Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

ik ben laatst overgeschakeld naar een motor. Het is een goed apparaat. Werkt uitstekend. Nu wil ik een 120 schotel kopen om nilesat te ontvangen. een 110 schotel heb ik al uitgeprobeerd en heb weinig succes mee (max 30 procent) . Nu ben ik op zoek naar een 120 cm schotel om iets meer te kunnen ontvangen. weet iemand welk 120 cm schotel je hebt en wat ze ongeveer kosten.

Geplaatst:

Zoek maar eens op Laminas

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Een uitstekende schotel die niet al te zwaar is, is de aluminium schotel Gibertini OP 125 L. De reflector is 121cm breed en 130cm hoog, zie: http://www.gibertini.it/product/product_OP125_L.html

Gewicht reflector 6,10kg

Totaalgewicht 15,30 kg

Dikte aluminium reflector, 1,5mm

Meestal worden deze grote schotels niet opgestuurd en zul je ze zelf moeten halen.

Ik zie hem in Duitsland al staan voor 128,90 euro

Geplaatst:

Een uitstekende schotel die niet al te zwaar is, is de aluminium schotel Gibertini OP 125 L. De reflector is 121cm breed en 130cm hoog, zie: http://www.gibertini...ct_OP125_L.html

Gewicht reflector 6,10kg

Totaalgewicht 15,30 kg

Dikte aluminium reflector, 1,5mm

Meestal worden deze grote schotels niet opgestuurd en zul je ze zelf moeten halen.

Ik zie hem in Duitsland al staan voor 128,90 euro

Ikmoet het hangen op mijn balkon. hoogte van 130 is een beetje te groot. 120 kan ik nog voor gaan. maar 130 is too much.

je hebt wel chineze website waar het ze het voor goedkoop verkopen. Ik denk dat ik daat mar even probeer. Misschien heb ik geluk

Geplaatst:

Beste Travelingchef

Ik heb de indruk dat jij de vraag van topicstarter niet goed gelezen hebt.

Hij heeft voor een draaibare opstelling gekozen. Wat moet je dan met een Wave Frontier? Een schotel voor een vaste opstelling.

Hij geeft aan dat een 110cm-schotel te weinig ontvangst geeft. Wat moet je dan met een T55? Zelfs een T90 geeft minder versterking dan een Triax 110.

Geplaatst:

Beste Hassanova

Dat zal niet meevallen want goede merken schotel geven altijd de breedtemaat op en niet de hoogtemaat. 120cm is een gangbare maat, 110 niet.

Een Triax 110 is 100cm breed en 105cm hoog en in feite een 100cm-schotel.

Je kunt wel Chineese rotzooi kopen van 10cm groter maar die geven zeker niet meer versterking. Ik zou eerst maar eens een Inverto Black Ultra lnb erop zetten. Daar win je veel meer mee.

Geplaatst:

Ik heb ultra black en ontving 30 procent max. Ik heb altijd gedacht dat triax 110 . 110 cm hoog was. Niet dus.

Je hebt gelijk betreft de chineze troep. Daar zal wel iets in zitten. Wat adviseer jij mij. Welk schotel met een max 120cm hoogte?

Geplaatst:

Tja, zeg het maar:

Visiosat SMC 120 is 123cm breed en 127cm hoog.

Kathrein CAS 120 is 123cm breed en 157cm hoog incl. lnb-arm

Het enige wat overblijft is het Portugeese merk Famaval.

Famaval 110 ECO T of 110 ECO M of 110 LH of TRX is 110cm breed en 119cm hoog, zie: http://www.famaval.pt/index.php?lang=en

Met veel moeite in Duitsland gevonden de Famaval 110 LH voor € 28,01. De vraag is alleen, hoe krijg je hem thuis want ik denk niet dat ze hem opsturen.

Famaval 110 LH.pdf

Geplaatst:

als het de trip waard is dan kan je ook voor een vizyon 130 cm gaan.

ik heb deze in brussel gekocht in de rue de brabant

post-46482-0-53409500-1360175061_thumb.jpg

heb er goede ontvangst mee in België Zelzate.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst: (aangepast)

Deze heb ik en staat te koop :grin: Afgaande op de gegevens weet ik niet of deze genoeg versterking geeft maar is allicht beter dan een Triax 110 wat opbrengst betreft. Wat constructie aangaat absoluut beter!

gr.

aangepast door satencom
Link verwijderd naar web schop
Geplaatst:

Beste wolverine

Het spijt me het te moeten schrijven maar in bericht 9 schreef ik al:

“Je kunt wel Chineese rotzooi kopen van 10cm groter maar die geven zeker niet meer versterking.”

Vizyon is een merk voor satellietontvangst dat door de Metro International Group die in Brussel zetelt op de markt wordt gebracht. Het is allemaal troep uit China.

Een Vizyon 130 kan @Hassanova niet plaatsen schreef hij in bericht 5. Hij kan tot maximaal 120cm hoog.

Ik laat je daarom de specificaties zien van de Visyon 115, zie bijlage 1.

Deze schotel komt tot de bedroevende prestatie van slechts 37,75dB bij 11,75GHz.

De veel kleinere Triax 88 geeft meer versterking, namelijk 38,8dB bij 11,7GHz., zie bijlage 2.

Daarom mijn advies, koop geen Chinese zooi.

Ik vind het natuurlijk niet leuk voor je dat ik dit moet schrijven, maar de waarheid moet helaas gezegd worden.

Overigens vind ik het wel fijn dat je met jou schotel de Nilesat goed kunt ontvangen maar je hebt in België al weer een voorsprong t.o.v. Nederland wat betreft de ontvangst van de Nilesat op 7 graden west.

Het verbaast me trouwens wel hoe vaak je in België lege frietbakjes over de lnb ziet hangen.

post-60869-0-58968300-1360181162_thumb.png

post-60869-0-09735200-1360181171_thumb.png

Geplaatst:

Dag Sprietje

bedankt voor de datasheets daar zijn we wat mee.

Dat het niet de beste schotel is dat kan ik me inbeelden maar ik heb ook de triax 110cm staan en nu heb ik langer en meer kanalen dan toen ik de 110cm op nilesat had uitgericht staan.

Misschien kan ik inderdaad wel eens een upgrade doen en heb jij dan goede adviezen voor een 130-150cm offsetschotel?

ps over het frietbakje en het al dan niet nuttig zijn is al heel veel geschreven maar ik kan enkel zeggen dat het voor mijn opstelling helpt.(nog betere uitrichting, betere schotel zal meer doen uiteraard)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen