MacGuinness Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Ikmoet het hangen op mijn balkon. hoogte van 130 is een beetje te groot. 120 kan ik nog voor gaan. maar 130 is too much. je hebt wel chineze website waar het ze het voor goedkoop verkopen. Ik denk dat ik daat mar even probeer. Misschien heb ik geluk Als je een ofsetschotel van 120 cm zoekt is de hoogte 130 cm. Dat is nu eenmaal een gegeven. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Sprietje Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Beste wolverine Ik wil je best nog wat links geven van wat grotere schotels. Nu is 130cm geen gangbare maat, 125cm wel en 150cm ook. Zal ik dan wat links naar fabrikanten geven voor 150cm-schotels? Dan is de hoogte dus ongeveer 160-165cm. Is dat goed of is dat te groot? Dan kun je zelf op internet uitzoeken waar je die het beste kunt kopen. In ieder geval worden ze bijna nooit opgestuurd omdat ze daar te kwetsbaar voor zijn.
wolverine Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 laat maar komen zou ik zo zeggen(allebei de formaten is goed) van harte bedankt VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Sprietje Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Gibertini OP 150 S. Een prima 150cm-schotel van 2mm dik aluminium, zie: http://www.gibertini.it/product/product_OP150_S.html Laminas AS-1500. Een prima 150cm polyester schotel, zie: http://www.laminas.com.pl/english/as-1500en.htm Famaval 135 FIX of POL. Een aluminium 135cm schotel, zie: http://www.famaval.pt/index.php?option=com_content&view=article&id=148&Itemid=556&lang=en
wolverine Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 alvast bedankt sprietje ik bekijk dit met grote interesse VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Phoenixx Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 (aangepast) het kan ook liggen aan de bevestiging van de triax 110 op de motor. Zelf heb ik sinds een half jaar een triax 120 gekocht hem op een stab rotor 120 staan. Ik merk dat als ik alles goed afstel dat het lastig is te zien vanwege de klem vd schotel of die ook perfect in het midden staat op de as vd motor. 3 mm maakt wel uit met optimaal signaal van zwakke satelieten. Probeer maar is met je huidige afstelling op bijv expres am 53 ( dus 53 e ) en kijk vorzichtig beetje buig en beetje trek of je signaal ook max is bij mij was dat dus niet zo en dan staat je schotel iets verkeert op je motoras. Ik heb het als volgt .. als expres am ( 53 oost) met iets na voren buigen vd schotel meer signaal geeft staat de schotel iets te hoog op de motor. Bout de schotel voorzichtig ietsje los (pas op met de bevestigings klemmen die zijn open aan 1 kant en kunnen met teveel draaien losscieten! dat gedt ook voor de moteck 2100 rotor!.) .. En trek de schotel ongeveer 3 mm op de as zeg maar 7 cm naar je toe. Draai de klemmen iets aan. De schotel stat nu iets uit de richting. Bout de rotor iets los en compenseer je richting door de motor weer iets naar oost te draaien. Je zal zien dat nu het signaal iets harder is. Even regelen op max signaal en ga dan is terug naar nilesat. Nu zal het signaal zeker sterker zijn. Maar beter is gewoon even een paar eik satelieten nalopen bijv sirius max signaal bij teveel signaal even naar Amos 4 w draaien ( 10722H) en even finetunen. Dan ook even kijken of je schotel zelf de goeie hoogte heeft, maar dat doe je als laatste als je schotel gelijkloopt op de clarckbelt vd satelieten. Hispelsat telstar 15 w sirius en dan astra 1 dan 2 (28,2) en dan turksat (42 e). Overal even duw trek of het signaal max is en je zal zien dat dan de schotel goed op de klem staat. Nu nog even de lnb op de helft vd houder zetten en je schotel elevatie op max stellen. Hier heb ik ook een truckje voor omdat dat erg lastig is met de vleugelmoeren. Heel klein beetje los draaien en de schotel ietsje heen en weer trillen en al trillent voorzichtig naar boven of beneden bewegen totdat je max sig naal heb op nilesat. Uiteraart ben ik er van uitgegaan dat je je motor goed heb afgesteld. Check dit goed want de streepjes van 1 mm op de motor kan je je zo in vergissen! en ook 1/2 streepje verkeert maakt veel uit. Een heel verhaal maar bij mij maakte het echt uit en heb nilesat 850 service in Beverwijk op de dm 7020 en merk zelfs dat de ber op 15 % signaal nog vrij goed is. Antenne staat nu goed van 66 w to 66 e verder gaat de rotor (nog) niet .. Succes met afstellen en neem anders eens een trimax 3500 (duits satshop) dan kan je met de spectro goed optimaal signaal afstellen.. Succes.. 11 juli 2013 aangepast door Phoenixx
Sprietje Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 @Phoenixx schrijft: “Ik merk dat als ik alles goed afstel dat het lastig is te zien vanwege de klem vd schotel of die ook perfect in het midden staat op de as vd motor.”Is dat zo?In de mastklem van de jou schotel zit een gat van 8mm. Steek daar een pen van 8mm in of zoals ik gedaan heb een lange houtboor van 8mm.Tegen de zijkant van de motorklem leg je een blokhaak. Zorg dat de rotor precies op nul staat. De blokhaak en de pen moeten nu precies evenwijdig aan elkaar lopen. Dit kun je zien als je er van boven op kijkt.
Phoenixx Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 (aangepast) Mooi tekeningetje / foto alleen is dat erg lastig om te meten omdat er 2 klemmen zitten en je er moeilijk in die hoek bij kan om nauwkeurig je 0 graden hoek te meten. Er komt nog bij dat als je de klem aandraait dat door een kleine buiging van de klem de hoek ook weer een stukje gaat verlopen. Dit zijn wel kleine fracties maar het telt met zwakke sateilieten erg aan. Trouwens badir 26 e heb ik ook met 75 % op de clarcktech 5100 c, alleen de badir 5 op 30,5 e was ik even aan het zoeken maar daarvoor heb je toch wat meer schotel oppervlak nodig of erp versterking nodig. De diameter van de schotel scheelt best wel met zwakke zignalen. Bij een triax 110 zeg maar 1 m is de opp 1/4 pi x d kwadraad is 0.785 maal 1 x1 is 0.785 vierkante meter is 78,5 vierkante centimeter. Heb je een schotel van 1.20 dan krijg je 0.785 x 1.44 is 1.1304 vierkante meter. Heb je een schotel van 1.40 cm is dat 0.785 x 1.96 is 1.5386 vierkante meter. Met die prime focus schotel krijg ik badir 5 wel binnen met een invacom of inverto twin flens lnb. Een prime focus schotel werkt mooi en zuiver maar ik heb toch het idee dat de offset combi in verhouding bij goed afstellen meer signaal pakt als de primefocus schotel. ik bedoel dus als deze schotels dezelfde diameter zouden hebben dus in dit geval ook een offset van een 1.40 cm schotel Weet jij daar wat van Sprietje ? Wat ik me ook afvraag is waarom deze Laminas schotels niet in Nederland te vinden zijn. Ik zoek nog een laminas 120 voor op de rotor. En er zit zeker goeie handel in. niet voor te dealen maar ook om de aanschaf makkelijker te maken voor andere sat hobby isten die willen feedhunten en dat zijn er nogal wat lees ik her en der. Ook omdat dit de beste combinatie is om te te bevesitigen op een draaibare rotor, de rest van de grotere schotels is te zwaar voor de stab en andere types sat rotoren. 11 juli 2013 aangepast door Phoenixx
trust Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Wat ik me ook afvraag is waarom deze Laminas schotels niet in Nederland te vinden zijn. Ik zoek nog een laminas 120 voor op de rotor. In NIjmegen bij een satshop op voorraad . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen