Ga naar inhoud

Alternatief voor Canal Digitaal receiver?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een verouderde Samsung receiver en kan nu geen HD kanalen ontvangen, ik kan een nieuw pakket bestellen met een receiver/schotel voor 100 euro in 'bruikleen'.

Comedy Channel is van plek veranderd en kan ik niet meer ontvangen.

Ik vraag me af of het beter is een nieuwe receiver te kopen, welke is aan te raden voor een schappelijk bedrag? Daarnaast dien ik ook nog een dubbele LNB aan te schaffen, welke is geschikt? (oa 23,5 Astra)

Iemand tips of kan me in de juiste richting wijzen?

Geplaatst:

Tja wat wil je? Als je met de nieuwe receiver meer wil dan kaartje erin en kijken dan is een receiver met enigma2 software aan te raden. Wil je het allemaal simpel, dus kaartje erin en kijken dan kun je het beste een canal digitaal gecertificeerde receiver nemen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Tja wat wil je? Als je met de nieuwe receiver meer wil dan kaartje erin en kijken dan is een receiver met enigma2 software aan te raden. Wil je het allemaal simpel, dus kaartje erin en kijken dan kun je het beste een canal digitaal gecertificeerde receiver nemen.

Dat laatste is zeker niet het geval, want de M7 van CDS heeft alweer problemen. Zelfs de update is teruggetrokken.

Als je veilig en simpel wilt kijken, moet je een ontvanger nemen waar een CDS-module in kan. Homecast is een merk waar je bij zou kunnen kijken. (Die is trouwens wel CDS-gecertificeerd.)

Als je wel iets ingewikkelder wilt met een softcam, zou je eens moeten kijken bij de Amiko.

Beide merken zijn niet extreem duur. Zelf vind ik de Amiko een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben: full-HD, veel opties.

Als duo-lnb kun je die van CDS kopen. Let op: er zijn er 2: 1 voor 60cm schotel en 1 voor 80cm schotel. Het is belangrijk dat je de juiste hebt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Geen specifieke wensen, ik heb op marktplaats al wat gezien wat aan de eisen voldoet. Budget is rond de 100 euro, hoef geen extra functies oid, vroeger deed ik Mastera programmeren, conax, magic cam etc, is voor mij niet langer actueel. Mag allemaal erg eenvoudig.

Dat met de 60 of 80 cm schoteldiameter is een goede tip...

Geplaatst:

ja als je een enigma2 decoder koopt wel (de meeste formaten kent hij wel niet alle)  wil je er eentje met de meeste mogelijkheden op dit moment zou ik voor de Xtrend gaan maar dat is persoonlijk.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

als jij relc,

nu al over een HD receiver gaat nadenken voordat de SD zenders definitief weg zijn dan adviseer ik je die receiver te nemen van canalDIGITAAL

je hebt dus niets gemist

dat is een beetje ironie maar ook wel heel normaal in satellietland.

en voor 100euro inclusief schotel kun je geen andere vinden.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Dat de vraag toch iedere keer weer terug komt snap ik niet.

Als je een goede ontvanger wilt, kom je uit bij Vu+ en Dreambox, wel duurder, maar nooit geen gedoe, al helemaal niet met Can. Digitaal.

Al het andere, zeker van CD, heeft nogal eens kuren die dagen (weken) kunnen duren en dat heb je bij de door mij vernoemde merken niet.

Daar staat een heel team achter om ons, ten alle tijden, van beeld te voorzien.

Maar ja, als je maar €100.-- wilt uitgeven, moet je achteraf niet klagen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Als je ook van de BBC/ITV en andere Engelstalige zenders houdt, zou ik gaan voor de nieuwe Triple-LNB van Can. Dig.

Google wat rond en je vindt hem al voor €98,--, deze geeft ontvangst van de 3 Astra´s en heeft 4 uitgangen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

zo raar is dat niet die vragen...

en ook niet dat mensen pas water drinken als ze dorst hebben :grin:

enkelen zijn al meer dan 3 jaar aan de slag met HD ontvangers (die zagen een noodzaak)

anderen kijken SD totdat het beeld stopt (die zijn even relaxed als voorheen)

relc vertegenwoordigd zeer zeker een groot deel van de tv kijkers die geen toetsdruk meer gebruikt dan noodzakelijk

ik spreek voor mijn beurt, dat weet ik. (er was nog geen nieuw antwoord / reactie)

maar vreemd vind ik de vragen niet

bovendien is een enigma2 receiver voor velen een overkill en dan is de centen tellen en uitgeven aan iets nieuws gezond huishouden.

ik durf zelfs te beweren dat een all in one gecertificeerde TV voor velen veel beter is.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Is het trouwens mogelijk de satelliet receiver te gebruiken als mediaspeler? Scheelt weer een extra apparaat.

Ja, dat is het geval met de Amiko 8900.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Hoe konkreet is de 64 cm voor de schotelantenne? Mijn schotel meet 80 x 70 cm (woon in Noorwegen), geeft dit nog problemen? 

Geplaatst: (aangepast)

Hoe konkreet is de 64 cm voor de schotelantenne? Mijn schotel meet 80 x 70 cm (woon in Noorwegen), geeft dit nog problemen? 

Ik heb een schoteltje van 90 diameter in Noorwegen hangen en ontving daar prima A1 mee. Heb hem gedraaid naar A3 en dat gaat ook prima.

A3 is trouwens enorm veel sterker van A1 voor zover het om de HD kanalen van CD gaat. Hier in Turkije kun je de A3 HD opvangen met een 90cm terwijl je toch echt 110cm voor A1 nodig hebt. Tevens heb je veel sneller problemen door het weer hier in TR met A1 dan met A3.

Ik heb nu een 220cm schotel voor A3 staan (TR) en zelden tot nooit uitval door slecht weer. Alleen als het echt KEIHARD regent krijg ik blokken/stilstaand beeld en dan nooit meer dan enkele minuten.

Je 70x80 schotel heeft (ik stel mij iets voor van een bijna vierkant ding? Ken deze niet) een diameter van 106 en een beetje cm en dat zal echt geen probleem zijn in (zuid) Noorwegen. Mijn huis in Noorwegen staat +/- 100km zuidwesten van Oslo (Baerum Kommune). En ook in Noorwegen heb ik eigenlijk nooit last gehad van regen/sneeuw met die schotel van 90cm.

p.s. Ik heb de schotels in Noorwegen gericht met mijn laptop ingelogd op mijn Dreamboxje daar en gebruikmakend van de Satfinder. En als je het zo werkend krijgt dan moet er wel een goed signaal aanwezig zijn :D

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Woon in het zuiden van Noorwegen, zuid/oost van Oslo, heb nu geen problemen met het signaal van Astra1, verwacht dan zeker geen problemen met Astra3... het is een ronde schotel van Thomson. Ik zit te denken aan een quad LNB zodat ik meerdere receivers kan aansluiten en ev een harde schijf voor opnames. Ik heb BBC via de kabel in Noorwegen.

Is deze geschikt?

Geplaatst: (aangepast)

Die heb ik nog liggen in Noorwegen. Alleen weet ik niet zeker of het voor 2 of 4 aansluitingen is.

Als je tot mei kan wachten mag je hem hebben. Ik kan wel iemand laten kijken hoeveel aansluitingen hij heeft.

Of het werkt weet ik niet 100% zeker, maar het lijkt mij van wel. Beetje draaien :)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen