alfred de witt Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Ik heb een ingebouwde tv in de keuken die een draadloos signaal krijgt vanuit de woonkamer van een vu ultimo. Het signaal stoort echter om de haverklap. Ik heb al 2 draadloze systemen geprobeert, low cost en meest dure voor signaaloverdracht maar probleem blijft. Ik denk erover om een tuner op de koelkast neer te zetten. Ik heb centraal in de meterkast 2 satellietaansluitingen die doorgeschahkeld kunnen worden maar ik wil geen gaten boren. Misschien zijn er nog andere oplossingen ? Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Sprietje Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Ik zou het zo een twee drie niet weten. Zou het niet kunnen dat je storing krijgt als de magnetron aan staat? Ik denk dat een goede afgeschermde coaxkabel toch de enige oplossing is.
muppet Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Die draadloze systemen zijn zwaar klote je moet er voor zorgen dat je niks tussen zender en ontvanger hebt dit betekent geen muren mensen apparaten noem maar op, ik zou er nooit aan beginnen waar ze wel mooi voor werken is voor je afstandsbediening. Om nu even op het probleem te komen je wil geen gaten boren maar toch het signaal krijgen dit is op zich heel lastig maar niet onmogelijk ik weet niet wat voor ontvanger je hebt maar bij de een vu kun je een 2e vu koppelen en kun je zien wat er op die box te zien is via het netwerk en dan zonder schotel aansluiting. Ik zelf heb geen ervaring met een 2e vu via het netwerk maar misschien dat iemand hier je verder kan helpen er is namelijk wel eens wat geschreven op dit forum over dit onderwerp. Voor het netwerk zou je dan een wifi stick kunnen gebruiken Anders moet je toch een gaatje boren vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
alfred de witt Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Geplaatst: 6 februari 2013 ik heb wel vanuit de meterkast een buis met elektriciteit liggen naar de koelkast. Wellicht kan ik hier een 5mm coaxkabel doorheen trekken en vervolgens een ontvanger op aansluiten. Ik heb tevens wifi maar ik moet dan van de ene ontvanger naar de andere gaan streamen. Ik vraag mij af of er andere mogelijkheden zijn om de tv aan te sturen. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Sprietje Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Beste alfred de witt Neem nooit geen coaxkabel van 5mm. Die geeft veel te veel verlies. Doe het als volgt: Neem een Koka799 coaxkabel. Snij met een mini-Stanleymes waarvan je het mesje 0,9mm uit laat steken de plastic buitenmantel in de lengte helemaal door en verwijder de plastic mantel. Je hebt nu ook een coaxkabel van 5,4mm dik. Nu kun je de coaxkabel heel gemakkelijk door de buis trekken want een vlechtmantel glijdt als een tierelier door de plastic buis. Plaats om beide uiteinden van de coaxkabel weer een stuk buitenmantel van minimaal 10cm lengte terug zodat je de F-connectors weer op de normale wijze kunt aanbrengen. Veel andere merken coaxkabel hebben een veel te open vlechtmantel om deze truc uit te halen, dus gebruik alleen Koka 799.
Tonskidutch Geplaatst: 7 februari 2013 Geplaatst: 7 februari 2013 Misschien zijn er nog andere oplossingen ? er is ook DLAN 500Mbit met een of enkele net filters tussen de aangesloten apparaten DLAN gaat ethernet via stroomvoerende kabels misschien is dat nog een oplossing? ciao Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
alfred de witt Geplaatst: 7 februari 2013 Auteur Geplaatst: 7 februari 2013 Ik heb op dlan gegoogeld. Ik moet met dlan dan gaan streamen van mijn ultimo naar de ontvanger in de keuken. Dlan kan gestoord worden door koelkast of magnetron. Ik ga nog eens goed kijken of ik niet op een slimme manier 8m coax op de plaats van de koelkast in de keuken kan krijgen. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Tonskidutch Geplaatst: 8 februari 2013 Geplaatst: 8 februari 2013 (aangepast) of 2x TP-Link Konverter 100Mbps Singlemode Fiber (MC112CS) met glasvezel door de leiding trekken die wordt niet gestoort door de stroom ciao 8 februari 2013 aangepast door Tonskidutch Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen