Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb in de woonkamer een Philips DSR8121 en in de slaapkamer een MVision HD200Combo.

De Mvision begint nu wat kuren te krijgen, want al na 10 minuten valt de decoder uit en komt dan ook

meteen weer terug. En dat herhaalt zich elke keer totdat ik hem in standby zet en dan 5 minuten wachten

en dan weer aan doen, dan kan ik weer 10 minuten normaal tv kijken.

Deze decoder heb ik zo'n 4 jaar. Deze wordt ook aardig warm maar had er nooit echt problemen mee gehad.

Daarom ben ik eigenlijks op zoek naar een andere decoder. De Philips ben ik op zich ook niet echt tevreden mee,

want die maakt veel lawaai als die in de standby staat, net also de harde schijf constant aan het draaien is. En

als je de stroom eraf haalt dan gaat die helemaal resetten en kun je opnieuw je kanaal lijst inlezen en progammagids

is dan ook gereset.

Op zich is deze wel snel met zappen en heb ook goed beeld met name de hd kanalen. Ook komt de ondertiteling mee

met alle kanalen.

Als ik deze forum door blader krijg ik niet echt een idee van welke decoder nou echt goed is, waar ik geen problemen mee

kan krijgen, en dat ik een goed signaal heb en dat ik alle HD kanalen kan zien.
Heb tot nu toe alleen een CD smartcard en geen CI module.

CD heeft deze 2 decoders: M7 Sat 801 en de M7DSR8141.

Kan iemand mij helpen met een keuze. Prijs en kwaliteit is belangrijk voor mij.

Welke decoder hebben jullie waar je echt tevreden mee bent?

Alvast bedankt voor het reageren.

Geplaatst: (aangepast)

De Mvision begint nu wat kuren te krijgen, want al na 10 minuten valt de decoder uit en komt dan ook

meteen weer terug. En dat herhaalt zich elke keer totdat ik hem in standby zet en dan 5 minuten wachten

en dan weer aan doen, dan kan ik weer 10 minuten normaal tv kijken.

Deze decoder heb ik zo'n 4 jaar. Deze wordt ook aardig warm maar had er nooit echt problemen mee gehad.

Als ik dit zo lees, en dan vooral het stukje over warmte, denk ik dat je hier te maken hebt met een falende geschakelde voeding.

Als je een beetje googled, kom je vanzelf uit op informatie hierover.

Mocht je zelf handig zijn, maak hem eens open en kijk in het voedingsgedeelte en ga opzoek naar aan de bovenkant 'bol' staande condensatoren.

Bad_Capacitor_01.jpg

In bovenstaand voorbeeld zie je een extreem geval, waarbij zelfs de stof van binnenuit naar buiten komt.

Veelal staan ze alleen maar bol doordat de druk binnenin is opgelopen.

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Heb even een foto bijgevoegd. Zo te zien is er aan de buitenkant niet veel te zien.
Er is 1 condensator bij aan de linkerkant in het midden een groene die ietsjes bol staat, maar dan ook maar heel ietsjes.

Misschien dat ik die even moet doormeten.post-59851-0-69699900-1360862336_thumb.jpg

Weet niet of dat het kan zijn.

Als ik de decoder nu aan doe gaat ie meteen weer uit en dan weer aan en dit herhaalt zich

de hele tijd. Krijg ook een streperig beeld op de tv.

Ik ga nog even googlen of er een ander printplaatje te koop is ergens.

En anders dan toch maar een andere decoder. Alleen niet deze, want dit is een echte stroomvreter.

Geplaatst:

Ik zal gewoon die groene dikke er even er uit solderen en vervangen, voor 50 eurocent of zo iets heb je een nieuwe. Let wel even op de + en -

Salu2m, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Die 'groene' die is beslist overleden, die zou ik in ieder geval vervangen.

De oorzaak van het stukgaan van deze condensatoren is vooral te wijten aan de hoge temperatuur van deze condensatoren in de switched section.

Een hele nieuwe print zou ik eerst nog niet aan beginnen, want dat gaat vele malen duurder uitpakken.

Bij de keuze van de condensator, even bij de electronicaboer aangeven dat je hem gebruikt in de uitgang van een switched power section.

Neem dezelfde capacitier ( uF ) en als de plek het toelaat een net iets hoger voltage ( oude 12V nieuwe bijv 16V ... maar ook niet overdrijven )

Een condensator van €0,50 zou ik links laten liggen, want dat is wederom een goedkoop chinees product.

Geef iets meer uit, rond de €4,50 en je hebt er erg lang plezier van.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen