Ga naar inhoud


Motorfiets motor ontwikkelingen


mauspartyhouse

Aanbevolen berichten

Een turbo op kleinere motoren kan best wel. De strekking van het artikel dat ik daarover gelezen had was dat de turbo meer tot zijn recht komt bij wat grotere cilinder inhoud. En laten we eerlijk zijn, 875 cc zit niet zo heel ver van 1000 cc.

 

En als je dan een brommer van meer dan 1000 cc hebt is een turbo niet zo zinvol meer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jij snapt wat ik bedoel.

 

Dat stampen van het blok, je gehoorbeschadiging van de uitlaat (welke uitlaat?), de rook en benzinedampen achter je. Need I say more?

 

Je zult maar aan een veel gebruikte route wonen waar op een rustige zondag honderden van die knetterpotten langskomen en je bijna met een gehoorbeschermer en gasmasker in je eigen tuin moet gaan zitten om even in de zon te kunnen zitten. :crazy:

 

Ik vraag me dan ook vaak af waar de politie op zo'n mooie zondag ergens is want wat zou er makkelijker zijn dan langs zo'n route wat metingen te doen? Volgens mij kunnen ze dan de boetes met bakken tegelijk naar binnen harken.

 

Motor rijden is heel leuk en ik mag het ook graag doen, maar dan wel zonder lawaai en zonder stank zodat een ander geen onnodige hinder ondervindt van mijn hobby.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult maar aan een veel gebruikte route wonen waar op een rustige zondag honderden van die knetterpotten langskomen

 

Laat ik dat nou net doen. In het voorjaar en zomer komen er grote groepen motorrijders die het dorp aandoen. Erg gezellig, trekt ook altijd bewoners die even komen kijken. Die jongens hebben ook wat te besteden dus goed voor de middenstand. En daar profiteer ik dan ook weer van want hoewel ik in een heel klein dorpje woon hebben wij de volledige middenstand nog.

 

En op die betuttelende borden zitten we al helemaal niet te wachten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze komen hier het bos uit dan links af en 200m even flink gassen op een N weg en dan weer rechts af over een vrij brede weg met links een bos en rechts huizen dus dat weerkaatst prima.

De gemeente heeft al 2 drempels aan gelegd maar dat heeft het probleem alleen maar 50m opgeschoven want nu trekken ze het gas los na de 2 drempel. Niet allemaal hoor op 90% is niets aan te merken, die genieten gewoon van een mooie voorjaarsdag met een leuke rondrit door een mooie omgeving maar dan is er 10% die het verziekt voor een ander door er met een enorm kabaal een racecircuit van te maken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk een tweetaktmotor. Dat is erg inefficient en erg vies, maar levert ook een lekker compact en goedkoop motortje op.

 

Nee hoor, is gewoon een vrij standaard viertakter. Maar zoals hier al gezegd is er ook van de motorrijders weinig druk om de motoren zuiniger te maken. Ik begrijp dat wel, het zal me ook aan mijn bips oxioderen hoeveel mijn Lotus gebruikt. Voor de 5000 km per jaar maakt het niet veel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Ik rij al een paar jaar op een 125cc Daelim motorfiets puur voor de lol. Je zult het niet geloven, maar dat rotkreng verbruikt net zoveel als mijn Audi A4 2.5 liter 6 cilynder turbo-diesel.

 

Lol.. De matchless van 350CC gebruikt 1 op 25. Niet gek voor dat ouwe beessie.

 

 

Niet allemaal hoor op 90% is niets aan te merken, die genieten gewoon van een mooie voorjaarsdag met een leuke rondrit door een mooie omgeving maar dan is er 10% die het verziekt voor een ander door er met een enorm kabaal een racecircuit van te maken.

 

Dat is een belediging voor een echte motorrijder.

Die 10% zijn geen motorrijders maar debielen die , als er een druppeltje water uit de lucht valt, met hun basebalcap achterste voren in hun golfje net zo hard zitten te scheuren.

Dat zijn vaak ook die kriusjes langs de weg (of hun slachtoffers).

 

Ik rij nu al een kwart eeuw (slik :crazy: )en heb nog nooit een bekeuring gehad op de motor. En ik rij zowel in de zomer als in de winter.

Ik heb niet eens een auto rijbewijs. Noem me maar een die hard biker :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk een tweetaktmotor. Dat is erg inefficient en erg vies, maar levert ook een lekker compact en goedkoop motortje op.

Nee, is een viertakt. Waardeloos ding...de miskoop van de eeuw.

De motorfiets is veel te zwaar voor dat kleine motortje. Dat is waarschijnlijk de oorzaak dat het verbruik veels te hoog is.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol.. De matchless van 350CC gebruikt 1 op 25. Niet gek voor dat ouwe beessie.

 

Behalve als je het brandstofgebruik afzet tov. het gewicht

Mijn seat Alhambra diesel met een beladen gewicht van rond de 2200 KG verbruikt 68,3l diesel op 1268 Km dus zo'n 1 op 18,5 (was het gebruik van vorige week)

Jouw motor van pak hem beet 350 Kg gebruikt 1 op 25

een gewichtsverschil van zo'n 100 kg scheelt mij ongeveer 1 Km op 1 liter dus kom ik met 2200 KG zo'n 18,5 km op 1 liter met een gewicht van 2100 Kg kom ik ongeveer 19,5 Km op 1 liter.

Nu gaat dat vergelijk niet helemaal op want pak ik de auto geheel leeg dan weegt hij nog zo'n 1800 Kg en dan haal ik ongeveer 1 op 21,4

 

Vergelijk je dat dan met die motor van 350 Kg dan weegt mijn auto toch ongeveer hetzelfde als 5 van die motoren en dan lijkt 1 op 25 wel zuinig maar in vergelijking is het toch een erg hoog brandstof verbruik en zou die motor toch minimaal 1 op 50 moeten kunnen lopen (deed mijn oude Zundapp KS50 in de jaren 80 ook al)

 

suc6

 

gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, en dat soort rekensommetjes maakt een motorrijder gewoon niet.

 

Dat soort rekensommetjes maak jij niet.

Andere motorrijders vinden dat soort vraagstukken wel boeiend. Zeker bij het rijden van veel kilometers per jaar, is elke kilometer extra per liter geld.

En geld.... tsja... Dat vind men over het algemeen aardig belangrijk ;)

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze komen hier het bos uit dan links af en 200m even flink gassen op een N weg en dan weer rechts af over een vrij brede weg met links een bos en rechts huizen dus dat weerkaatst prima.

De gemeente heeft al 2 drempels aan gelegd maar dat heeft het probleem alleen maar 50m opgeschoven want nu trekken ze het gas los na de 2 drempel. Niet allemaal hoor op 90% is niets aan te merken, die genieten gewoon van een mooie voorjaarsdag met een leuke rondrit door een mooie omgeving maar dan is er 10% die het verziekt voor een ander door er met een enorm kabaal een racecircuit van te maken.

 

suc6

 

Gerrit

 

Een beetje rekening houden met je omgeving kan geen kwaad.

Maar wonen aan de weg is ook een keuze....

Over een aantal decennia is het probleem opgelost, dan rijden we allemaal elektrisch en dat is (nog) geluidsloos.

(Men wil elektrische voertuigen een 'voertuig' geluid laten maken ivm de veiligheid.)

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...