Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Welke sat ontvanger doet het goed voor tv-vlaanderen?

Ik heb een TV met S2 tuner, maar na de wijzigingen van TVV vind ik vitaya en acht niet. Ik kan ook één hd en canvas hd niet vinden.

Heb van tvv hun sat ontvanger gratis gekregen, en daarop lukt het wel, maar dat bakje is instabiel, bepaalde dagen viel het beeld uit.

Ik heb er al zoveel tijd in gestoken dat ik ten einde raad ben.

Ik wil dus op het normale eenvoudige manier zenders, die om een of andere reden wijzigingen ondergaan, eenvoudig kunnen aanpassen.

Er hoeft geen hd in, 1 tuner is okay.

Elke input wordt van harte geapprecieerd.

Paul

Geplaatst:

als je van eenvoud houd zijn die M7 bakjes nog niet zo slecht , ik gebruik ze zelf zonder enige storing of problemen , enne je schrijft geen HD ? toch zal je er niet omheen komen als je naar vb de vlaams of nederlandse zenders wil blijven kijken , note , de meesten die klagen over instabiliteit hebben hun probleem opgelost door een correcte afstelling van hun schotel te (laten) uitvoeren

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Ik vermoed dat jouw problemen, zowel op de TV als op de aparte M7 ontvanger, te wijten zijn aan een slechte uitrichting van de schotel.

Je hebt toevallig toch de Duo LNB niet horizontaal in de LNB houder zitten ?

Dat is één van de meest voorkomende fouten, die LNB mag niet horizontaal zitten, maar moet 11° gekanteld zijn.

Dat was vroeger meestal geen probleem, maar met de omschakeling van 8PSK is dit absoluut noodzakelijk.

Om die 11° kanteling eenvoudig voor te stellen, de feedhorn van 23° moet hoger zitten dan die van de 19°

Een beetje schuin dus.

duo_lnb.gif

Zo dus.

Geplaatst:

Hallo

@katwezel en @redneck: ik heb wel een hd tuner in mijn tv. Ik kan talloze hd zenders ontvangen, maar die van tvv niet. Toen ik die M7 aansloot had ik wel één hd, Dus de schotel is goed uitgericht.

Blijkbaar zal mijn nieuwe hd tv met satelliet tuner (ingebouwd) die tvv niet kunnen ontvangen. Ik wilde geen bijkomende losse tuner aanschaffen omdat dit opnieuw een zoveelste bakje en afstandbediening is. Maar nu zal ik niet anders kunnen.

mvg

Paul

Geplaatst:

Dus de schotel is goed uitgericht.

Dat is een héél erg foute veronderstelling. Je kan alles goed ontvangen, behalve die ene transponder.

Bij een niet optimale uitrichting is dat mogelijk.

Nogmaals, in eerste instantie die 11° kanteling van de LNB nakijken.

We proberen jou te helpen, maar dan is het wel zo handig wanneer je een aantal zaken zou willen nakijken/uitproberen.

Dat de M7 ontvanger WEL één HD kan ontvangen wil niets zeggen. Het kan best zijn dat die met minder signaal wel voldoende heeft om te decoderen en dat de tuner in jouw tv net iets meer nodig heeft.

Je geeft niet aan welk merk TV je hebt. Zit er wel fastscan in de tv ingebouwd ? Of moet je manueel scannen ?

Geplaatst:

Hallo

Mijn tv is een lg (42lm615S-ZE) met nieuwste firmware. ik wilde qua tv niet in detail treden, omdat je dan te specifiek bent en de mensen uw vraag niet bekijken omdat ze zo een tv niet hebben.

Er is fast scan en manuele scan.

Volgens de nieuwe situatie zit vitaya nu op 23;5 12129 V 27500 2/3

Als ik een nieuwe sat installeer op mijn tv zie ik enkel op Astra 19,2E bij de lnbfreq 9750/10600 de transponder 12129 V 27500.

De tv zegt wel dat er geen signaal op zit.

Op astra 23,5 kan ik zelfs die transponder niet selecteren, hij zit niet in de lijst. Hetzelfde geldt voor één hd, deze gegevens zie ik staan bij astra 19,2 maar niet bij 23,5

(gegevens één hd: 12187 H 27500)

Groeten

Paul

Geplaatst:

Wanneer je fast scan doet dan krijgt de tv automatisch de goede gegevens binnen. Dus zeker niet manueel gaan scannen.

Heb je dat wel al gedaan, dan kan je misschien best eerst eens een factory reset doen en enkel de fastscan inladen. Zo ben je al zeker dat de settings goed staan.

Het is goed mogelijk dat de tv een transponderlijst heeft en daar staan dan de foute gegevens in, van voor de 8PSK migratie.

Met een fastscan wordt die tabel opnieuw opgebouwd, dus dat moet altijd goed gaan.

Heb je al naar de 11° kanteling van de LNB gekeken ? Want eens de fastscan goed staat, blijft nog het signaal wat goed moet zijn.

Geplaatst:

Volgens gegevens op internet is die TV tuner DVB-C / DVB-S

dan gaat het niet lukken, er moet een DVB-S2 tuner insteken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

@redneck

Eventjes gebeld naar lg in belgie en er zit wel degelijk een s2 tuner in. Ik kan tal van hd zenders ontvangen. Voor verdere info schuiven ze de hete patat door naar tvv. Maar dit heeft geen zin om het daar te proberen omdat lg niet tvv gecertificeerd is.

Groet

Paul

Geplaatst:

en dat is nu net de reden waarom ik een M7 bakje toch aanraad , geen zorgen om updat's of zenderwijziging , alles gaat automatisch als je schotel goed is afgesteld ten minste , er zijn natuurlijk betere toestellen te verkrijgen maar dan dien je zelf één en ander dikwijls aan te passen in de settings wat niet voor iedereen is weggelegd ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

@redneck

Eventjes gebeld naar lg in belgie en er zit wel degelijk een s2 tuner in.

Dat had ik je ook al gezegd.

Maar dit heeft geen zin om het daar te proberen omdat lg niet tvv gecertificeerd is.

Dat is niet onlogisch natuurlijk. Het is geen algemeen probleem. Jouw toestel kennen ze totaal niet, dus kunnen ze je moeilijk zeggen wat je zou moeten doen om het op te lossen.

Indien het toestel beschikt over de fastscan, dat is eigenlijk het belangrijkste. Dan heb je altijd de juiste parameters.

Ik blijf er bij dat je de oorzaak moet zoeken in de uitrichting. Kijk maar naar die 11° van de LNB.

Lukt het echt niet, neem dan gerust contact op met TVV. Ze zullen je voorstellen om een installateur langs te sturen en die zal dan de uitrichting voor jou in orde brengen.

Geplaatst:

Bedankt voor de responsies. Zal naar de schotel kijken (deze morgen was het te glad en te koud).

Ik heb een M7 gekregen van TVV maar deze ligt in Frankrijk. Ik moet zeggen, zoals ik al gezegd heb, dat deze niet stabiel is. Ik had nooit problemen met die nu oude Philips SD tuner van TVV.

Hebben jullie een aanrader qua satellietontvanger?

mvg

Paul

Geplaatst:

Hallo redneck

Ik ben naar de Hubo geweest en een kleine waterpas gekocht. Mijn schotel bijgesteld, kan nu op mijn lg een HD en Canvas HD ontvangen zonder bijkomende satellietontvanger. Ik denk dat ik een serieus stuk ben gevorderd in mijn zoektocht. Nu nog de andere zenders (acht en Vitaya), maar ik ben nu werkloos omdat ze televisie aan het kijken zijn.

Bedankt aan allen om mij verder te helpen.

Mvg

Paul

Geplaatst:

mijn ouders hebben een philips hd ontvanger,met 2 tuners,en een hdd.dus kunnen ze het ene opnemen en het andere bekijken,alsook live pauzeren.jij zegt dat 1 tuner goed is,moet zeggen dat die philips reeks goed is,want ze hebben tijdelijk philips hd gebruikt,zonder hdd en die werkte ook goed.dus als je deze nog op de kop kan tikken,zou ik die je durven aanraden.

is het mogelijk om zelf alle gegevens in te vullen bij je tv?want ik heb bij de migratie naar 8psk de transponders zelf moeten bijpassen vooraleer ik een scan deed.(niet tvv ontvanger,maar een vu duo en ariva mini).deze laatste zou misschien als er geen oplossing voor je tv is,een oplossing zijn,kan je het bakje achter de tv verstoppen.je hebt dan wel nog een extra a.b.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen