Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgt een bericht van Lyngsat

Nu is Astra 2B stopgezet met uitzenden en verhuizen naar andere satelliet positie.

waar gaat Astra 2B nnaar toe?  23.5, 19.2 of rustplaats? 

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Geplaatst:

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 2B naar 19.2 gaat.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Met 1N erbij verderop dit jaar moet 19,2 dus weer een tijdje vooruit kunnen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

De Astra 2B is in 2000 gelanceerd en heeft een verwachte levensduur van 15 jaar. Hij zou dus nog 3 jaar mee moeten kunnen gaan.

De Astra 2B gaat inderdaad naar positie 19,2 oost.

Lees het hele verhaal op Rob’s Satellite TV: http://robssatellitetv.webs.com/astra2f.htm

Inderdaad een heel verhaal. Lange zinnen zonder punten en komma's en geen structuur. Korter was helderder geweest. Lijkt wel een wetstekst of vonnis van een rechtbank. :lol:

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Wat ik interessanter vind in het verhaal van Rob is dat er waarschijnlijk toch problemen zijn met de pas in gebruik genomen 2F.
Dat was ook al de veronderstelling nadat de satelliet op zijn plaats hing omdat het zo lang duurde voordat de eerste transponders op de 2F in gebruik werden genomen.

Ik ben benieuwd wat voor consequenties die problemen hebben.

Geplaatst:

Nou haal ik uit zijn verhaal 2 theorieën: 1) het is mis; 2) misschien ook wel niet.

Dus speculeren maar.

Zoals je weet, heb ik ook al eerder gesuggereerd dat er wellicht iets mis is met de 2F (Zwabberende spotbeam.) maar nu doet 2F het wel weer netjes op de beams die operationeel zijn.

Tja.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...