Ga naar inhoud


Probleem met remote Topfield 7710


mebo870

Aanbevolen berichten

Nu ben ik mooi in de aap gelogeerd, ik was hier aan het stoeien met enigma 2 op een Topfield 7710

Alles werkte behalve het volume op de afstandsbediening.

Zoekend naar een oplossing kom ik bij Open AAF een menu tegen met aanpassing voor de remote controle, deze stond ingesteld op “7700 en masterpiece”

In die menu selecteer ik “7700”, het is tenslotte een 7710 en druk ok.

Vanaf dan reageert de box niet meer op de remote, waarschijnlijk is er iets misgegaan.

Zit daar verschil op tussen een masterpiece en een topfield - remote ?

Geprobeerd om te herflashen maar dat lost niks op, dat zal in de box zelf aangepast zijn en weggeschreven.

Wat nu ??

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bijgevoegde zip even uitpakken en keymap.xml in /usr/share/enigma2 plaatsen (met ftp).

Daarna enigma2 opnieuw opstarten.

keymap.zip

aangepast door Hadrian

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me niet gelukt om de box te benaderen, om de keymap.xml  er in te zetten, waarschijnlijk omdat het netwerk niet geactiveerd wordt.

Opnieuw instaleren van open AAF werd ook  niks, dan maar geprobeerd om via programmeerbare remotes erin te komen, allemaal tevergeefs.

1001 manuals op internet maar voor de rest zeer weinig info te vinden over dit kreng.

 

Ik heb het dan anders aangepakt en op zoek gegaan naar de originele software voor de box.

TF7710HDPVR-23331-2012Aug01-7.00.45.tfd gevonden en deze er opgezet, en yep hij doet het weer.

Daarna voor de zekerheid nog eens fabrieksinstellingen opgeroepen en nu gaat Enigma 2 erop.


Eind goed al goed



 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg er wel voor dat je een fixed IP-adres gebruikt op je Topfield. Niet in je router instellen maar in je Topfield.

Hij wil nog weleens wisselen van mac-adres, waardoor je elke keer een ander IP-adres krijgt. Erg verwarrend...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...