Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Corrupte kanaallijst is een van de mogelijkheden.

Of je ontvanger opnieuw flashen.

 

Wanneer je wel de ondertiteling ziet is er ontvangst op de desbetreffende transponder, en zou je schotel in orde moeten zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Triple LNB is ontworpen voor een Triax 64 cm schoteltje.

Als je hem monteert op een Triax 78 cm schotel ( zie bericht #334 ) is de kans groot dat je te ver naast de satelliet staat en niet genoeg signaal kwaliteit hebt.

 

Welke waarden geeft de signaalzoeker van je VU+ Duo aan als je op een HD zender zonder beeld staat.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de decoder de nieuwste Openpli gegeven. tevens lijst van bobbejans er op gezet.

 

Maar nog steeds kan ik bv Discovery UK HD niet bekijken.

Wel kan ik BBC 1 en 2 HD bekijken zonder enig probleem.

 

Heb daarna even gekeken naar de waardes gekeken:

 

19.2 : AGC=80% , SNR= 10.3dB

23.5 : AGC=58% , SNR= 11,6dB

28.2 : AGC=84% , SNR= 11.1dB

 

23.5 staat nu op 58% maar die stond voor ik de VU een update gaf veel hoger. Ook toen ik de schotel afgesteld had stond deze zeker rond de 80%. (toen kon ik ook niet Discovery UK HD bekijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees ook even dit bericht et betrekking tot slechte HD ontvangst bij Vu ontvangers.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/337901-problemen-met-slechte-ontvangst-hd-opgelost/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin toch echt te twijfelen of het niet aan de decoder ligt.

Heb namelijk laatste tijd vaak het probleem dat deze niet meer op de afstandbediening reageert.

 

Wil ik bv Guide bekijken dan komt er rechts boven een grijs vierkantje met een streep doorheen. En alles wat ik daarna druk geeft zelfde resultaat.

 

Alleen door de decoder uit een aan te zetten doormiddel van de knop achterop reageert alles weer normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan wordt het misschien toch tijd om de nodige Elco's , condensatoren in de voeding van de ontvanger te vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuu, decoder was dus niet het probleem.

 

heb nu een Solo 2 staat en die heeft zelfde issue. HD zenders op 28.2 komen niet door. Wel alle SD zenders.

Zal van het weekend nogmaals het dak opgaan om te kijken of ik nog beter kan uitrichten

 

Ik heb vanmorgen even snel de waardes bekeken en die zijn nu als volg:

 

19.2 : AGC=78% , SNR= 11.6dB

23.5 : AGC=95% , SNR= 12,6dB

28.2 : AGC=78% , SNR= 11.6dB

 

Zijn deze nou goed of slecht? 

 

En als je deze waardes bekijkt, zou ik HD zender op de 28.2 nou wel of niet moeten kunnen ontvangen?

Of zou toch LNB voor een deel overleden zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat opvalt is dat de waarden van Astra 1 en 2 identiek zijn, de de lnb voor Astra 1 eens af met bijvoorbeeld aluminiumfolie en kijk dan nog eens wat je op Astra 2 ontvangt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...