T_I Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 Bij het rondneuzen hier naar een mogelijke vervanger voor de DM7000 kwam ik o.a. de SAB triple tegen. Leuk idee, 2 sat tuners en 1 digitenne tuner, maar wat zijun de ervaringen met ontvangers die deze combinatie mogelijkheid bieden. Is het een beetje bruikbaar om en vanaf de sat en via digitenne te kijken? M'n vrouw wil graag 24Kitchen zien en hier (Lelystad) is de enige (betaalbare) optie om dit te vangen digitenne. Zo'n combinatie zou mij in staat stellen om alle wensen (zij d'r zender, ik lekker klussen met sat) te combineren, maar het moet niet meer ergernis opleveren dan de huidige setup. (oude DM, geen 24kitchen) Het zou ook een goed alternatief zijn voor de voor ons doel veel te dure kabel of CD abo. (We zappen voor de vorm langs 3 zenders voor we naar buitenlandse zenders gaan) Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Sprietje Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 Beste T_I Over de bruikbaarheid van die SAB Triple wil ik geen uitspraak doen omdat ik er geen ervaring mee heb maar het koppelen van satellietsignalen met een digitenne buitenantenne is zeker heel goed mogelijk. Als je de mogelijkheid hebt om de kabels gescheiden te houden, heeft dat natuurlijk de voorkeur omdat het koppelen en scheiden van de DVB-S en DVB-T signalen enig verlies oplevert.
T_I Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Geplaatst: 6 februari 2013 Klinkt goed, maar dan is het vangen van een buitenantenne wel nuttig. Moet die op het dak gemonteerd worden voor betere ontvangst (zoals vroeger met analoge TV) of kan lagere montage ook goed? (en hoe splitsbaar is DVB-T?, de TV kan het signaal geloof ik ook aan) Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Sprietje Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Of je met een binnenantenne kunt volstaan hangt af hoe ver je van de zendmast woont waar het digitennesignaal vandaan komt. Ik heb een kaart meegestuurd waar je de dekking van Digitenne kunt zien of dat met een binnenantenne gaat of met een buitenantenne moet.
DeBeek Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 In Lelystad heb je met een binnen antenne goede ontvangst, Hier staat de antenne achter de cv radiator en gewoon perfecte ontvangst ( zuiderzee wijk ) Zendmast staat op de TV toren bij de houtribsluizen..
Sprietje Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Nou, kijk eens aan. Dan hoef je niks te koppelen. Je hebt dus minder verlies en bent geen geld kwijt aan filters. Een goede Digitenne binnenantenne is de Funke V3, zie afbeelding.
T_I Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Geplaatst: 6 februari 2013 Achter de CV zal hier dan vast ook wel moeten, ik zit in de Atolwijk en heb HR++ glas, gsm ontvangst van Vodafone is hier b.v. bagger. (en och, anders gaat de antenne naar zolder, geen HR++ glas daar) @DeBeek: Heb je ook een enkele ontvanger voor sat en digitenne, of heb je 2 afzonderlijke ontvangers? Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Seniorsatter Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Je kan gewoon DVB-T zenders en Satellietzenders in een favorietenlijst zetten, dusnoods door elkaar, je hoeft dan niet te switchen op je AB tussen SAT en DVB-T . Gewoon de zenderplaats-nummer intoetsen. of up en down scrollen.
DeBeek Geplaatst: 7 februari 2013 Geplaatst: 7 februari 2013 Achter de CV zal hier dan vast ook wel moeten, ik zit in de Atolwijk en heb HR++ glas, gsm ontvangst van Vodafone is hier b.v. bagger. (en och, anders gaat de antenne naar zolder, geen HR++ glas daar) Hier idem, na renovatie overal HR++ glas.. @DeBeek: Heb je ook een enkele ontvanger voor sat en digitenne, of heb je 2 afzonderlijke ontvangers? Heb een DM-8000 met 2 DVB-S2 tuners en 2 DVB-T tuners, 4 tuners in 1 apparaat...
T_I Geplaatst: 7 februari 2013 Auteur Geplaatst: 7 februari 2013 Helaas valt de DM8000 ver buiten budget, dus ik ben aan het jagen op een alternatief. De DM7000 loopt op z'n laatste benen en heeft het op zich prima gedaan, maar die is aangeschaft toen ik de hobby ontdekte, nu kijk ik nauwelijks TV. (2-4 avonden per week, max 2-3 uur) Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen