Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Beste tweety

 

Wat ik uit hun site kan opmaken hebben ze die nieuwe triple-lnb nog niet in de losse verkoop. Bovendien kost hij bij sommige satellietshops maar 89 euro i.p.v. de adviesprijs van 99 euro. Of zou je die in een pakket er gratis bij krijgen?



 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben me even aan het oriënteren voor een triple quad lnb.

Nou was ik op zoek naar een aansluitschema maar kan die nergens vinden (ook niet bij Canal Digital).

 

Wat ik eigenlijk wil weten is hoeveel kabels er vanuit de LNB naar de decoder  lopen als je bv een VU Duo heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste seninha

 

Op een triple of duo of single lnb met vier aansluitingen (=quad), heb je vier aansluitingen ter beschikking die naar vier afzonderlijke tuners kunnen. Heb je een twin-tuner, een ontvanger dus met twee ingebouwde tuners om bijvoorbeeld te kunnen kijken naar de ene
zender en op te kunnen nemen op een andere zender, dan zul je daar twee coaxkabels op aan moeten sluiten.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Dus als ik de nieuwe Triple Quad LNB neem dan moet ik nog een tweede kabel trekken om deze aan een VU Duo te hangen.

 

Ik heb thuis een Humax 5050C welke ook twee tuners heeft, waarmee ik dus twee verschillende zender tegelijk kan opnemen. Aan de Humax hangt maar 1 kabel.

Vraag me nu af waarom dit niet met een SAT decoder kan :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste seninha

 

Als je ontvanger hebt met twee ingebouwde tuners, dan behoren daar twee coaxkabels op aangesloten te
worden. Doe je dat niet, dan kun je alleen maar kijken en opnemen of beide opnemen van dezelfde satelliet en in hetzelfde kwadrant, d.w.z. of de lage- of de hoge band en of horizontaal of verticaal gepolariseerd. Met een triple-lnb heb je dus maar een twaalfde deel van je mogelijkheden als je 1 kabel op een ontvanger aansluit met 2 ingebouwde tuners.


Bijgevoegd nog een aansluitschema.



 

post-60869-0-68389400-1362433200_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedank nogmaals voor je uitleg.

 

Ik zit eigenlijk nog te twijvelen wat te doen.

WIl namelijk voor niet al te veel geld ook nog Astra 1 en 3 er bij nemen.

 

Op dit moment heb ik een 88cm schotel, welke gericht is op Astra 2, waar 1 kabel naar mijn decoder gaat.

 

Dit zijn de twee opties die ik in gedachte heb:

 

-Triple Quad LNB. Moet dan wel een anders schotel nemen. ( wat is wijsheid,64cm f toch een 78cm?)

 

Tweede optie.

 

huidige schotel houden met LNB. En daarnaast nog twee lNB's nemen met een switch.

Of kan ik naast mijn eigen LNB een dual LNB nemen?

 

Laatste optie zou voor mij goedekoper uitpakken.Weet alleen niet of het mogelijk is om een single LNB naast een Dual te hangen?

 

Zo zie ik het in mijn gedachte (geen idee of het kan)

 

dualLNB_zpsa98231e2.jpg

aangepast door seninha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste seninha

 

Het beste kun je een multirail nemen en daar nog twee lnb’s bijplaatsen en die aansluiten op een 4/1 diseqc-switch. Ga je lnb’s met twee uitgangen gebruiken, dan zul je 2 diseqc-switches moeten nemen.

Een duo-lnb via een committed diseqc-switch aansluiten gaat niet. Dat kan alleen maar met een dure uncommitted-switch. Hiermee krijg je ook wat meer verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, ingewikkeld allemaal :crazy:

 

En als ik nou 3 dual lnb's wil gebruiken, heb ik dan 3 4/1 diseq-switches nodig?

Als ik dan snel reken lopen er dan per LNB twee kabels naar elke switch, dus 6 in totaal.

 

En dan moet dit allemaal naar een VU Duo.

 

Als ik dit allemaal bedenk, denk ik dat een Triple quad LNB voor mij een betere oplossing is.

Dan moet ik maar een andere schotel nemen en ben ik klaar met twee kabels vanuit de LNB naar mijn decoder.

 

Alleen nog uitzoeken wat wijs is, een 64 cm of een 78 cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste seninha

 

De term dual-lnb bestaat niet, duo-lnb wel maar dat is een lnb met twee koppen om bijvoorbeeld de Astra 1 en 3 te ontvangen. Ik neem aan dat je dat niet bedoeld. Jij bedoeld waarschijnlijk een lnb met twee uitgangen en dat heet een twin-lnb.

 

Als je drie twin-lnb’s gebruikt voor de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 oost, dan heb je twee stuks 4/1 diseqc-switches nodig. Koop die diseqc-switches liefst van een goed merk zoals Spaun of Triax, dan heb je nooit geen gezeur en weinig verlies.


Wil je liever wat meer regenreserve, dan zou ik de Triax 88 met 3 stuks Inverto Black Ultra twin nemen op een multirail.

 

Met minder regenreserve kun je het beste een Triax 64 nemen met de nieuwe CanalDigitaal triple-lnb. Deze kun je eventueel ook gebruiken op een Triax 78 maar dat is heel moeilijk afstellen omdat het eigenlijk niet precies past. Je krijgt daarmee wel meer signaal op de Astra 23,5 maar met weinig ervaring met schotels afstellen zou ik deze combinatie niet aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, 64cm schotel is geregeld.

Krijg die volgende week binnen.

 

Ga daarna gelijk een Triple quad LNB bestellen.Daarna kan het afstellen beginnen.

 

Enig wat ik me af vraag is hoe ik deze triple LNB in Openpli moet instellen??

Met enkele LNB die ik op dit moment heb ging het eigenlijk, na veel zoeken, vrij makkelijk.

 

Kan namelijk nergens een how-to vinden of een manual van Openpli.

 

Misschien dat iemand tips of nog beter screenshots kan maken hoe dit allemaal ingesteld moet worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit plaatje hierboven kan natuurlijk niet.

Een Spaun 422 F is een dubbel 2/1 diseqc-switch en daar kun je geen 3 lnb's per deel op aansluiten. Bovendien werkt een Spaun diseqc-switch helemaal niet met de truc om een duo-lnb en een singte-lnb met elkaar te koppelen.



 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...