Ga naar inhoud

dreambox, vu, Max, Multytenne, wave.......zoveel keuze

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forum leden

Heb momenteel nog een dreambox 7025+ met een gewone schotel en twee ln b's , maar aangezien er meer HD kanalen komen zal ik toch moeten overschakelen en van daar mijn vragen:

Terug een dreambox nemen maar welke dan, ik zie bv een dreambox 800 aan 500 euro tweedehands en bv een andere dreambox ook 800 en ook tweedehands aan 160 euro???

Of is er een andere goede keuze, bv: Maxdigital, Vu duo, of een andere suggestie?

Wat moet hij kunnen:

opnemen op harde schijf, streaming, eventueel iets met wifi, open pli,Gemini, cccam enz...Ik weet niet wat er nog mogelijk is maar de kanalen die ik wil zien moeten ondertiteld zijn! Heb zelf een tv vlaanderen kaart.

Schotelantenne denk ik het beste af te zijn met een multytenne aangezien daar toch de meeste bekeken kanalen zijn? Maar met twee uitgangen of eentje?

Er is een goed open zicht.

Of is er een andere betere schotel.

Moet ik ergens rekening mee houden naar de toekomst toe, zodat ik binnen korte tijd niet opnieuw moet gaan veranderen.

Misschien veel vragen maar ik wil dan ook redelijk duidelijk zijn.

Op voorhand dank.

Geplaatst:

Welkom op dit forum.

Als je even op dit forum een half uurtje recente posts naleest onder Schotelpark en Ontvangers, krijg je al heel wat antwoorden op je vragen.

1) De Vu+ Solo2 (full hd, openPli) wordt erg geprezen; prijs/kwaliteit ligt gunstiger t.o.v. bv. DM800HD se;

2) Multytenne wordt door de MPEG4-omzetting bij CanalDigitaal als problematisch bestempeld met sowieso weinig regenreserve op HD welke door de omzetting nog verder is afgenomen;

3) Als je de mogelijkheid en plaats hebt, zou ik minstens een 80cm schotel nemen, waarmee je met een bijpassende duo-lnb Astra 1 en 3 (Nederlandse zenders) probleemloos en met regenreserve binnen kunt krijgen.

4) Als je ook de Engelse satellietpositie (Astra 2) of zelfs ook nog de Hotbird erbij wilt, is het raadzaam een nog iets grotere schotel te nemen (bv Triax 88) waar een bijbehorende rail op gemonteerd kan worden die aan de 4 grote satellieten (Astra 1/2/3+Hotbird) d.m.v. losse lnb's ruimte biedt.

Desgewenst kun je dan lnb's nemen met meerdere (2, 4) aansluitingen.

Veel succes!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

@pollerita,

Je bent in ieder geval al op de hoogte met "Linux".

Vu+ is zeker een aanrader en buiten PLi, kan er natuurlijk ook andere software op, zoals VTi.

Bij de laatste, heb je bijv. binnen 1 minuut, CCCam 2.3.0 al werkend, dat gaat heel simpel met de AB en blauwe toets.

Ook een aanrader, Vu+ Ultimo, mogelijkheid tot 3 tuners en de Duo 2 die binnenkort op de markt komt.

Deze heeft ook de mogelijkheid voor 3 tuners en ziet er fantastisch uit.

De Multytenne kan wel, maar dan is zeer goed uitrichten gewenst en liefst een beetje westelijk in Vlaanderen wonen.

Zoals Eduard zegt, een grotere schotel met losse LNB´s geniet de voorkeur

post-59723-0-32934600-1360238962_thumb.jpg

post-59723-0-22374800-1360238988_thumb.jpg

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Bedankt al voor de aanbevelingen, zal dan toch maar niet voor de Multytenne precies.

Maar een vraagje tussendoor, ik had er aan gedacht om een goede mediaplayer bij aan te schaffen,maar als ik de Vu+ Ultimo info heb opgezocht is dat precies meer nodig, of is toch zo iets als apple tv, popcorn.... beter dan deze Vu+ Ultimo of ongeveer evenveel?

bedankt op voorhand

Geplaatst:

Zoals al gezegd, alleen een Multytenne nemen als je daar dringende redenen toe hebt om het klein te houden en toch 4 satellieten wilt ontvangen. Neem liever een wat grotere schotel. De Multytenne heeft tegenwoordig te weinig reserve maar als het moet en hij is heel erg goed uitgericht, dan kan het wel. Zeker als je bij een flinke regenbui bereidt bent van de Astra 3 HD-zenders naar de SD-zenders op de Astra 1 over te schakelen. De vraag is alleen hoeveel jaar CanalDigitaal nog op twee satellieten blijft zitten.

Neem minimaal een Triax 78, zie een uitgebreide beschrijving hier:

http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

Neem je een Triax 88, dan kun je gewone lnb’s nemen i.p.v. smalle en heb je nog meer regen en sneeuw reserve.

Ook een Maximum E-85 schotel is een goede optie.

Geplaatst:

Of wie weet een Big Bisat. Kunnen wel 8 lnb's gemonteerd worden indien gewenst. Is niet lomp groot. Meningen over signaalopbrengst zijn divers. Ik heb er nu één en nog een bekende van me. Mits perfect uitgericht een hele goede optie ook. Er is dus veel keuze en de juiste is persoonlijk. Ik heb zelf in korte tijd een Multytenne, Fuba 110cm en een BigBisat gehad. De laatste is voor mij het beste gebleken ivm het gemak van uitrichten door een tool die perfect weergeeft hoe uit te richten op de diverse satellieten. Minimaal 70 procent ontvangst, derhalve genoeg ook als het regent om beeld te houden.

Even reclame maken: heb de Fuba te koop staan, is kwaliteit en kan ook vier satellieten aan.Het mooie is dat die zo sterk en robuust is dat je op de rail met gemak koppen kunt plaatsen met 2 of wel 4 uitgangen per lnb zodat je op verschillende plekken tv kan kijken. De lnb arm kan niet doorhangen zoals bij een Triax. Die is beter voor lnb koppen met 1 uitgang als je er 4 zou willen. Een aantal mensen verstevigd de boel maar dat vind ik zelf prutswerk. Alsof je een Opel koopt en die er uit wil laten zien als een Ferrari. Gegarandeerd beeld op dit stuk topkwaliteit. Prijs is hoog, levensduur dusdanig hoog dat hij andere schotels zal overleven en dus uiteindlijk goedkoop het bekende duurkoop zou kunnen worden. Einde reclamebericht.

De keuze is dus reuze. Goede kabels, connectoren, lnb's van Inverto en een goede schakelaar van Spaun maakt het wel af. Is een investering dus maar je kan dan weten dat het niet aan het materiaal zal liggen dat buiten hangt, staat of bij goedkoop spul ligt.

Multytenne vond ik ook prima. Alleen lastig voor Hotbird, bijvoorbeeld SF Info. Valt makkelijk weg bij slechter weer. Vind ik leuke zender aangezien ik Zwitserland mooi vind. Nu geen last meer.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst: (aangepast)

Bedankt al voor de aanbevelingen, zal dan toch maar niet voor de Multytenne precies.

Maar een vraagje tussendoor, ik had er aan gedacht om een goede mediaplayer bij aan te schaffen,maar als ik de Vu+ Ultimo info heb opgezocht is dat precies meer nodig, of is toch zo iets als apple tv, popcorn.... beter dan deze Vu+ Ultimo of ongeveer evenveel?

bedankt op voorhand

Vergeet alle Enigma2 ontvangers als een volwaardige vervanger van een mediaplayer, dat zijn ze namelijk niet. Niet alle formaten lopen vlekkeloos. Ikzelf heb er voor gekozen er gewoon een mediaplayer van Mede8er bij te plaatsen, die vreet echt alles, dat kan je van een satellietontvanger niet zeggen.

aangepast door Pedro Newbie
Geplaatst:

@pedro,

Misschien wist je het nog niet, maar het is crisis in NL en het wordt er binnenkort zeker niet beter op.

Als je dan een nieuwe ontvanger wilt aanschaffen, dan voldoet voor de meeste mensen de ingebouwde player

van o.a. de Vu+ modellen best hoor.

Al

Alles wat ie moet afspelen, doet ie ook.mijn foto´s, mp3 en mp4 (videoclips), staan allemaal op de harde schijf.

Het heeft wat tijd nodig, maar met Dreambox Control Center E2, is dit heel goed te doen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

En ik zou gaan voor de et9x00 model 2tuners veel geheugen en supersnel tov dreambox en vele extra.s waaronder streaming en dergelijke

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Gast Pedro Newbie

@pedro,

Misschien wist je het nog niet, maar het is crisis in NL en het wordt er binnenkort zeker niet beter op.

Als je dan een nieuwe ontvanger wilt aanschaffen, dan voldoet voor de meeste mensen de ingebouwde player

van o.a. de Vu+ modellen best hoor.

Pardon, hoe plaats jij je antwoord dan over de Ultimo met 3 tuners of de VU+ Duo2?

Mijn antwoord met b.v. een VU+ Duo + Mede8er komt denk ik lager uit dan een VU+ Duo2.

Maar ik heb in de vraagstelling ook geen restricties gezien over de prijs en over crisis al helemaal geen woord.

Dat het crisis is weet iedereen wel, maar niet voor iedereen is het crisis, moeten die mensen zichzelf dan maar dingen ontzeggen en het geld in hun zak houden, dat zal de crisis goed doen.

aangepast door Pedro Newbie
Geplaatst:

Welkom op dit forum.

Als je even op dit forum een half uurtje recente posts naleest onder Schotelpark en Ontvangers, krijg je al heel wat antwoorden op je vragen.

1) De Vu+ Solo2 (full hd, openPli) wordt erg geprezen; prijs/kwaliteit ligt gunstiger t.o.v. bv. DM800HD se;

hoe komt die erop?

welkom pollerita,

dat zul je vaker meemaken en lezen, de ene zijn advies is een andere zijn trauma

-de vu+ solo2 wordt inderdaad aangeprezen, heb hem zelf uitvoerig getest, maar zeker niet met het openpli image erop, welke de laatste weken geen plezier gaf (bovendien ben je ook vrij in de keuze van het image en hebt dus alternativen met dit type receiver => een groot pluspunt hetgeen je ook van de 7025 kent)

>dus zeker een solo2 om te bekijken qua prijs en mogelijkheden.

>et9x00 moet dan ter vergelijking staan en die biedt ook erg mooie mogelijkheden

-de wavefrontier (of de wavefield = goedkoper en zelfs beter qua materiaal) kan ook naderhand nog uitgebreid worden qua satelliet posities

mocht je niet afhankelijk zijn van een onopvallende wok in de bewoonde omgeving maar vrij kunt kiezen uit grotere formaten dan zou ik zeker een andere adviseren met 78 80 of meer centimeters

daar zijn al menig koopadviezen over geschreven...

die kleine prutzooi (multytenne) is en blijft een kleine prutzooi < weer iemand met een traume erbij :D

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Overtuigd van een grotere schotel ben ik al en is ook eigenlijk logisch naar de toekomst toe.

Al maar goed dat ik eerst jullie raad eens kom vragen en dan beslis, want zonder een goede schotel en afstelling geen beeld :-)

Anders is het binnen een paar jaar toch maar weer veranderen en dat is niet echt de bedoeling!

Natuurlijk met een ontvanger is dat anders, en 20 jaar geleden ging je naar de satboer om je kaartje te laten updaten, "zonder garantie natuurlijk en tegen betaling" en twee dagen later kon je al terug gaan pff". Even dit ter zijde.

Zo te zien valt de vu+solo2 toch bij de meeste heel goed mee.

Maar ik lees ook hier en daar van de Maxdigital 1000 maar heb zo mijn twijfels dat die gaat doodbloeden en dat ik na een tijdje dan toch een vu ga kopen.

En de mediaplayer dat is nog een andere zaak maar ga al zeker verder info opzoeken over de Mede8er.

In elk geval al bedankt voor de antwoorden!!!

aangepast door pollerita
Geplaatst:

Beste pollerita

Sinds gisteren is er een mogelijkheid bijgekomen wat je schotel betreft.

CanalDigitaal is met een triple-lnb gekomen voor een 64cm-schotel met vier aansluitingen. Om eerst de Astra 1, 2 en 3 op een eenvoudige wijze te ontvangen hadden ze slechts de 45cm grote Tripesat van Technisat.

Omdat door alle satellietwijzigingen van de laatste tijd deze te weinig slechtweer reserve heeft, zijn ze dus nu met een alternatief gekomen met een 64cm-schotel (60x68cm). Het kan niet anders dan dat deze meer reserve heeft dan de TripleSat want het schoteloppervlak is 60% groter.

Als je dus het liefst een kleine schotel wilt hebben, de Hotbird niet perse hoeft te ontvangen en onder normale weersomstandigheden een goede ontvangst wilt hebben, dan kun je deze ook overwegen. Hij heeft natuurlijk niet de slecht weer reserve van een 78 of 88cm-schotel.

Jij hebt voor een twin-tuner natuurlijk al 2 aansluitingen nodig. Dan kun je er voor de slaapkamer ook nog eentje aansluiten.

Geplaatst:

*** Er zijn maar weinig situaties waarbij wie een nieuw lid direct weer buiten zetten en dit is zo'n situatie.

Je stelt dezelfde vraag op 3 plaatsen op dit forum en je overtreed met de vraag zo'n beetje de helft van onze regels.

Je bent nu geen lid meer en ik raad je aan de volgende keer onze regels eens te lezen voordat je zomaar je 'afval' overal dumpt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen