Ga naar inhoud

Advies gevraagd: configuratie met CanaalDigitaal en Canal+ (Spaanse zenders)

Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Uiteindelijk heb ik toch maar een ronde schotel gekocht met voorlopig nog 1 LNB (Astra1). De schotel is goed uitgericht en ik krijg zowel Spaanse als Nederlandse kanalen binnen. Maar wel helaas niet in HD: voor de Spaanse zenders heb ik een Spaanse receiver, een oud ding met alleen SCART als uitgang. De Nederlandse Ned1,2,3 HD zenders krijg je binnen via Astra3 zag ik.

Ik heb een hele mooie Vu+ Solo2, mooi apparaat! En HD capabel natuurlijk. Smartcard van CanalDigitaal geen probleem met cccam2.3.0, installeren en runnen. Maar ja, die Spaanse smartcard. Ik begrijp dat het een encryptie is die Nagravision Cardmagedon heet en ik zie in verschillende forums iets over een RSA key en een Box key?

Kan iemand mij een tip geven over het (op volgens mij legale wijze) de C+ HD kanalen via de Linux receiver te ontvangen?

Bvd

Geplaatst:

Digital+ spanje

krijg je enkel legaal: als je er woont meer dan 1/2 deel van het jaar en een gecertificeerde receiver van hun hebt met het abonnement daar afgesloten hebt per bank betaling via een Spaanse bank.

om de kaart toch op een linux receiver te kunnen gebruiken, mocht je die kaart hebben, is inderdaad een en ander nodig.

maar ze zenden ook mediaguard uit en niet enkel nagra. (zoals jij stelt)

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Mijn (Spaanse) vriendin heeft een officieel abonnement, zij heeft een Spaans adres en betaalt via een Spaanse bank. We hebben echt een officiele smartcard van D+, ik heb het niet over cardsharing.

Ik lees op wikipedia (maar weet niet of het klopt) :
"Nagravision Cardmagedon is, however, a complicated combination of Nagravision Aladin and Mediaguard SECA 2 encryption"

Geplaatst:

zo ("card sharing") bedoelde ik het niet, daar is geen twijfel over

je hebt enkele voorwaarden om zo'n kaart te krijgen, dat wilde ik er enkel mee memoreren

men had nagra kaarten die het mediaguard protokoll tunnelde, als je dat bedoeld.

daarvoor had je beiden (dus puur seca en puur nagra kaarten) dat waren nog eens makkelijke tijden.

en nu heeft men de box gepaird (samen tot huwelijk gedwongen) inderdaad met die Boxkey en de RSA key

gedwongen huwelijken zijn niks, dus daar heeft men zich weten te behelpen om ondanks huwelijk vreemd te gaan.

die tooltjes behoren echter niet tot een publiek forum daar het inbreuk is op de officiele werking van kaart en receiver.

(de vraag blijft dus open en onbeantwoord)

sorry

True North

Rebekka Bakken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen