Ga naar inhoud

En weer een vraag welke kabel het beste is....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Moet volgende maand een nieuw 2way internet sat systeem instaleren. Helaas moet de schotel op enige afstand van het huis komen te staan en ik heb in het verleden al behoorlijke problemen gehad met de upstream connectie door de kabels (ook met de als goed bekend staande merken). Ik zal dus absoluut topkwaliteit moeten gebruiken maar ben verward door de vele termen en beloftes. Kan iemand me adviseren over de best mogelijke kabel? Of me vertellen wat de beste specificaties zijn die op dit moment verkrijgbaar zijn?

Geplaatst:

Belden of Coca 799 van Hirshmann zijn echt kwaliteitskabels!

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

De specificaties zien er inderdaad heel goed uit. Bij 2150 MHz slechts 26,5 dB verlies en een dubbele afschermfolie. De Koka 799 heeft bij 2150 MHz 29,1 dB.

Maar hoe lang moet de coaxkabel worden?

Hij is wel een halve mm dikker. Misschien dat je F-connectors moet hebben die een maatje groter zijn.

Geplaatst: (aangepast)

35 meter tussen schotels en multiswitch/2way sat kastje. Dus in totaal 18x35 meter. Waardoor het feit dat deze kabels een kwart minder duur zijn dan die van Belden en Hirschmann ook belangrijk is! Omdat ik al een beetje op de rand van goede ontvangst zit (zuid west Frankrijk) komt het allemaal erg op de laatste dB's aan.

Connectors zijn geen punt, de compressie connectors die ik wil gebruiken zijn in de goede maat verkrijgbaar.

aangepast door FalconerThe
Geplaatst:

Nee 4 'quatro kopjes', 2 'two-way internet per sat kopjes', 16 kabels dus. Maar de two-way sat kabels mogen eigenlijk niet meer dan 20 meter zijn. Daarnaast gaat alles onder beton dus ik wil er nooit meer over na hoeven te denken.

• Moderator
Geplaatst:

Als het op het laatste dB aankomt, kan je misschien overwegen om de switch direkt bij de schotel te plaatsen en met een dikke kabel naar je ontvanger te gaan.

En wanneer het onder beton komt te liggen zou ik een mantelbuis gebruiken waardoor je de kabels in de toekomst kunt vervangen in geval van problemen.

Die laatste dB is niet kritisch in het midden frequent gebied tussen LBN en ontvanger.

Er zijn genoeg tests geweest waar men 100 meter KOKA zonder problemen tussen schotel en ontvanger geplaatst heeft.

Wanneer je op de rand van het ontvangst gebied zit zal je het meeste baat hebben met een grotere schotel.

Verder is daarna het ruisgetal van de LNB belangrijk.

Het gebruik van een kwalitatief goede LNB kan dan betekenen dat je net wel ontvangst hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik zat ook al te denken over de switch bij de schotels, dan ga ik van 18 kabels naar 10 en dat scheelt een hoop geld.

De lengte is niet zozeer een probleem voor de TV ontvangst maar voor de upstream naar de sat.

Geplaatst:

Ik kan me bijna niet voorstellen dat als je Koka 799 gebruikt dat het upstreamen problemen gaat geven want 35 meter geeft maar 10.6 dB verlies bij 2350 MHz.

Maar als je nog minder verlies wilt hebben, dan gaat dat alleen maar met dikkere coaxkabel, bijv. 10mm. Dan heb je slechts 22 dB verlies op 100meter, dat is voor 35 meter dus 7.7dB. Of die 3dB nu echt iets uit gaat halen kan ik me niet voorstellen.

Geplaatst:

De switches bij de schotel monteren en met 4x35m kok799 naar binnen. Heb het laatst met een visiosat schotel uitgevoerd en 4x60m na de switch naar binnen. Ontvangst is super, nauwelijks verlies. Wel kwaliteit switches gebruiken ! 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen