MySat Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Ben benieuwd of iemand de oplossing heeft voor mijn geklungel met deze adapters. In totaal heb ik 4 stuks (nieuw en nooit gebruikt) van deze -> http://www.sweex.com/en/assortiment/internet-networking/powerline-adapters/lc203 Mijn huidige requirement is terug geschroeft naar verbinding krijgen met een netwerk maar het lukt niet. - Nummer 1 vervult de functie van Hub naar 220V (zeg maar netwerk toegang). Heb deze gereset en zonder gekruiste UTP aangesloten op netwerk (100% werkend) en natuurlijk in het stop contact. LC203 heeft meerdere malen een reset gehad en via een directe verbinding met een Laptop zie ik alle details zoals MAC adres. - Nummer 2,3,4 hebben in de diverse stopcontacten (zelfs dezelfde groep) gezeten en zijn ook gereset (de beroemde 2 sec op de reset knop). Het maakt niet uit welke adapter ik gebruik en via een niet gekruiste UTP aansluit, Internet heb ik niet. Indien ik de kabel vanuit de HUB (dus zonder de sweex-en) pak, werkt alles 200%. Iemand enig idee ? Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
ReneBee Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 (aangepast) Ik ken deze adapters niet, maar heb een setje van TP-Link. Deze moeten echt in het wand stopkontakt zitten. Ik had er eerst eentje in een verlengslof zitten, waarschijnlijk met een of ander fiter daarin. Dat werkte voor geen meter. heb je ook dat hele security riedeltje afgewerkt, zoals dat in de manual staat? René. 9 februari 2013 aangepast door ReneBee
MySat Geplaatst: 9 februari 2013 Auteur Geplaatst: 9 februari 2013 Ja ze zitten echt in de muur en niet via een verlengdoos. Qua security had ik wensen ;-) Nu wil ik alleen maar dat het gaat werken. Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
MySat Geplaatst: 9 februari 2013 Auteur Geplaatst: 9 februari 2013 Gelukkig: Probleem opgelost Indien je deze hardware reset dien je ze wel weer even allemaal op hetzelfde "netwerk" configureren. Dat was natuurlijk nog niet gedaan, maar de handleiding kan daar ook verbetert worden. Zie hieronder welke twee stappen ik gedaan heb met de software die geinstalleerd is op een PC. Elke adapter heb ik op deze configuratie gezet en daarmee was het probleem opgelost. Nergens heb ik crosslined kabels hoeven te gebruiken. Adapter regelt dat dus zelf indien je hem zonder HUB aansluit op je PC Voor het geval dat jij ook in deze ellende terecht komt (en ook handig als ik het weer vergeten was) daarom hier de oplossing Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
ReneBee Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Mooi dat je het werkend hebt. Zo uitgebreid zijn TP-links niet. René.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen