Ga naar inhoud


Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Om eerst maar te zien of het schakelen gaat zoals gedacht , heb ik twee 4/1 switchen aan elkaar gekoppeld met een 3\1 DC pass trough splitter .

I.p.v. lnb's zitten er test-leds (gemaakt van F-conn doppen , een led en een 2K2 weerstand) in die aansluitingen  .

Hierdoor kun je direct (achter je bureau)  zien welke poort actief is en of er geen andere poorten tegelijk meedoen .

 

Schakel technisch klopt het verhaal , bij kiezen van lnb 1 in de ontvanger gaat de led van 19.2º aan en de andere combinaties kloppen ook .

Door telkens de Astra lnb (BVN) één voor één op alle poorten aan te sluiten en de daarbij behorende instelling te kiezen had ik steeds beeld op alle 4 de poorten .

 

Ik verwachtte nogal wat signaal verlies , maar dat viel mee .

Vreemd was , dat de kwaliteit hoger was met de switchen er tussen .

Getest werd met de Clarke-tech SFP Combo 2012  op 12515H

 

Lnb direct aan tester kwaliteit 75% level 71%

Lnb aan poort 1 Atlanta  83/67

Lnb aan uitgang 3/1 splitter 81/58

Lnb aan poort 1 MaXdigital 83/55

 

De signaal sterkte fluctueerde nogal , daarom de lnb telkens terug verbonden met de tester om te vergelijken .

 

Morgen de driepoot met 64 cm Triax maar weer eens in de tuin zetten met de Triple lnb er in .

Hopelijk werkt de ingebouwde switch in de Triple hetzelfde .

 

Word vervolgd !.

post-30993-0-47753200-1363884397_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooie, compacte testschakeling!

 

Wel gek dat de kwaliteit omhooggaat.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de buiten-opstelling getest , i.p.v. de maXdigital switch , de Triple lnb aan de 3/1 switch en alle 3 de satellieten geven beeld .

HB lnb heb ik niet gemonteerd maar omdat die op poort 4 van de eerste switch zit mag dat geen probleem zijn .

Moet nu op koffie visite maar ga vanmiddag verder testen (sign. sterktes)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Clarke-tech SFP Combo 2012  (via langere kabel naar binnen)  aan de  4/1 switch Atlanta DSW-4101N

                    

Tester

direct aan Triple lnb      A1 10743H Phoenix : Quali 83-Level 65             via switch/splitter  Q 72 %- L 65 %

 

direct aan Triple lnb      A2 11260V B4U         Quali 61-Level 66              via switch/splitter  Q 60- L 58  

 

direct aan Triple lnb      A3 11914H Geld.       Quali 73-Level 67             via switch/splitter  Q 61- L 59

 

Ook met de 4/1 switchen van SAB GD-41E en MaXdigital MD41+  als vervanger van de Atlanta DSW-410N werkte het eveneens .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Trust:

Fantastisch!

Nu dus toch wat kwaliteitsverlies in de praktijk, maar deze schakeling werkt dus inderdaad ook met de triple LNB!

Ik had niet gedacht dat dat zo simpel zou zijn; ik verwachtte toch wel wat addertjes onder het gras.

 

Dankzij jou weten we nu beter....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de gein heb ik in een Emitor 4/1 switch de eerste 3 uitgangen van het stuur IC via 3 dioden verbonden met de schakel transistor van poort 1 .

Hierdoor is alleen poort 1 actief bij diseqc commando's 1 , 2 en 3 en kan de Triple lnb met één aansluiting op poort 1 , poorten 2 en 3 blijven leeg .

Hierdoor dus geen splitter meer nodig en waarschijnlijk minder verlies . Hotbird of een andere favoriet kan aan poort 4 .

Van de poorten 2 en 3 is de aansturing vanaf het IC onderbroken .

Donderdag of vrijdag heb ik pas tijd om het buiten te testen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

 

Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van de C+ triple LNB. Ik gebruik op dit moment een Xtrend ET-4000 tuner en een DB 7020s. Op de Xtrend goed ontvangst op de 23.5 en de 28.2. Alleen als ik naar een 19.2 zender ga dan krijg ik "zender niet beschikbaar, controleer de tuner configuratie" Alle 19.2 zenders zijn ook donkerder van kleur. Ik dacht in eerste instantie dat ik de schotel+LNB niet goed had afgesteld. Echter toen ik mijn DB aansloot had ik gewoon beeld op alle 3 de satellieten.

 

Enigma2 is nieuw voor mij en ik ben bang dat ik iets verkeerd heb ingesteld. 

 

De tuner staat op Diseqc A/B/C/D:

19.2 op A

23.5 op B

28.2 op C

Niet aangesloten D

Ja

Nee

 

Kan iemand mij aangeven wat ik fout doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het dan niet zo kunnen zijn dat D de 19.2 is ipv A ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste giantdlu

 

De diseqc-instelling heb je inderdaad goed staan:

19,2 op A

23,5 op B

28,2 op C

Dat dit de juiste instelling is, blijkt ook wel uit het feit dat je DreamBox met deze instelling prima werkt.

Maar het is weer erg triest gesteld met CanalDigitaal dat ze deze instellingen niet eens in hun installatiehandleiding vermelden, zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/klantenservice/handleiding-triple-lnb.pdf


Waarom je Xtrend ET-4000 tuner met de Astra 19,2 problemen heeft begrijp ik ook niet goed. Waarschijnlijk toch een instellingsfout in het menu.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Daar moet ik je ook gelijk in geven. Het verbaasde me ook dat er bij de LNB geen verdere uitleg zat.

 

Ik ga nog maar even snuffelen waar het eventueel fout gaat. De 19.2 gebruik je bijna niet maar ik wil het gewoon kloppend hebben.

 

Thanks,

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van een triple lnb, alleen lukt het me maar niet om de astra 3 te ontvangen, de 1 & 2 doen het prima. Heb de LNB ook gekanteld. Hebben jullie hier tips voor? Ik maak gebruik van een VU+ Ultimo met Openvix hierop.

aangepast door Mumsel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...