Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Maar als ik een frequentie invoer welke bij astra 3 hoort zou ik dan deze goed moeten kunnen instellen, toch?

 

Inderdaad, en dan de schotel op die frequentie van 23,5oost uitrichten.

En als je dan dat gedaan hebt, checken of je inderdaad ook op de bijbehorende zenders beeld hebt.

 

Het kan namelijk zijn, dat je per ongeluk een andere satelliet ontvangt, die op (ongeveer) dezelfde frequentie uitzendt. Die check moet je dus altijd doen! (Tenzij je tevoren al weet, dat je een  unieke  frequentie hebt die alleen op de 23,5 voorkomt...)

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eindelijk dan toch een triple-lnb !!!!!

 

Al enkele jaren geleden gaf ik aan dat het heel verstandig zou zijn van CanalDigitaal om met een triple-lnb op de markt te komen net zoals ze dat in Amerika ook hebben om de satellieten op 101, 110 en 119 graden west te ontvangen, zie afbeelding 1.

Ik heb vele malen geadviseerd om voor de Benelux ook een triple-lnb quad te ontwikkelen en wel voor een Triax 88-schotel zodat je meer regenreserve zou hebben. En niet alleen meer regenreserve, ook bij een grotere schotel is hij in een groter gebied te gebruiken waardoor het verkoopsucces toeneemt en de ontwikkelingskosten eerder terug verdient zijn. Ik heb de montagefoto diverse malen op dit forum getoond, zie bijlage 2.

 

Nu weet ik ook wel dat het ontwikkelen en produceren van een triple-lnb niet in een maand klaar is. Daar gaat een hele tijd over heen. Bovendien zal eerst een afweging gemaakt moeten worden of de ontwikkelingskosten er wel uitkomen want met een 64cm-schotel is het gebied niet zo heel groot dat deze ingezet kan worden.

Een stuk oostelijk in Duitsland is het gedaan met de ontvangst van de nieuwe Astra 2E en 2F waar over enkele maanden alle BBC, ITV enz. zenders op komen

Blijkbaar zijn er toch mensen wakker geschud want de triple-lnb voor de Astra 1, 2 en 3 is een feit.

Hoera, hoera, hoera.

 

En wel met vier aansluitingen want het gros van de mensen heeft tegenwoordig te weinig aan twee aansluitingen zoals de Triplesat heeft.

Nu kunnen ook mensen die geen behoefte hebben aan schotels met multifeedrails eenvoudig deze triple-lnb op hun bestaande schotel plaatsen.

Het mooie van een triple-lnb is dat hij in balans is. Hoe vaak is het niet voorgekomen dat bij een duo-lnb het block scheef wegzakte omdat de klemming onvoldoende was.

Deze triple-lnb in mooi in balans en zal dus ook veel beter in zijn juiste schuinte blijven staan.

 

Ik heb inmiddels bekeken hoe schuin dat deze in midden Nederland afgesteld moet worden. Dat is 12 graden, één graad meer dus dan de duo-lnb die 11 graden schuin ingesteld moet worden.

 

Het is in ieder geval een prachtige oplossing moet mensen die op een eenvoudige een betrekkelijk goedkope manier de 3 Astra-satellieten wil ontvangen.

 

Tja, jij gaat er dan meteen maar klakkeloos van uit dat die Britse Astra positie bij iedereen even populair is. Wij gebruiken een T90 met een stuk of negen LNB's erin maar hoewel mijn echtgenote uit een Engelstalig land afkomstig is kijken we nagenoeg nooit naar Britse zenders. Gewoon omdat er zo ontzettend weinig variatie is, eindeloze spelletjes op de commercie en eindeloos gedoe over je huis verbouwen en verkopen op de publieke zenders.

 

In de meeste delen van Europa zie je dan ook dat men de combinatie van Hotbird met Astra 1 als de allerbelangrijkste ziet. Die positie van 23,5 is natuurlijk helemaal een exorbitant ding want wat houd je over als je de Nederlandstaligen en Tsjechischtaligen even niet meerekent? En dan presteert CD het ook nog om de Ned 1-2-3 kijkers die voorheen in HD kijken nu naar 19,2 graden SD te verbannen. Nee, daar zou ik mijn geld als producent liever niet insteken, zeker niet als je dan voor elke afwijkende schotelmaat ook nog eens een apart product moet wegzetten.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste paulvr

Is je vrouw nu een maatstaf voor wat mensen in Nederland graag aan satellieten wil ontvangen?
Al lang voordat de triple-lnb er was, hadden veel Nederlanders behoefte om de Astra 28,2 te kunnen ontvangen. Daar is veel meer vraag naar dan naar bijv. de Hotbird. Dat lees je ook wekelijks wat mensen schrijven, de Hotbird hoeft voor mij niet zo nodig maar ach, het is een kleine moeite om die mee te nemen. Voor mensen in Nederland met kennis van Italiaanse, Poolse of Arabische taal, ligt dat natuurlijk anders.
En als we het over de Astra 28,2 hebben, dan hebben we het natuurlijk ook meteen over de Eutelsat 28A die op 28,5e zit die met diezelfde lnb te ontvangen is.
En maar weinig mensen hebben behoefte om een zee aan satellieten te kunnen ontvangen en toch zeker geen zin hebben om daar een Wavefrontier T90 voor te moeten plaatsen.
Zo'n triple-lnb kan heel eenvoudig op een gewone schotel geplaatst worden.
Ik blijf het niet slim vinden dat ze die hebben laten ontwikkelen voor een 64cm-schotel met zo weinig regenreserve.

Logisch dat de 28,2-positie in grote delen van Europa minder populair is dan de Hotbird. De 28,2e heeft altijd met een spotbeam uitgezonden gericht op de UK en is in grote delen van Europa niet met een bescheiden schotel te ontvangen. De Hotbird daarentegen wel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het is eindelijk gelukt dankzij jullie uitstekend hulp om alle drie de sat's te vinden. :)  Bedankt hiervoor.

 

Alleen met 28,2 heb ik nog problemen. Die valt af en toe gewoon weg.

Nou waaide het gister hard (net zoals nu) maar bgrijp het toch niet, want alles staat goed vast.

 

http://youtu.be/sVnQ3CJDO0s

 

Ik heb nog even aan de schotel zelf gezeten om te kijken of signaal wel stil kreeg maar geen geluk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een contactprobleem bij een plugje of in de kabel?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

mijn bevindingen van de laatste weken :

 

Ik had een 88 cm schotel met een cds duo lnb , met 2 uitgangen (signaal 19 en 23 sat beide 96% , zelden tot nooit beelduitval)

 

Omdat ik een uitgang erbij nodig had een paar weken geleden de triple lnb aangeschaft.

Eerst deze geplaatst op mn oude schotel van 88 cm, maar zoals bekend krijg je dan nooit alle 3 de satellieten werkend.

 

Daarna de lnb geplaatst op een Sab 64 cm.

Het beste resultaat wat ik hier op krijg :

 

ned1 HD (23)       15,5 db

bvn (19)                11,5 db

bbc1 HD  (28)        11,2 db

 

Op zich leek dit wel aardig, maar met de eerste de beste bui valt op alle satellieten het beeld weg, dus besloten (na het lezen van de Henksat bevindingen) een triax 78 aan te schaffen.

 

Het resultaat wat ik hierop krijg :

ned1 HD (23)   16,2 db

bvn (19)            12,3 db

bbc1 HD (28)     12,1 db

 

Ik vind nog steeds dat het signaal ontzettend inklapt (+- 4db) als het hard regent, de bbc valt dan ook weg.

 

Moet ik hier mee leren leven of zou er nog meer uit te halen zijn ?

 

groeten, E-J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

mijn bevindingen van de laatste weken :

 

Ik had een 88 cm schotel met een cds duo lnb , met 2 uitgangen (signaal 19 en 23 sat beide 96% , zelden tot nooit beelduitval)

 

Omdat ik een uitgang erbij nodig had een paar weken geleden de triple lnb aangeschaft.

Eerst deze geplaatst op mn oude schotel van 88 cm, maar zoals bekend krijg je dan nooit alle 3 de satellieten werkend.

 

Daarna de lnb geplaatst op een Sab 64 cm.

Het beste resultaat wat ik hier op krijg :

 

ned1 HD (23)       15,5 db

bvn (19)                11,5 db

bbc1 HD  (28)        11,2 db

 

Op zich leek dit wel aardig, maar met de eerste de beste bui valt op alle satellieten het beeld weg, dus besloten (na het lezen van de Henksat bevindingen) een triax 78 aan te schaffen.

 

Het resultaat wat ik hierop krijg :

ned1 HD (23)   16,2 db

bvn (19)            12,3 db

bbc1 HD (28)     12,1 db

 

Ik vind nog steeds dat het signaal ontzettend inklapt (+- 4db) als het hard regent, de bbc valt dan ook weg.

 

Moet ik hier mee leren leven of zou er nog meer uit te halen zijn ?

 

groeten, E-J

 

Ik heb een Triax 78 met vier losse lnb's. Ook ik vind het signaal met regen aardig inklappen. Vermoedelijk toch eerst finetunen van je installatie want op een 78 cm Triax kán het wel maar vergt veel aandacht (dat uiteindelijk beloont word). 

Zelf ben ik aan het nadenken en kijken voor een Skytenne van Technisat. Die moet het meeste aankunnen wat regen betreft.

 

Je had tevens je 88 Triax kunnen gebruiken met andere lnb's, een rails voor montage van vier lnb's (voorzien van minimaal 2 uitgangen per lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook niet dat dit iets te maken heeft met het niet goed uitrichten van de schotel. De veranderingen zijn zo groot en gaan zo snel dat er iets anders aan de hand moet zijn. Misschien een kapotte lnb?

 

Dat is mijn vermoede ook. Maar kan dat dan? Zou ik dan niet op de andere signalen ook geen probleem moeten hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je dat Eduard?

Mijn reactie was op de werkwijze van Tapaz, maar ik heb dat wat onduidelijk verwoord, zie ik nu. Excuus.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 78 Triax voorzien van een triple lnb vandaag. Multiblock met vier lnb's van Alps verwijderd en triple lnb geplaatst op een niet verticale mast.

 

Het spul is aangelsloten op een Fu plus. Nummero Uno.

 

Signaal op de volgende zenders:

 

Bij onbewolkt en windstil weer.

 

Astra 3: 23,5

 

NPO 1 HD 86 om 75 

NGC Wild HD 89 om 78

 

Astra 1:19.2

 

BVN 65 om 65

3Sat HD 75 om 75

 

Astra 2: 28.5

 

BBC One HD 68 om 78

Channel 4 HD : 66 om 75

 

Ik heb geen idee of dat voldoende is. 

 

De lnb zit helemaal naar achteren gemonteerd. Dus de houder die de lnb vastklemt (de middelste voor 23.5 graden Astra 3) zit tegen de feedhorn aan en niet tegen dat blok aan de achterkant.

 

Wie heeft er meer testraportjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, kijk maar eens wat een lid van dit forum recent geschreven heeft over zijn triple-lnb.
Een vergelijking als je de triple-lnb op een Triax 64 hebt staan en op een Triax 78.

Onlangs na een 1 jaar mijn 64cm schotel met triple-lnb eens opnieuw afgesteld:
Astra 19,2   SNR 84   AGC  89  DB 13.4
Astra 23,5   SNR 83   AGC  82 DB 13.3
Astra 28      SNR 92   AGC  89 DB  14.9

En dan even vergelijken met mijn Triax 78 met triple
Astra 19,2   SNR 99   AGC 79  DB 15
Astra 23,5   SNR 93   AGC 79  DB 14.3
Astra 28      SNR 96   AGC 84  DB  14.6

Met dezelfde zenders vergeleken
Servus HD
Nat Geo Wild
Channel 4 HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...