Ga naar inhoud


Meer zenders bij CanalDigitaal naar MPEG4


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vooral het via via doet het hem,  typisch geval van de broer van mijn zuster heeft een neef en daar de tante van..  enz enz..

 

Zeker, maar overeind blijft dat CDS haar kaarten doorgaans stevig tegen de borst houdt om vervolgens abonnees te overrompelen met bijna voldongen feiten.

Je kunt op je vingers natellen dat binnen afzienbare tijd we alleen nog MTV, Mezzo en nog een paar losse flodders op Astra 1 kunnen decoderen.

Meeliften, en verder Astra 3.

 

Mark my words. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik hier niet eens een tijd geleden een weddenschap over afgesloten?

 

Dat zou ik niet weten. Ik heb het al druk genoeg mijn eigen agenda bij te houden. :lol:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja... als de publieke omroep van de Astra 19.2 verdwijnt, dan kan de nederlandse kaart ook wel de vuilnisbak in... voor die 3 zenders ga ik geen 3e schotel erbij neerzetten... we zien wel wat er gebeurt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig gaan de settopbox kanalen nog lang niet van de astra 1 af, sommige gaan alleen verhuizen.

nu op korte termijn gaat Nickelodeon naar de mtv transponder (11973) verhuizen waar het de plek van MTV nl in gaat nemen

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig gaan de settopbox kanalen nog lang niet van de astra 1 af, sommige gaan alleen verhuizen.

nu op korte termijn gaat Nickelodeon naar de mtv transponder (11973) verhuizen waar het de plek van MTV nl in gaat nemen

Daar zal de beeldkwaliteit niet beter van worden, want op die plek werd MTV-NL behoorlijk afgeknepen. Je kon kleine letters haast niet lezen.

MVT-NL is er op Astra 3 qua signaal op vooruit gegaan met bovendien epg.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt mtv nl is nu inderdaad een stuk beter, maar nickelodeon was al bijna niks, bijna één groot blokkenfestijn

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nikelodeon op de MTV frequentie met dezelfde bitrate gaan door geven als MTV nl maar dan in Mpeg 4 dan gaat het beeld kwaliteit zeker omhoog. Misschien wel meer dan wat MTV nu is op de astra 3 transponder

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nikelodeon op de MTV frequentie met dezelfde bitrate gaan door geven als MTV nl maar dan in Mpeg 4 dan gaat het beeld kwaliteit zeker omhoog. Misschien wel meer dan wat MTV nu is op de astra 3 transponder

Lijkt me sterk.MTV op Astra 1 was ronduit wazig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11973/V op Astra 1 is inderdaad MPEG2.

Deze frequentie is volgens mij van MTV zelf, en andere providers zoals CDS, TVV en Austriasat, maar ook Sky Deutschland, liften daarop mee.

CDS heeft hier dus geen zeggenschap over.

Ik weet niet of de laatste twee wel op MPEG4 willen overstappen, aangezien veel abonnees in Duitsland en Oostenrijk geen HD-ontvanger hebben.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat ze dus alleen om dat ze straks weer een transponder kunnen afstoten, oftewel het geld is op.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...