redneck eyeball Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Ik ben naar de Hubo geweest en een kleine waterpas gekocht. Mijn schotel bijgesteld, kan nu op mijn lg een HD en Canvas HD ontvangen zonder bijkomende satellietontvanger. Zie je nu wel. Die 11° kanteling is bij 8PSK zenders héél belangrijk. Een LNB mag nooit horizontaal hangen. Nu zou ik dat wel eerst zo wat op het zicht geprobeerd hebben in plaats van daarvoor een waterpas te kopen
katwezel Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 en dat is eigenlijk het grappige aan heel het verhaal , een waterpasje van € 1.5 kan reeds wonderen verichten , ik zeg het telkens een goede plaatsing van de wok is de eerste en belangrijkste stap , blij voor de topicstarter dat het opgelost is M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
mzungu100 Geplaatst: 13 februari 2013 Auteur Geplaatst: 13 februari 2013 Hallo Nu dat het werkt, heb ik één kleine howto geschreven die misschien interessant kan zijn voor de forumleden: http://dl.dropbox.com/u/45432511/lg/LG-sat.pdf mvg Paul
mzungu100 Geplaatst: 19 februari 2013 Auteur Geplaatst: 19 februari 2013 Hallo Nu dit werkt heb ik toch nog een vraagje. Ik heb de tv-vlaanderen duo twin lnb. Mijn vraag is nu: zit er hierin een disecq-switch? Of is deze switch ingebouwd in mijn tv-toestel? Hoe wordt zo een switch gecommandeerd? mvg Paul
Jean-Claude Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 de disecq switch zit in de duo twin lnb en wordt bestuurd door de satelliet tuner. Het is dus duidelijk dat de setup van de satelliet ontvanger moet in orde staan, anders lukt dit niet. (ge moet ergens aanduiden dat astra1=LNB A of 1 en astra3=LNB B of 2). kijk dus de sat-setup na van uw tv toestel. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
mzungu100 Geplaatst: 19 februari 2013 Auteur Geplaatst: 19 februari 2013 Hallo Ik heb dit bij toeval goed Ingesteld. Maar ik heb Astra 3 op disecq 1 gezet en de andere, astra 1 dus op disecq 2. Het werkt blijkbaar, maar waarschijnlijk niet de goeie manier. Mvg Paul
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen