waar het volgens jou beter is.

Ik denk dat je gaat ontdekken dat er weinig landen zijn waar het anders toegaat dan hier, laat staan beter.

 

Ook het principe "De gebruiker betaalt." moet je niet te ver willen doorvoeren. Nederland is een natie, geen nomadengebied.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu goed dan betalen voor Publieke Omroepen...

canaldigitaal wijzigen jullie even snel je abonnementen voor die bundels en pakketten

hier eentje zonder publieke omroepen aub!

Hoeft niet. Die zijn sowieso FTV.

en wat mij betreft dan ook die commerciele reclame zenders sbs tot en met rtl maar eens snel opsodemieteren in aparte pakketten

aan die meuk wil ik niet meer meebetalen conform het solidariteits principe.

Maar dat is nu ook al zo, toch? Je hoeft geen enkel pakket te nemen waar deze zenders in zitten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij het beste vinden in @Eduard07 zijn argumenten, maar als we nu eens echt een NPO oprichten. Het huidige bestel komt voort uit de tijd dat we allemaal aan verschillende aandoeningen leden, om er een paar te noemen, heidens, humanistisch, niks of nog erger, katholiek, protestant en tegenwoordig ook islam. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik een "katholieke" Mozart uit de radio hoorde schallen, heel wat anders dan de "heiden" Mozart. :crazy: De verschillen tussen de uitzendgemachtigen zijn amper meer op te noemen, ( de r*kkers van de EO uitgezonderd) maar ze moeten nog allemaal hun "plasje" mogen doen. Nu moeten we het weer hebben van ander onderscheid, het publiek is nu jong, oud, laagopgeleid, hoogopgeleid, heeft SOA is in de overgang, of staat met een been in het graf, dat laatste is niet zo gek als je als voorzitter van MAX, Slagter heet. Wat een lijkenlucht bij die laatste, ik geloof dat Karel de Grote daar de ochtend-gymnastiek verzorgt. :sick: Ik ben een voorstander van een NPO, maar als bezuinigen een manier is om media segregratie tegen te gaan kan ik dat wel billijken. Wie weet is dat zelfs goedkoper en haal je de anti NPO-diehards wat wind uit de zeilen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En je gaat me toch niet vertellen dat b.v. Paul de Leeuw 400.000 euro per jaar waard is ??.

Je bent wel erg fan van PvL.. Zo vaak noemen. Waar hert hart van vol is loopt de mond over.

Wees blij dat we een duaal bestel hebben met commerciële en publieke omroep.

Beide worden betaald door de consument. De een int via de reclame de ander ook via de belasting.

Publieke omroep met er gewoon zijn anders krijg je Amerikaanse taferelen waar commercie de dienst uit maakt en unilever gaat bepalen wat jij aan nieuws mag zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@iruud,

 

"Beide worden betaald door de consument".

 

En dat is nu eens helemaal juist en als de mensen dat nu eens beseften, in plaats van altijd maar te klagen over de NPO.

 

Gelukkig is en blijft de NPO al sinds maanden de marktleider.

 

Ook ik zou een abo willen hebben, met bijv. alleen Discovery HD, NGC HD, Travel Ch. HD, etc.

Eigenlijk zoiets als het €5,-- HD abo  met daarin dan géén commerciële zenders, kijk er nooit naar.

 

Nog mooier zou zijn, een abo naar eigen keuze, jij bepaalt de zenders en betaalt er naar.

Is mogelijk, maar kost voor CD wat extra werk.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...