Ga naar inhoud

E85 vergelijkbaar met Archsat (90x75cm)?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat ik mij afvroeg in hoeverre is de E85 vergelijkbaar met de Archsat 90x75cm. Dit vraag ik mij af omdat ik het idee heb als ik de E85 zo zie deze wel heel sterk lijkt op de Archsat (90x75cm) met dit verschil dat de LNB-rail langer is dan de LNB-rail van de Archsat. Is er iemand die hier meer over kan zeggen?

Dit vraag ik omdat ik mijn Archsat (90x75cm) wil voorzien van de Inverto black multi lnb's om zo de positie's 5W tot en met 29W te ontvangen. Daarvoor wil ik dan de Inverto LNB-rail gebruiken, door 3 of 4 inverto LNB's te monteren op de oorspronkelijke Archsat LNB rail en de overige LNB's op de Inverto LNB rail die bij dit systeem hoort. De grotere gewichtsbelasting ondervang ik dan door een extra ondersteunend draagsysteem aan te brengen.

Alvast bedankt voor een reactie.

Groeten Joop

Geplaatst:

Beste joop001

De fabrikant van deze schotel is Jonsa Technologies uit Taiwan. De schotel heet officieel E851W226B, zie afbeelding. Deze schotel wordt onder heel veel andere namen ook verkocht waarvan de Maximum E-85 en Archsat DJ85EM de bekendste zijn.

post-60869-0-81931100-1360448429_thumb.jpg

Geplaatst:

Sprietje,

Hartelijk dank voor je reactie. Maar kan ik hieruit concluderen dat een Archsat (90x75) gelijk is aan een E85? Want dat zou dan betekenen dat gezien de overbrugging van 5W naar 29W 24 graden is en dat valt binnen de openings!(zicht)hoek van de E85. Maar dat zou dan ook binnen de openings(zicht)hoek van de Archsat (90x75cm) vallen en als dat zo is, dan is mijn idee in principe uitvoerbaar. Hetgeen ik dan weer leuk vind omdat ik daarmee mijn Archsat een tweede leven kan toedichten.

Geplaatst:

Beste joop001

Ik hoop dat je wel gelukkig wordt met je plannen. Als ik het goed begrijp wil je Inverto multiconnect-lnb’s gaan gebruiken. Omdat die via een strip aan de achterzijde bevestigd worden, kunnen ze heel dicht tegen elkaar aan geplaatst worden maar ze zijn wel erg gevoelig voor regendruppels op de kop waardoor het signaal flink zakt en je voor de zwakkere signalen snel uitval krijgt.

Geplaatst:

Sprietje,

Bedankt voor je reacties. Je berichten geven goede hoop.

Wat betreft de inverot's begrijp ik je reactie. Echter op dit moment gebruik ik ze ook in de T90 en daar merk ik van het bedoelde effect eigenlijk helemaal niks. Nu is het wel zo dat ik ze daar gebruik voor de pos 28E, 23E, 19E, 13E. Dit zijn natuurlijk wel de sterke posities. Wat een ander punt is, isdat de LNB's in een hellende positie komen te hangen (E laagste en W hoogste punt of is het omgekeerd?) om de satelieten boog te volgen. Daarom denk ik dat het effect mee zal vallen. Maar het is idd wel een punt van aandacht.

Groeten Joop

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen