mickey17011978 Geplaatst: 12 februari 2013 Geplaatst: 12 februari 2013 Ik heb voor mijn vader een satteliet gekocht met een sab Titan 2 ontvanger. Nu zijn wij al 2 weken op zoek om deze ingesteld te krijgen voor de satteliet astra 19.2. We hebben de satteliet al gericht met behulp van een app op de ipad, dus normaal staat deze in de goede richting. Maar we kunnen niet vinden hoe we de ontvanger moeten instellen, want de handleiding is daar nogal vrij vaag over. Als we een automatische installatie doen kunnen we de satteliet wel eens vinden, maar dan wel maar 1 kanaal. kan er iemand ons helpen met deze instellingen alvast bedankt
satencom Geplaatst: 12 februari 2013 Geplaatst: 12 februari 2013 Hoe veel lnb's gebruik je ,of gebruik je een duo-lnb ,hoe groot is de schotel Er zijn verschillende mogelijkheden: DiSEqC: Gebruik[Volume Omhoog/ VolumeOmlaag] om tussen de opties te kiezen. Disable: zonder DiSEqC. 1 lnb 1/2, 2/2: twee poorten DiSEqC een duo-lnb 1/4,2/4, 3/4, 4/4: vier poorten DiSEqC een diseqc swich met 4 aansluitingen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
mickey17011978 Geplaatst: 12 februari 2013 Auteur Geplaatst: 12 februari 2013 we hebben er een duo-lnb op staan, eentje voor astra 19.2 en 1 voor astra 23.5, en volgens mij is het een Ø88 schotel Er staan dan zoveel dingen in het instellingenmenu die aangepast kunnen worden, en we weten gewoon niet op wat dit allemaal moet staan met Lnb type kunt ge 'standaard', 'gebruiker' of 'universeel' kiezen. Maar in de handleiding staat niet welke ge moet kiezen en dan hebt ge nog de position, 22K en andere instellingen. en de TP index. Ik heb al via internet gevonden dat dit een uitstekend systeem is voor beginners voor de installatie, maar daar lijkt het me toch niet naar :-)
Eduard07 Geplaatst: 12 februari 2013 Geplaatst: 12 februari 2013 Je hebt 2 soorten instellingen: 1) die welke je direct moet activeren en 2) die welke je zo lang mogelijk af moet blijven. Je hebt in een duo-lnb een diseqc2-schakelaar. A en B, zeg maar. Die moet je in je ontvanger ook "open" zetten. Is de duo-lnb bestemd voor een 80cm schotel? Dat moet wel. Het staat erop. Welke hals heb je in de houder van de schotel als je vanaf de voorkant in de schotel kijkt? De linker of de rechter hals? En heb je hals een beetje halverwege in de houder? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen