seninha Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 En waarom denk jet een ontvanger probleem? En wat zou het probleem kunnen zijn? De Duo is nu ruim 2 jaar oud, nieuw gekocht
Moderator ceesv Geplaatst: 3 september 2015 Moderator Geplaatst: 3 september 2015 Corrupte kanaallijst is een van de mogelijkheden. Of je ontvanger opnieuw flashen. Wanneer je wel de ondertiteling ziet is er ontvangst op de desbetreffende transponder, en zou je schotel in orde moeten zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
seninha Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Zal dat vanavond wel als eerste proberen. Nieuwe openpli er op. Andere zenderlijst. Als dat niet helpt ga ik wel het dak op en zal ik nogmaals aan de schotel draaien. Hopelijk lost dat het probleem.
Johan45 Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 De Triple LNB is ontworpen voor een Triax 64 cm schoteltje. Als je hem monteert op een Triax 78 cm schotel ( zie bericht #334 ) is de kans groot dat je te ver naast de satelliet staat en niet genoeg signaal kwaliteit hebt. Welke waarden geeft de signaalzoeker van je VU+ Duo aan als je op een HD zender zonder beeld staat.? Vult u rustig aan !!!
seninha Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Dat kan ik nu niet bekijken. Zal dat even doen zodra ik thuis ben.
seninha Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Ik heb de decoder de nieuwste Openpli gegeven. tevens lijst van bobbejans er op gezet. Maar nog steeds kan ik bv Discovery UK HD niet bekijken. Wel kan ik BBC 1 en 2 HD bekijken zonder enig probleem. Heb daarna even gekeken naar de waardes gekeken: 19.2 : AGC=80% , SNR= 10.3dB 23.5 : AGC=58% , SNR= 11,6dB 28.2 : AGC=84% , SNR= 11.1dB 23.5 staat nu op 58% maar die stond voor ik de VU een update gaf veel hoger. Ook toen ik de schotel afgesteld had stond deze zeker rond de 80%. (toen kon ik ook niet Discovery UK HD bekijken)
Sprietje Geplaatst: 4 september 2015 Geplaatst: 4 september 2015 (aangepast) Discovery UK HD is een betaalzender van Sky. Die zit op 23363V. 4 september 2015 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 4 september 2015 Moderator Geplaatst: 4 september 2015 Lees ook even dit bericht et betrekking tot slechte HD ontvangst bij Vu ontvangers. https://www.sat4all.com/forums/topic/337901-problemen-met-slechte-ontvangst-hd-opgelost/ Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Johan45 Geplaatst: 4 september 2015 Geplaatst: 4 september 2015 Abonnement issue. Vult u rustig aan !!!
Sprietje Geplaatst: 4 september 2015 Geplaatst: 4 september 2015 Ik schreef 23363V maar dat moet natuurlijk zijn 12363V.
seninha Geplaatst: 4 september 2015 Geplaatst: 4 september 2015 Ik begin toch echt te twijfelen of het niet aan de decoder ligt. Heb namelijk laatste tijd vaak het probleem dat deze niet meer op de afstandbediening reageert. Wil ik bv Guide bekijken dan komt er rechts boven een grijs vierkantje met een streep doorheen. En alles wat ik daarna druk geeft zelfde resultaat. Alleen door de decoder uit een aan te zetten doormiddel van de knop achterop reageert alles weer normaal.
Moderator ceesv Geplaatst: 4 september 2015 Moderator Geplaatst: 4 september 2015 Dan wordt het misschien toch tijd om de nodige Elco's , condensatoren in de voeding van de ontvanger te vervangen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
seninha Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Nuu, decoder was dus niet het probleem. heb nu een Solo 2 staat en die heeft zelfde issue. HD zenders op 28.2 komen niet door. Wel alle SD zenders. Zal van het weekend nogmaals het dak opgaan om te kijken of ik nog beter kan uitrichten Ik heb vanmorgen even snel de waardes bekeken en die zijn nu als volg: 19.2 : AGC=78% , SNR= 11.6dB 23.5 : AGC=95% , SNR= 12,6dB 28.2 : AGC=78% , SNR= 11.6dB Zijn deze nou goed of slecht? En als je deze waardes bekijkt, zou ik HD zender op de 28.2 nou wel of niet moeten kunnen ontvangen? Of zou toch LNB voor een deel overleden zijn
Moderator ceesv Geplaatst: 8 september 2015 Moderator Geplaatst: 8 september 2015 Wat opvalt is dat de waarden van Astra 1 en 2 identiek zijn, de de lnb voor Astra 1 eens af met bijvoorbeeld aluminiumfolie en kijk dan nog eens wat je op Astra 2 ontvangt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
seninha Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Dat gaat niet zo makkelijk, want moet echt het dak op. Maar de waardes veranderen zo nu en dan. Op dit moment zijn ze als volg; 19.2 : AGC=78% , SNR= 11.3dB 23.5 : AGC=95% , SNR= 12,1dB 28.2 : AGC=78% , SNR= 12.8dB dB waardes zijn iets veranderd
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen