Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Was een foutje.Ik had namelijk de Schotel van een maat van me gekregen en die zij het is een 88cm schotel.

Maar vanmorgen toch even zelf opgemeten en van boven naar onder is die 78 en breedte iets smaller

 

Wat instellingen betreft, kloppen die?

 

Als dat wel goed staat ga ik wel nogmaals aan de schotel zelf draaien, en niet aan de LNB.Kijken wat dat brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste seninha


Dan heb je een Triax 78. De maten daarvan zijn 70cm breed en 78cm hoog op de spiegel gemeten, dus zonder de randen. En dat moet zeker lukken om daar de triple-lnb op af te stellen. Het gaat alleen wel een stuk moeilijker als bij een Triax 64 waar de triple-lnb eigenlijk voor gemaakt is, maar op een Triax 78 heb je wel flink wat meer signaal op de Astra 23,5 waar je het ook het hardste nodig hebt.

De moeilijkheid bij het uitrichten van een Triax 78 is namelijk dat de signaalconcentraties van de Astra 19,2 en 28,2 zich niet helemaal in het midden van deze twee buitenste lnb’s bevinden, zie bijlage.
 

Als je de schotel 100% goed op de Astra 23,5 hebt uitgericht, zit je er voor de Astra 19,2 en voor de Astra 28,2 er even veel naast.

Bij de minste afwijking in het uitrichten, heb je of de Astra 19,2 heel goed maar de Astra 28,2 slecht of
niet en als de schotel iets te veel de andere kant staat uitgedraaid, dan heb je de Astra 28,2 heel goed maar ontvang je de Astra 19,2 slecht of niet.


Het is dus een geduldskwestie om de signaalkwaliteit op de Astra 28,2 en de 19,2 ongeveer even sterk te hebben. Bij een goede uitrichting zal de signaalkwaliteit van de Astra 23,5 zal een stuk hoger liggen dan die van de Astra 19,2 en 28,2 en dat is nu net wat je hebben wilt om de zwakke Astra 23,5 prima te ontvangen.

post-60869-0-97767900-1369676037_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu deze nieuwe LNB hangt vraag ik me een ding af.

Oude LNB had bij de aansluiting een rubber dop waar de kabel in kon.

 

Hierdoor bleef alles netjes en werd niet door het weer aangetast.

Nou valt me op dat deze Triple LNB dit niet heeft. 

 

Nu heb ik twee aansluitingen welke vrij zijn. Vraag me nu af of het feit dat deze bloot liggen geen probleem kan veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, ik ben ook vlak voor de aanschaf v.d. Triple-Quad.

Dacht in 1e instantie dat m'n oude ovale schotel (B=92 / H=76) prima zou moeten zijn omdat ik daar eerder 3 single-LNBs op Astra1-2-3 had, maar heb hier ondertussen wel begrepen dat dat nix wordt.

Na een verhuizing heb ik ik een  schotel van B=64 / H=72 op het dak met een single LNB op 19,2° (kijk dus al die tijd al geen HD meer). Zou deze (als ik 'm nog 4,3° naar het oosten draai) het wel goed doen, of toch beter vervangen door de aanbevolen 64cm? Ik woon in Duitsland en heb een vrij uitzicht (zie beeld). Alvast bedankt!

post-35953-0-40699500-1370290189_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Henze

 

Welkom op dit forum


Voor de Astra 23,5 heb je vrij zicht, voor de Astra 28,2 ook. Dat moet dus geen probleem zijn.
 

Of de triple lnb op je schotel past kan ik zo voor je uitrekenen als je mij de afstand geeft van de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten (29cm dus) vanaf de onderzijde.

 

Wat betreft de signaalsterkte van de Astra 28,2 moet het wel lukken want je zit niet zo ver van Aachen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

Zo, ben net nog even in het donker door het dakraam op m'n clogs het dak op geklauterd... :)

De afstand tussen voorzijde LNB en de schotel zelf op 29 cm vanaf de onderzijde is 50 cm!

Ben trwns benieuwd hoe kunt uitrekenen of de schotel past.

Bedankt voor je advies!

Henze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Henze

 

Op de schotel die je hebt, kun je prima de triple-lnb gebruiken. Hij past op jou locatie zelfs nog iets beter dan dat mensen de triple-lnb in Nederland op een Triax 78 zetten en dat gaat ook prima.


Het uitrichten luistert nauw. Tegen de tijd dat je de triple-lnb in huis hebt, wil ik je nog wel wat adviezen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje, ik heb zondag een 2de hands schotel met single LNB gekocht, werkt schitterend maar de maten zijn 72 op 82 en de afstand tussen LNB en 33 cm van beneden is 55 maar zou tot 56 cm kunnen. Gaat dit in Gent voor de Triple LNB van TVV? Zou het helpen van een iets langere arm te maken? Bedankt voor alle tips,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste gors

 

De arm van een schotel langer of korter maken kan natuurlijk niet. De vorm van de schotel is zodanig gemaakt, dat de signalen geconcentreerd worden op de plaats waar de lnb geplaatst wordt.
Die concentratie kun je niet veranderen dus verlengen of inkorten van de lnb-arm is absoluut geen optie.

De schotel die je hebt is niet geschikt voor een triple-lnb. De lnb’s van de Astra 19,2 en 28,2 zitten te ver van de signaalconcentraties van je schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...