Ga naar inhoud


Vu+ Solo2: kan smartcard lezer Canaal Digitaal smartcard lezen?


loboferoz

Aanbevolen berichten

Hoi, (ik ben newbie),

Ik heb de Vu+ Solo2 gezien en het lijkt me een mooi apparaat, o.a. vanwege de dual core 1.3MHz processor. Alleen nou vind ik het jammer dat i.p.v 2 CI slots en 1 smartcard lezer (Vu+ Solo) de Solo2 maar 1 CI slot heeft en 2 smartcard lezers. Nou wil ik uiteindelijk 2 smartcards gaan gebruiken, 1 voor Canaal Digitaal en de andere voor de Spaanse Canal+ zenders.

 

Weet iemand of het mogelijk is de Nederlandse Canaal Digitaal smartcard in de Solo2 smartcard-lezer te gebruiken? Dan kan ik de Spaanse smartcard in een CI-module stoppen. Ik lees in de specs van de Vu+ dat de smartcard lezers 'Xcrypt' (Koreaans) ondersteunen, als ik het goed begrijp is dat een andere standaard dan Mediaguard. Maar misschien kan je met een SoftCAM de smartcard-lezer toch een Mediaguard smartcard lezen?

Thnxs,

Caspar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de installatie in het topic "To-do "Installatie Image VTi" volgt, en je CD kaart goed in het slot duwt (zoals Tonskidutch anageeft), dan heb je in één keer een werkende Solo2 met CanalDigitaal...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hij doet het hoor, het was vrij makkelijk. Heb het VTi image 5.1 geflashed en cccam2.3.0 geinstalleerd. Loopt als een zonnetje (CD kaart).

Helaas niet voor onze D+ kaart, maar die kunnen we in de achterlijke ontvanger met SCART uitgang stoppen + ook een SCART uitgang voor de "VIDEO" recorder, tjonge!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...