Ga naar inhoud


Motorfiets motor ontwikkelingen


mauspartyhouse

Aanbevolen berichten

Maar wonen aan de weg is ook een keuze....

 

Wij wonen daar al een kleine 50 jaar en toen het huis werd gekocht was er nog geen sprake van knetterende motoren oid. De problemen kwamen pas toen er een route uitgestippeld werd langs de mooiste plekjes in de omgeving. Eerst werd deze hoofdzakelijk gebruikt door auto's tot de opmars van de motoren begon en ook deze massaal de route gingen volgen.

Dus door de week geen enkel probleem met het verkeer om ons heen (en dat zijn op een doorgaande weg er best veel) maar het moet niet een keer een mooie zondag zijn want dan is het woonwerk verkeer weg maar komen er van die gasten die het blijkbaar leuk vinden om met een afgezaagde uitlaat rond te rijden en dan ook nog van mening zijn dat een ander dat ook maar leuk moet vinden en niet moet zeuren.

 

Als je kijkt naar de kosten van brandstof en vooral als je veel rijdt dan hakt dat er inderdaad nogal in.

Hiervoor had ik dus een Toyota Avensis Verso en met een gem. verbruik van 1 op 12,5 en 60.000 Km per jaar is dat wel zo'n 4800L diesel

Nu rij ik dus deze Seat en met een verbruik van 1 op 18,5 en nog steeds 60.000 km per jaar is dat verbruik gezakt naar zo'n 3250L diesel

een verschil dus van 1550 L en met de huidige prijs van 1,40 per liter toch bijna 2200 euro.

Daar kun je toch een leuke motor van onderhouden lijkt me zo.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wij wonen daar al een kleine 50 jaar en toen het huis werd gekocht was er nog geen sprake van knetterende motoren oid. De problemen kwamen pas toen er een route uitgestippeld werd langs de mooiste plekjes in de omgeving. Eerst werd deze hoofdzakelijk gebruikt door auto's tot de opmars van de motoren begon en ook deze massaal de route gingen volgen.

Dus door de week geen enkel probleem met het verkeer om ons heen (en dat zijn op een doorgaande weg er best veel) maar het moet niet een keer een mooie zondag zijn want dan is het woonwerk verkeer weg maar komen er van die gasten die het blijkbaar leuk vinden om met een afgezaagde uitlaat rond te rijden en dan ook nog van mening zijn dat een ander dat ook maar leuk moet vinden en niet moet zeuren.

 

Als je kijkt naar de kosten van brandstof en vooral als je veel rijdt dan hakt dat er inderdaad nogal in.

Hiervoor had ik dus een Toyota Avensis Verso en met een gem. verbruik van 1 op 12,5 en 60.000 Km per jaar is dat wel zo'n 4800L diesel

Nu rij ik dus deze Seat en met een verbruik van 1 op 18,5 en nog steeds 60.000 km per jaar is dat verbruik gezakt naar zo'n 3250L diesel

een verschil dus van 1550 L en met de huidige prijs van 1,40 per liter toch bijna 2200 euro.

Daar kun je toch een leuke motor van onderhouden lijkt me zo.

 

suc6

 

Gerrit

 

Daar wonen blijft natuurlijk je eigen keuze :P

Ik kan me je irritatie voorstellen. Misschien dat een bord plaatsen helpt.

Over het algemeen zijn motorrijders zeer sociale, slimme, meedenkende, liedevolle mensen.

Al zeg ik het zelf ;)

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wonen dicht bij een 60 km/h weg. Zo'n paar 100 meter er vandaan. Inderdaad, eigen keuze...

 

Maar ik vraag mij altijd af, als ik op een kilometer of wat afstand zo'n Japanse buikschuiver hoor naderen, en driftig toeren hoor maken, en in zijn versnellingen hoor schakelen, van 1, naar 2, naar 3, naar 4, naar 5, naar 6 en dan komen ze het dichtst bij, hoe hard zo'n ding nou gaat. Aangezien hier nogal wat kennis van motoren aanwezig lijkt denk ik dat ik onder dit bericht het ware antwoord hoor. Zouden ze de 60 halen of moeten ze daar nog een paar versnellingen hoger voor schakelen? :):D

 

Overigens, wanneer we met paard en wagen op die weg rijden, het is immers een nu verharde, maar oude verbindingsweg tussen de diverse boerderijen, dan zijn het vooral de lage toeren machines zoals Harley's en dat soort spul, die er rekening mee houden, gas inhouden, en pas een 50-100 meter nadat ze gepasseerd zijn het gas weer voorzichtig open draaien. De hoogtoerige rijders houden heel vaak nergens rekening mee, ook niet met kinderen die op diezelfde weg fietsen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...