Ga naar inhoud


ARD en ZDF weg bij TV via belgacom


pukje

Aanbevolen berichten

 

dat zijn niet alle feiten. ARD en ZDF hebben zelf hun contract met KD opgezegd onder de noemer, 'ik vind niet dat ik je nog betalen moet'. Terwijl ARD en ZDF wel heel veel (gemeenschaps) geld pompen in het uitzenden via satelliet. Dat KD er dan over na gaat denken welke zenders ze dan precies willen uitzenden en niet alle regionale varianten meer 'einspeisen', is denk ik logisch. Alleen omdat je het 'gratis' krijgt, betekent nog niet dat je het moet uitzenden.

 

De satellietuitzendingen doen ARD/ZDF 100% onder eigen beheer. Daar zit geen handel meer tussen.Dat is een principieel verschil met kabel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

 

Misschien moet we de ARD en ZDF daar eens op wijzen. Kunnen ze een rekening naar CD sturen.

 

Dat kunnen ze niet, want CDS versleutelt de Duitse transponders niet, ze attenderen slechts op de vrije ontvangst en ze verdienen er ook niet aan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel 7 jaar fta moeten uitzenden

 

het duitse kartel ambt heeft prosiebensat1 en rtl veroordeeld voor met maken van

afspraken mbt CI+

ze zijn er met een blau oog van af gekomen met verdoordeling dat ze 7 jaar lang

de SD kanalen niet mogen stoppen en FTA moet blijven

 

Volgens mij kloppen je bronnen niet.

Het Kartelambt heeft geoordeeld dat de (SD-) programma's de komende 10 jaar niet gecodeerd door RTL/SAT1 mogen worden aangeboden op de kabel.

CI+ slaat immers alleen op de kabel. Het gekke is, dat juist de Duitse kabelaar op eigen houtje door zou kunnen blijven gaan met coderen.

 

Verder speelt het verhaal voor SD niet voor de satelliet. Daar speelt trouwens weer HD+ van RTL/Sat1 samen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

dat zijn niet alle feiten.(..) Dat KD er dan over na gaat denken welke zenders ze dan precies willen uitzenden en niet alle regionale varianten meer 'einspeisen', is denk ik logisch. Alleen omdat je het 'gratis' krijgt, betekent nog niet dat je het moet uitzenden.

 

@druid, nog even dit. (Ik kon mijn vorige reactie niet meer editen. ;) )

De Duitse kabelaars moeten niet te hoog gaan pokeren. Aan de ene kant krijgen ze van de p.o. gratis zeer populaire zenders aangeboden waar ze aan de andere kant flink aan verdienen doordat hun abonnees die willen zien. Hoe eerder de Duitse kabelaar de abonnee afknijpt met een versoberd aanbod aan p.o. tegen hetzelfde tarief, des te meer schotels in Duitsland dan er nu al zijn. Met alle mooie HD-zenders op de koop toe.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kloppen je bronnen niet.

Het Kartelambt heeft geoordeeld dat de (SD-) programma's de komende 10 jaar niet gecodeerd door RTL/SAT1 mogen worden aangeboden op de kabel.

CI+ slaat immers alleen op de kabel. Het gekke is, dat juist de Duitse kabelaar op eigen houtje door zou kunnen blijven gaan met coderen.

 

 

Sorry dus niet 7 jaar maar zelfs 10 jaar verplicht fta in sd

 

CI+ speeld wel degelijk ook op de sat alle HD versies van de duitse commercielen is in HD+ op de sat gecodeerd net zo als

op de kabel .

Dus de veroordeling geld ook voor de uitzendingen op de sat

verder codeert sat1/rtl niet op de kabel maar de kabelaar en de kabelaar is niet veroordeeld

Er rommelt nog veel meer in duitsland sat1/pro7/rtl willen ook van dvb-t af omdat het te duur wordt

 

.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan dit :

De Duitse openbare zenders ARD en ZDF blijven bij Belgacom TV. Normaal gezien verdwenen vandaag deze Duitse zenders bij de digitale tv-provider, maar na de heronderhandelingen eind vorige week is het contract met de zenders verlengd.

Bron : Digitale TV Weblog.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet bepaald een ARD/ZDF kijker , eigenlijk zogoed als nooit Duitse TV casa CM ,

maar tof dat Belgacom ze er niet afhaalt , want er zijn meer kijkers voor dan je zou denken !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@druid, nog even dit. (Ik kon mijn vorige reactie niet meer editen. ;) )

De Duitse kabelaars moeten niet te hoog gaan pokeren. Aan de ene kant krijgen ze van de p.o. gratis zeer populaire zenders aangeboden waar ze aan de andere kant flink aan verdienen doordat hun abonnees die willen zien. Hoe eerder de Duitse kabelaar de abonnee afknijpt met een versoberd aanbod aan p.o. tegen hetzelfde tarief, des te meer schotels in Duitsland dan er nu al zijn. Met alle mooie HD-zenders op de koop toe.

 naja die hd zenders zitten wel dicht :)  afgezien van de publieke zenders. En natuurlijk heb je gelijk, het zijn wel de zenders die de mensen willen zien. Maar ARD / ZDF zeggen gewoon, ik betaal jou vanaf volgend jaar geen 27 miljoen euro meer. En we gaan er vanuit dat onze zenders gewoon op de kabel blijven. En iedereen in duitsland wel GEZ betaalt om juist deze zenders te zien. En ik kreeg gewoon weer een rekening voor 53 euro in de bus, terwijl ARd / ZDF dus veel minder kosten hebben, dit jaar.... Daarom vind ik dat ARD / ZDF net zo van twee walletjes eet, de kabel niks meer betalen maar wel gewoon hetzelfde bedrag als GEZ blijven inkasseren.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik kreeg gewoon weer een rekening voor 53 euro in de bus,

 

Dat lijkt me sterk want ARD/ZDF inkasseren sinds 01.01.2013 niet meer via de GEZ. Dat wordt nu via de inkomstenbelasting geregeld in Duitsland. Dat is de z.g. Rundfunkbeitrag.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 naja die hd zenders zitten wel dicht :)

 

Die HD+ zenders zijn tot nu toe slechts een handjevol. :confused:

Me dunkt het aantal Duitse FTA HD-zenders is de moeite behoorlijk waard. En er komen begin volgend jaar nog bij ook. (MDR/RBB/Tageschau24/HR).

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik kreeg gewoon weer een rekening voor 53 euro in de bus,

 

Dat lijkt me sterk want ARD/ZDF inkasseren sinds 01.01.2013 niet meer via de GEZ. Dat wordt nu via de inkomstenbelasting geregeld in Duitsland. Dat is de z.g. Rundfunkbeitrag.

Nou sterk is het dan. Op de rekening staat toch echt ard en zdf. Of het nu gez of rundfunkbeitrag heet...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij hebben ze het ook alweer van de rekening geschreven.

Niets geen betalen via de inkomsten belasting in D.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...