Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Digital Compact Cassete (DCC) van 1992 tot 1996.

Ik heb 4 jaar DCC met mooi muziek te horen met philips DCC300 en ongeveer 100 DCC bandjes meeste zelf opgenomen. Nu 17 jaar gebruik ik niet meer want DCC300 kapot en DCC bandjes liggen op zolder bewaren. Ik sluit niet opnieuw gaat gebruiken voor overzetten naar SD of USB. Zo kan ik oude muziek luisteren.

Kan misschien helpen om deze oplossing vinden? of

DCC 130 - Portable Digital Compact Cassette player kan vrijkrijgbaar of niet?

DCC-134.JPG

4053d1263851290-tn_philips-20dcc300.jpg

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Geplaatst:

Op marktplaats zie ik wel een aantal dcc-spelers te koop aangeboden vanaf 2 tientjes vraagprijs.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

@meijelsat,

Ik heb 4 jaar DCC met mooi muziek te horen met philips DCC300 en ongeveer 100 DCC bandjes meeste zelf opgenomen.

Ik begrijp dat je het meeste zelf opgenomen hebt, wat moet ik mij daar bij voorstellen als bron, een kopie van bestaand materiaal, of een opname van groepen die live speelden wat je hebt opgenomen.

In het laatste gaval zal het moeilijk worden, maar in het eerste geval zou je kunnen zoeken wat er inmiddels al op CD is uitgekomen, dat bespaart heel veel werk. Het zelfde geld voor materiaal wat voorheen uitgekomen is op LP, dit zet ik alleen over als het echt niet anders is uitgekomen, op bijv. CD.

Zelf heb ik in het verleden ook vaak gebruik gemaakt van een DCC als tussen station om muziek opnames over te zetten dit buiten de bandrecorders om, want in het laatste geval had je al de hoogste kwaliteit.

Voor het overzetten ( knippen ) maak ik altijd gebruik van het programma Qedit Pro, hiermee kun je pauze's reduceren tot op een 1000ste van een seconde. Veel werk, maar ik heb een hekel aan tikken van pauzes in de overgangen van live muziek.

Mooiste compliment kreeg ik van mijn idool onder uit mijn handtekening, die inmiddels helaas overleden is, enwel dat mijn overgezetten band opnames beter klonken dan zijn toen een jaar eerder nieuw uitgebrachte CD. Met als uitkomst dat er nadien nog heel mooi materiaal is uitgekomen van Heaven en Hell zoals zijn laatste band heet, dit zal niet jou smaak van muziek zijn neem ik aan.

Ik blijf nieuwschierig naar de oplossing die jij gaat toepassen en wens je succes bij je beslissing, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

@SIMBAke,

ik heb ook nog een speler staan , dacht de 900 reeks van philips

Hier ook een 900, de andere is volgens mij ook een 300 zo uit mijn hoofd.

Het blijft jammer dat deze apparaten zo'n vroege dood gestorven zijn, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

@SIMBAke,

Ik dacht dat mijn tweede DCC speler een 300 was, maar net nog even na gekeken, het is een 600 serie.

Verder heb ik hier boven nog een foutje gemaakt, gebruikte software is geen QeditPro, maar moet zijn Cool Edit Pro, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

@ Meijelsat,

Volgens mij heb ik nog een DCC 130 - Portable Digital Compact Cassette player nieuw in doos liggen in Nederland. Eigenlijk is nieuw wat overdreven hij is 1 of 2 keer gebruikt, maar de doos is nieuw

Saludos, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Let wel op dat de smd elko's op de koppen brug versterker printje en de output print niet aan het lekken zijn, ook dit gebeurt naar jaren stilstaan.

Dit zal resulteren in geen geluid en dropouts op DCC.

groeten,JBnl

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen