Stino Geplaatst: 8 februari 2013 Geplaatst: 8 februari 2013 Ik heb een Mulytenne 45 met een Technotrend CI 3650 S2 ontvanger met een Aston CI module crypto engine v1.05, aangesloten op een HTPC (op basis van Win7) waar ik DVBviewer pro 4.9.5.1 op draai. Sinds gisteren probeer ik een Canal digitaal smartcard te activeren maar krijg een vreemde mix aan succes en problemen. Kan iemand hier weg wijs uit worden? Alle freeview (Engelse) zender inclusief BBC 1 HD en Duitse zenders zoals ZDF/ART HD werkte voorheen al naar behoren (H.264/AC6/MPEG). Ik heb zowel voor Astra 1 (19.2) als voor Atra 3 (23.5) dezelfde signaal sterkte (Hotbird en Astra 2 werken ook). Na activatie van de Canal digitaal kaart (STD, geen pakket) heb ik toegang tot een tijdelijk zender pakket (4 weken, volgens CA telefoon support) met onder andere RTL4/5/6, SBS6 etc in SD. Bij deze zenders krijg ik de melding “You have no right to watch this program”. Hieruit leid ik af dat de kaart geactiveerd is. Op SBS6 HD krijg ik echter enkel geluid. Op de rest van de versleutelde Canal Digital HD kanalen kijg ik geen beeld of geluid. Ik heb de zender settingen van de CD zender lijst gechecked met die in DVBviewer en deze komt over een. Heeft iemand een suggestie wat hier mogelijk fout gaat? Mvg,
Stino Geplaatst: 8 februari 2013 Auteur Geplaatst: 8 februari 2013 (aangepast) Ik ben er nu achter dat de encrypted SD kanalen op Astra 1 (19.2) wel werken. De niet encrypted SD kanalen op Astra 3 (23.5) werken ook, maar de encrypted/HD Astra 3 (23.5) kanalen werken niet. 8 februari 2013 aangepast door Stino
Moderator ceesv Geplaatst: 8 februari 2013 Moderator Geplaatst: 8 februari 2013 Ik denk dat je Aston module geen HD kanalen kan decoderen. Aston 1.07 vanaf sw versie 18 werkt wel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Stino Geplaatst: 8 februari 2013 Auteur Geplaatst: 8 februari 2013 Aahhaa.., goeie suggestie.. Dat ga ik proberen. Alvast bedankt voor de reactie Ceesv. Dat verklaart echter nog niet waarom NED1/2/3 SD ook niet werken, zou dat ook aan de Aston module 1.05 versie kunnen liggen?
Zuppelan Geplaatst: 8 februari 2013 Geplaatst: 8 februari 2013 Dat kan, op NED1,2,3 SD zitten meer coderingen dan op de andere RTL-zenders, onder meer SECA2 voor Canal Digitaal, SECA3 voor Canal Digitaal, TV Vlaanderen en Telesat en nog eens Viaccess voor Mobistar. Omdat de situatie complexer is, is de kans groter dat een CI-module erover valt.
Duikertje Geplaatst: 8 februari 2013 Geplaatst: 8 februari 2013 Klopt als ik het goed lees heb je een abbo op het standaard pakket, voor de HD zenders moet je het Basis HD pakket hebben.
Eduard07 Geplaatst: 8 februari 2013 Geplaatst: 8 februari 2013 Klopt als ik het goed lees heb je een abbo op het standaard pakket, voor de HD zenders moet je het Basis HD pakket hebben. Niet voor Nederland 1/2/3HD, want die zijn gratis! Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 8 februari 2013 Moderator Geplaatst: 8 februari 2013 Tenzij in die oude Aston 1.05 een even oude SECA 2 kaart zit. Voor HD moet je volgens mij een SECA 3 kaart hebben. NED 1,2,3, HD werken onafhankelijk van welk abbo je hebt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Stino Geplaatst: 12 februari 2013 Auteur Geplaatst: 12 februari 2013 Hoi Ceesv, Ik heb een gloednieuwe CD+ kaart dus ik ga er van uit dat ik een SECA 3 kaart heb. Ik ga de AstonCrypt 1.07 met de nieuwste software V2.26 proberen. Trouwens, wat bedoelen jullie met "abbo"? Groet,
Stino Geplaatst: 12 februari 2013 Auteur Geplaatst: 12 februari 2013 Ooo.. wacht, "abbo" is verkort voor abbonement.. :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen