Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Beste Henze

 

Op de schotel die je hebt, kun je prima de triple-lnb gebruiken. Hij past op jou locatie zelfs nog iets beter dan dat mensen de triple-lnb in Nederland op een Triax 78 zetten en dat gaat ook prima.

Het uitrichten luistert nauw. Tegen de tijd dat je de triple-lnb in huis hebt, wil ik je nog wel wat adviezen geven.

 

Hallo Sprietje, bedankt voor je adviezen! Heb zojuist de Triple-LNB besteld. Zal eens kijken of hij überhaupt op m'n Technisat schotel / arm past. Later meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Hallo,

 

Weet iemand of deze LNB op een Visiosat Bisatellite werkt? Ik woon in Amsterdam dus hij lijkt me groot genoeg, de vraag is of deze niet TE groot is is voor deze LNB?

 

Groet,

 

Chant

 

Hij is namelijk 64cm hoog en 75cm breed. Lijkt me perfect.

aangepast door Chant
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Chant


Wat de maat van de schotel betreft gaat dat volgens mij goed lukken.
De afstand van voorzijde lnb tot aan de schotel is bij een Visiosat Bisat iets minder dan bij een Triax 78

waar de triple-lnb ook prima op werkt.


Je moet echter wel een enkele lnb-houder voor de Visiosat Bisat hebben, dus een lnb-klem van een

andere Visiosat schotel en hoe kom je daar los aan?


Ook is er maar erg weinig ruimte tussen de pijpjes van de triple-lnb waardoor ik denk dat een enkele
lnb-klem van een andere Visiosat schotel niet tussen de pijpjes past.

Er is slechts 14,5mm ruimte tussen de pijpjes en daar pas normaal gesproken precies klem een Triax-lnb-houder tussen, zie bijlage.

post-60869-0-25964800-1376380109_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Dank allen, en vooral degenen die beweerden dat de Triple LNB van CanalDigitaal ook met een 78 cm schotel zou werken. Het was waardoor ik de gok van het verschil van 64 euro verschil durfde te nemen. Oude Dual LNB eruit, en nieuwe erin, en met hulp van de waterpas in 1 keer werkend! Locatie: Gronau, kort bij Enschede over de grens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Weet iemand of deze LNB op een Visiosat Bisatellite werkt? Ik woon in Amsterdam dus hij lijkt me groot genoeg, de vraag is of deze niet TE groot is is voor deze LNB?

 

Groet,

 

Chant

 

Hij is namelijk 64cm hoog en 75cm breed. Lijkt me perfect.

 

 

Beste Chant

Wat de maat van de schotel betreft gaat dat volgens mij goed lukken.

De afstand van voorzijde lnb tot aan de schotel is bij een Visiosat Bisat iets minder dan bij een Triax 78

waar de triple-lnb ook prima op werkt.

Je moet echter wel een enkele lnb-houder voor de Visiosat Bisat hebben, dus een lnb-klem van een

andere Visiosat schotel en hoe kom je daar los aan?

Ook is er maar erg weinig ruimte tussen de pijpjes van de triple-lnb waardoor ik denk dat een enkele

lnb-klem van een andere Visiosat schotel niet tussen de pijpjes past.

Er is slechts 14,5mm ruimte tussen de pijpjes en daar pas normaal gesproken precies klem een Triax-lnb-houder tussen, zie bijlage.

 

@Chant,

 

Ik ben hier behoorlijk nieuwsgierig naar, laat je even weten of je het gaat doen en of het gelukt is?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje,

 

Kan een Triple LNB met een 64cm of 78cm schotel ook gecombineerd worden met een aparte (draaibare) schotel? Het liefst had ik de hotbird op een Quatro LNB erbij gehad, maar die bestaat niet, dan moet alles weer volledig los, dat is niet mijn bedoeling, al speel ik er soms in gedachte er wel mee. Ik weet niet of het zo interresant voor mij is, het wordt dan ook weer een hoop kabels en duurder, maar met een Triple LNB komen al 3 astra satelietten (+ de Eurobird) bij elkaar gok ik 4000 kanalen binnen, dan moet ik toch weer een selectie maken van maximaal zo'n 50 kanalen als het er niet minder worden.

 

Ik heb nog niets aangeschaft, maar ik volg het nouwkeurig en plaats af en toe een (voor mij) belangrijke vraag erbij.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van de triple LNB is dat deze 4 uitgangen heeft die direct naar de ontvangers kunnen, tevens kan je dan ook opnemen op andere satellieten. Ik zit te denken aan 2 x een VU+ (weet nog niet welk type) met een dubbele ontvanger, 1 voor te kijken en 1 voor het opnemen, 1 voor in de huiskamer en 1 voor in de slaapkamer. Tevens zou het fijn zijn als ik DVB-T kan kijken i.v.m. de regionale omroep en Nederland 1,2 en 3 voor als ik wat problemen met de ontvangst via de schotel heb.

 

Ik zit tevens naar de toekomst te kijken, losse tuners die ik kan vervangen voor bijvoorbeeld 4K tuners zou handig zijn, dan hoef ik niet meteen een complete verandering en dus ook ook een extra investering te doen, geen idee of dat er is en of een triple LNB en een losse (draaibare) schotel nog wel in zo'n systeem en gebruik nog wel gaat werken.

 

Ik moet hier eigenlijk een nieuw topic voor openen, maar de vraag hoe het dan in deze situatie zit met een triple LNB en een losse (draaibare) schotel hoort hier volgens mij wel thuis.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste rvds


Mooi dat je de foto’s geplaatst hebt.

De Triple-lnb zou in Gronau 10 graden schuin moeten staan. Jij hebt hem 5 graden schuin staan. Misschien wordt het signaal voor de twee buitenste satellieten nog iets beter als je de triple-lnb nog iets schuiner zet.
 

En inderdaad, je hebt de coaxkabel maar slecht aangesneden. Dat ziet er niet uit.

Een coax aansnijden doe je zo:

post-60869-0-09524400-1382878649_thumb.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...