Ga naar inhoud


keuken wordt verbouwd


1pm

Aanbevolen berichten

Mijn keuken wordt aangepast nu heeft het kabinet besloten dat de btw van 21 % naar 6 % gaat per 1 maart .

Die gozer begint op 6 maart ik heb een voorlopige offerte getekend , nou is mijn vraag gaat dit met terug werkende kracht terug tot 1 januari ?

dus dat ik dan 6 % betaal

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik ga ervan uit dat 1PM particulier is, hij zal dus de BTW niet kunnen verrekenen.

Het moment van factureren bepaalt de BTW die berekend moet worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan moet de rekening in maart dus geschreven worden met het dan geldige BTW tarief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ben inderdaad particulier

heb alleen getekend zoals ik al zei de bevestiging dat ie het kan maken

factuur komt in maart 6 dan

 

Maakt niet uit, wanneer boven de rekening 6 maart staat zal hij het dan geldende BTW tarief moeten berekenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De btw verlaging zal gelden, wanneer het werk is opgeleverd.

Dus het maakt niet uit of je dat al in januari door je aannemers is geoffreerd.

 

Dus  de factuur van de verbouwingen, zal voor 1 maart 2014 binnen moeten zijn, en betaald moeten worden.

Dan geniet je van de btw verlaging.

 

Zo was het de vorige keer ook.

 

Er is eventueel ook een trukje uit te halen, als je een verbouwing aangaat, die langer duurd al 1 maart 2014.

Dan moet de aannnemer de factuur voor die datum versturen, en moet jij hem ook betalen, voor die datum.

Dat scheelt je dus 15 % btw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, pearlpeter, de verlaging gaat pas in na 1 maart, tot die tijd geldt het hogere tarief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor mij ook verschil zou maken is dat je bv een vaste prijs hebt afgesproken: 2000 euro incl. btw, ik noem maar wat.

Dan zou ik als leverende partij niet akkoord gaan met dit gemauw immers stel dat BTW gelijk was gebleven en verbouwing viel tegen en er moest geld bij kon je dit ook niet verhalen bij de klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ceesv

Klopt dat de verlaging pas ingaat op 1 maart. maar als je een offerte hebt van januari, en de werkzaamheden zijn voor 1 maart 2014 klaar, maakt dat niets uit.

Zou mooi zijn, dan zou nu elk bouwbedrijf geen nieuw werk meer kunnen opstarten voor 1 maart 2013.

Voor een bedrijf maakt het niet uit, hoeveel een klant betaald, de btw die afgedragen wordt door het bouwbedrijf, wordt in deze regeling ook aangepast.

Dus een ondernemer lijd niets met deze regeling, maar heeft er alleen maar voordeel mee, omdat hij zo meer werk krijgt.

 

@theparasol

Dat maakt voor een leverende partij niets uit.

Jij als ondernemer wordt op de btw afgerekend, en een particulier niet.

Dus voor een ondernemer maakt het niets uit.

En als de verbouwing tegen valt, dan heb je slecht gecalculeerd, en hierin geen risico factor in opgenomen.

Mits dat je dit met de opdrachtgever bent overeen gekomen, dat er extra bijbetaald moet worden, bij onoverkomenlijke verborgen zaken.

Maar dat had je dan ook in de offerte moeten vermelden.

Als je dat niet doed, dan heb je gewoon pech, en betaald de klant straks gewoon het afgesproken bedrag, minus de btw verlaging.

 

Maar als je straks die klant toch de volle roefel laat betalen, dan ben je illegaal bezig, en dat is strafbaar.

Maar als je een bouwbedrijf hebt, kan elke goede boekhouder je hierover informeren.

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...