Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit met een, voor mij, groot probleem.

Momenteel heb ik Digitenne waar ik erg tevreden over ben maar waar ik helaas afscheid van zal moeten nemen.

Het volgende probleem doet zich voor: RTL 7 zend geen F1 meer uit en de BBC zend maar een paar races uit.

Aangezien wij grote liefhebbers zijn van de F1 zal er dus uitgeweken moet worden naar een provider die Sport 1 in zijn pakket heeft (Sport1 heeft een contract van 3 jaar afgesloten).

In het CanalDigitaal entertainer pakket zit Sport 1 er standaard in maar omdat ik zoveel verschillende Sport 1 onderdelen tegenkom vraag ik me af of deze standaard Sport 1 wel de F1 compleet uitzend.

In verschillende reacties kom ik tegen dat het beeld van UPC scherper is dan dat van CanalDigitaal, klopt dit of is dit onzin/achterhaald.

Bij UPC zit je met Horizon als je ook op wil nemen (wel 4 kanalen i.pv. maar 1 bij CD) maar daar schijnen weer veel problemen mee te zijn.

Prijs technisch is CanalDigitaal zeer zeker de beste optie maar daar zit ik weer met een belachelijke 99,- aansluitkosten (UPC 45,-) en nu ik toch van mijn goedkope Digitenne af moet wil ik wel gelijk het beste wat er momenteel is.

Ik heb voorheen altijd al wel aan tv via de satelliet zitten denken maar kon de kosten van een schotel en reciever niet opbrengen.

Help, wie kan mij adviseren wat te doen.

Geplaatst:

Ik zou gaan voor CD, niet om dat die perfect zijn, dat is de kabel ook niet.

Maar de gratis te ontvangen (HD) zenders, is -tig maal groter als bij de kabel.

Met een goede 85 á 90 cm.schotel, ontvang je heel veel van Nederland, van Vlaanderen de 3 VRT zenders,

-tig Duitse kanalen en niet te vergeten, ALLE BBC, ITV, Channel 4 en 5 zenders.

Uiteindelijk moet je alleen voor een CD abo. betalen, de rest is gratis.

Wat en hoe bij CD, vind je hier:

http://www.canaldigitaal.nl/televisie/

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Zolang UPC je de Horizon box door de klanten z'n strot perst zou ik UPC vermijden. Het beeld kwaliteit bij sport 1 is via UPC iets beter dan bij CDS. CDS levert de extra sport1 kanalen tegenwoordig aan via sport 1 Go en dat is via internet.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Zolang UPC je de Horizon box door de klanten z'n strot perst zou ik UPC vermijden. Het beeld kwaliteit bij sport 1 is via UPC iets beter dan bij CDS. CDS levert de extra sport1 kanalen tegenwoordig aan via sport 1 Go en dat is via internet.

Weet je dat wel zeker van sport 1, als ik het entertaiment tv pakket neem dan zit daar sport 1 bij. Dat is alleen tv want internet via CD hoef ik voorlopig niet (ook niet van UPC) omdat ik sowieso t/m september een internet abbo heb.

Geplaatst:

Wat Gupje29 bedoelt is dat Canal Digitaal niet alle zenders van Sport1 doorgeeft. Die kun je via Sport1 Go alsnog bekijken. Voor jouw Formule1-wensen is dat niet van belang, dat wordt uitgezonden op Sport1 Select HD en dat krijg je gewoon in je CanalDigitaal-pakket.

Voordeel van de schotel zijn (zoals altijd) de zenders buiten het CDS-aanbod: Je kunt de wedstrijden die de BBC nog wel uitzendt bekijken in de hoogste kwaliteit en de Formule 1 wordt nog op een goede manier uitgezonden op RAI1 in het al 15 jaar openliggende SECA1, zo goed als FTA.

Die aansluitkosten bij Canal Digitaal hebben met de apparatuur te maken: Een nadeel van satellietontvangst is dat er een schotel en ontvanger nodig is. Bij de kabel komt het signaal "gewoon" uit de muur, daar hoeft niets ingewikkelds voor te gebeuren. Canal Digitaal moet echter een schotel voor je ophangen en je een ontvanger in bruikleen geven. Dat is waarom die 99 euro er is.

Het is echter ook mogelijk zelf een schotel en een ontvanger te kopen, dat is helaas gegarandeerd duurder dan die 99 euro, maar vaak wel interessant, omdat je dan betere spullen kunt kopen dan wat je van Canal Digitaal krijgt. Gezien je die 99 euro al veel vindt, ligt dat wellicht niet op jouw weg. Neem je voor een paar jaar via de schotel te blijven kijken, die 99 euro wordt per maand dan een nihil bedrag.

Geplaatst:
In verschillende reacties kom ik tegen dat het beeld van UPC scherper is dan dat van CanalDigitaal, klopt dit of is dit onzin/achterhaald.

Nee, dat is absoluut waar: UPC heeft mooier beeld dan Canal Digitaal. De beeldkwaliteit van Canal Digitaal is echter nog altijd stukken beter dan die van Digitenne. Als ik UPC een 10 geef, krijgt Canal Digitaal een 8 en Digitenne een 3, om je een beetje een idee te geven.

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou voor UPC gaan als je een mooi NL aanbod wil van HD kanalen, Schotel is meer voor buitenlandse zenders. Het NL aanbod op satelliet is een stuk minder dan de kabel, Je hoeft bij UPC natuurlijk niet voor de horizon box te kiezen. Tevens die canaldigitaal receivers werken minstens net zo slecht als de horizon box. Ook krijg je bij de kabel gewoon sport1 op een 2e ontvanger, Bij Cananldigitaal is dat niet mogelijk of je moet gaan sharen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

• Moderator
Geplaatst:

Werkt je UPC kaart dan ook in een andere ontvanger als de UPC Horizon box?

Ik dacht dat je geen vrije keuze had van ontvanger bij UPC.

Maar kijk je alleen Nederlandse zenders is UPC inderdaad voldoende.

Wil je zelf beslissen welke (buitenlandse HD) zenders je wilt zien is de satelliet een betere keuze.

Maar die keuze moet TS zelf maken

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Veel info waar ik zeker wat mee kan.

Aangezien ik tevreden ben/was met Digitenne, (wat voor veel mensen die het zelf niet met eigen ogen hebben gezien onbegrijpelijk is maar ik heb werkelijk heel goed beeld) en ik dus tevreden was met het zenderaanbod ga ik maar voor UPC.

Het aanbod zenders is voor mij voldoende en het gaat mij er toch voornamelijk om dat ik de Formule 1 in zijn geheel kan zien.

Mocht UPC echt van de ene storing naar de andere gaan dan is het maar een jaar dat ik er aan vast zit ;)

Iedereen bedankt voor je reactie waardoor het voor mij eenvoudiger werd om mijn keuze te maken.

Geplaatst:

Als je bij UPC een decoder met hardeschijf kies krijg je zowiezo een Horizon.en niks ander meer helaas. Sport 1 gaat het formule 1 op meerdere zenderes tegelijk uitzenden. (andere camera positie).

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst: (aangepast)

En als je nieuwschierig bent wat er op de sat allemaal te zien is kan je altijd nog een schotel erbij nemen maar dan zonder CD abbo Duitsland,Engeland,Rai 1,2,3 allemaal FTA

aangepast door Duikertje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen