Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vond nog een USB stick (adapter), die ik tot twee jaar geleden gebruikte voor verbinding tussen

PC en modem., zo had ik kabelloos internet in huis.

Het merk is AirTies en meer info heb ik niet.

Zou deze stick te gebruiken zijn met een Vu+ Duo?.

Heb de stick al in de ontvanger gestoken en dan brandde het LEDje, maar voor de rest,

géén verbinding met modem.

Wat en hoe moet ik instellen om het eventueel aan de praat te krijgen?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

afgezien van de methode uit de HOW to DO http://www.sat4all.com/forums/topic/329426-to-do-installatie-image-vti/?do=findComment&comment=2128503

kun je even in telnet kijken en het commando geven dmesg na herstart van de VU

dan zie je een en ander inzake USB en dus ook die wifi stick

dat kan helpen om te zien of de juiste drivers aangesproken worden OF NIET.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Hi Tonski,

Helaas vandaag geen tijd meer, maar ga mij er morgen in verdiepen en hoop dat het gaat werken.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ik heb alles gedaan zoals in de link, maar het werkt niet.

Bij netwerktest, het volgende:

--  LAN adapter is groen met WLAN verbinding

--  Draadloos netwerk is rood, verbroken

--  DHCP is groen, geactiveerd

--  IP adres is rood, onbevestigd

--  Nameserver is rood, onbevestigd

Bij telnet, in DCC,  is er geen mogelijkheid om iets in te voeren, alleen een zwart vlak met daar in root@bm750:~#

Alles geen ramp hoor, ik wilde gewoon eens zien of ik die "adapter" nog nuttig kon inzetten.

Geplaatst:

Heb je de instellingen wel gedaan via WLAN settings, dus je router wachtwoord enz.?

Je zult namelijk wel moeten vertellen aan de stick op welk netwerk hij moet aanhaken en welk 'paswoord' de beveiliging gebruikt.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

wpa2 ssid

kun je eens wijzigen op de routers webinterface en die dan invoeren

had ik ook bij iemand anders, het oude wilde om te verrekken niet > een nieuw en het werkte.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

"Heb je de instellingen wel gedaan via WLAN settings, dus je router wachtwoord enz..?"

Ja, dat heb ik gedaan. De stick zal wel te oud zijn of de juiste drivers ontbreken.

En, zoals gezegd, het was om maar eens te testen, mijn router, staat praktisch naast mijn Vu+, een kabel van 2 meter is al te lang en dus

laat ik het maar zo.

Toch bedankt voor het mee denken.

Geplaatst:

betreffende het telnet venster in DCC

daar typ je enkel >dmesg< in en krijgt een waslijst aan data wat en hoe de receiver is geconfigureerd

dus ook of er een driver voor de USB stick NIET aanwezig is

het komt als tweede in me op, dat je ook een usb verlengkabel kunt toepassen (opdat ie niet door de metalen kast van de receiver beinvloed wordt direkt aan die usb poort aangesloten)

en misschien kun je een usb driver na installeren (maar dat moet je plnick vragen ;)  )

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Nogmaals bedankt Tonski, maar het was, zoals gezegd, maar een testje.

Dus ik laat het bij het oude, werkt prima.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...