Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, anders aub maar verplaatsen.

Wat mij nou interesseerd, wat is de lol van feedhunter...? De hele dag alle sats scannen, voor wat ? Misschien voor dat ene shot ? (van een neuspeuterende....Sasja de Boer of zo ?)

Zouden jullie mij dat eens willen uitleggen, want ik snap daar niets van.

Groetjes,
Ronald

Geplaatst:

Ronald ,

Feedhunten is eigenlijk  meer uit je satellietschotel willen halen dan  alleen maar " kastje kijken "  

Onderscheppen van actuele berichten of shots ( vrolijke - trieste & grappige )   is gewoon een  spannende en dikwijls een  leerrijke hobby .(ruimtevaart enz. ..)

Het komt er op neer dat je met onze hobby de gevonden feeds en kennis  (informatie  ) deelt met anderen .....daar doen we het voor 

Natuurlijk om eerlijk te zijn , geeft het ook voldoening als er  naar de postings gekeken wordt :)

Groetjes,

Rudi

Ustym 4K Pro / TM-5402 HD M3 CI / Openbox S3 CI II / DVBSky S950 PCI /DVB Dream / EBSpro / Cahors SMC100 & Kathrein KEA 1000/G  / / Inverto Pro Single 40mm PLL LNB  + Opticum 4K lnb. .

Geplaatst:

De lol van feedhunter was voor mij ook actuele gebeurtenissen te kunnen zien.

De laatste jaren heb ik er helaas geen tijd meer voor. Maar eind jaren tachtig begin jaren negentig van vorige eeuw (klinkt oud) was ik iedere vrije dag wel aan het zoeken tijdens de val van het ijzeren gordijn, de eerste golfoorlog (kijken naar Peter Arnett van CNN) en dan kreeg je wel de rillingen als je live het luchtalarm hoorde afgaan.

Live beelden vanuit de MIR via de cosmos 2054 satelliet, enz. enz.

Ja en soms ging het wel eens mis, tijdens het beleg van de ranch van de secte van David Koresh in Waco Texas 1993. Ging ik even eten en toen ik een uur later weer ging kijken was de hele ranch tot op de grond toe afgebrand.

Oh ja foto's maken van de gebeurtenissen deed je met een fototoestel op statief voor de televisie. :D :D :D

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:

Mijn vrouw snapt mijn hobby na 17 jaar ook nog niet. :D

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:

Feedhunten vind ik een interessante hobby.

Je schakelt je ontvanger in, zet je schotel op een bepaalde satellliet en je gaat zoeken of je wat vindt en dat kan van alles zijn:

Je weet dus nooit wat je te zien krijgt, dat kan van alles zijn.

Voorbeelden:

Sportwedsrijden (voetbal, schaatsen skieen, zwemmen enz.)

Nieuws , je weet, op dat moment bijna nooit wat voor nieuws het is (kapingen, rampen, oorlogen, ongelukken etc) , want er is geen reporter bij.

Testkaarten ...voordat een uitzending begint zie je die kaarten meestal. Dat kunnen soms hele fraaie zijn.

Reporters terplaatse. bv. bij een ramp, voor ze in de uitzending komen.

Dan zie je pas goed dat reporters soms heel zenuwachitg zijn. het zijn dan net gewone mensen.

Vergaderingen, persconfenties etc.

Ruintevaart zoals lanceringen, ruimtewandelingen en de terugkeer op aarde.

Processen zoals het v.m. Joegoslavie proces in den Haag.

Als we wat ontvangen hebt plaatsen  we het op verschillende forums en dan kunnen anderen zien wat wij zo al ontvangen hebben. Meestal plaatsen we  er een screenshot bij.

Al met al kan   is het voor de liefhebbers een interessante hobby.

Mocht je meer willen weten,  je mag me altijd een pm. of een e-mail sturen

Feedhunter Rini

www.feedhunter.com

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Geplaatst:

En wij (die meelezen) kunnen er enkel van profiteren en soms eens een feedje meepikken.

Dus mannen; bedankt ;) !

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Over de wachtende reporters en wachtende microfoons, stoelen, etc wordt niet gepraat, maar dat gaat toch nergens over. Ik vind het kul, als het nu bijvoorbeeld om  een nieuw priemgetal gaat of de ontdekking van een nieuwe apensoort. Ik ben me er van bewust dat mijn voorbeelden uiteindelijk ook op de reguliere media te zien zullen zijn, net zoals de ontdekkingen van onze "hunters", waarmee ik maar wil zegggen dat het hunten enkel gaat om wie er het eerste denkt bij te zijn. Ik kom op nog andere sat-sites en daar is het zelfde bombardement van stoelen, microfoons,testkaarten,etc aan de gang. Geniet van Uw hobby, maar mij ontgaat de lol. :sick:    

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Hallo Waterpas

Je scheef over de wachtende reporters zie ik niets.

Dit stond o.a. in het antwoord van mij:

"Reporters terplaatse. bv. bij een ramp, voor ze in de uitzending komen.

Dan zie je pas goed dat reporters soms heel zenuwachitg zijn. het zijn dan net gewone mensen"

Verder een ieder heeft zo zijn eigen hobby en laten we dat vooral zo houden.

groeten

Rini

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Geplaatst:

Een priemgetal is dan ook geen kachel. :whistle: Je kunt mij niet kwalijk nemen dat ik me afvraag wat het bijdraagt, al die vermeldingen. Ik zoek hier informatie die er toe doet en heb dus het volste recht om vraagtekens te zetten, en meer doe ik niet.  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...