Homer Geplaatst: 15 februari 2013 Geplaatst: 15 februari 2013 (aangepast) Hallo Graag had ik wat info willen betreffende het bijplaatsen van een n versie router. Mijn probleem begint eigenlijk dat ik geen goed bereik heb binnens huis op de boven verdieppingen met de nu nodige belgacom modemrouter bbox2 vdsl. (tv) Ik heb hier nog een Linksys Wi-Fi Router WRT160NL liggen en dacht even om deze als draadloze router te gebruiken maar aan sluiten met een lan kabel in een vrij poort van de belgacom vdsl model router. Ik weet niet of dit mogelijk is of wel, dus daarom hier even de vraag stellen. voorbeeld: Belgacom vdsl modemrouter --->lankabel verbinden ---->Linksys Wi-Fi Router WRT160NL ----> draadloos internet voor 2 smartphone, 1 destop, 1 laptop, 2 tablets. Het betrefd een N versie dus vermoed ik daar wel voldoende ontvangst mee te hebben op de bovenverdiepen. a zo'n fritzbox is me wat te duur en dan nog die instellingen voor belgacomtv is mij iets te moeilijk, en mis ik dan weer een poort, voor satontvanger, tv, lanhdd. Homer 15 februari 2013 aangepast door Homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
Tonskidutch Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 Homer, kan het niet ook een repeater zijn zoals deze knip Geschikt voor... (kun je ook kijken of die bij je belgacom past)De Fritz! Wlan Repeater 300E is geschikt voor: plak ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
jerpsx Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 (aangepast) De WRT160NL is als ik het goed begrijp precies bedoelt voor wat je wilt doen..gewoon een kabeltje trekken van een vrije poort van het modem naar de Internet poort op de Linksys en je bent klaar om te gaan..hooguit nog even een wachtwoord instellen op de Linksys als dat nog niet gedaan is. PS. eventueel de Belgacom wifi uitschakelen zodat ze elkaar niet in de weg zitten. 16 februari 2013 aangepast door jerpsx
Homer Geplaatst: 16 februari 2013 Auteur Geplaatst: 16 februari 2013 (aangepast) Beiden bedankt voor de uitleg. @tonskidutch, Dat zou ik kunnen doen om een repeater te kopen maar vind het jammer, terwijl ik nog een wifirouter heb liggen die anders in de kast ligt. @jerpsx, Als ik 1 poort gebruik moet ik niets wijzigen in de modem van de belgacom, dit om eventueel ip poorten genoeg te hebben dat er meerdere op wifi kunnen surfen tegelijk. Of is dit niet nodig!? De wifi van de belgacom modem kan ik niet uitschakelen daar ik gebruik maak van de fon app internet overal. Homer 16 februari 2013 aangepast door Homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
mebo870 Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 Communicatie tussen toestellen onderling op de verschillende routers gaat niet lukken op die manier. De kabel die vanuit Belgacom router komt, moet niet op de internet ingang van de linksys maar op een lan poort. Op die manier deelt de belgacom router alle ip adressen uit. The key to happiness. Stay away from idiots
Homer Geplaatst: 18 februari 2013 Auteur Geplaatst: 18 februari 2013 mebo870, Dus de internet poort niet gebruiken en wel een lanpoort gebruiken, zal ik dan gebruik kunnen maken van de router met meerdere toestellen tegelijk? Ik had vandaag de opstelling geprobeerd maar met de lankabel in de internetpoort maar geen internet te bespeuren, nu weet ik waarom. Alvast dank, en ik ga het dan even proberen. Mvg Homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
Homer Geplaatst: 18 februari 2013 Auteur Geplaatst: 18 februari 2013 Hier even die geprobeerd maar werkt nie, zal toch een repeater worden vermoed ik. Onlangs nog eenzien staan in den aldi voor 30€. Homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
mebo870 Geplaatst: 18 februari 2013 Geplaatst: 18 februari 2013 Hier werkt het zo, vooraan bij de tv hangt de modem/router van telenet, en dan via een powerlan draadloos signaal naar de garage In de garage vanuit de ontvangende powerlan een kabel naar een van de lan aansluitingen op de linksys router. Alleen moest er in de router nog wat aangepast worden in de setting, ik meen dat hij enkel op switch moet staan. The key to happiness. Stay away from idiots
Cobus R Geplaatst: 18 februari 2013 Geplaatst: 18 februari 2013 (aangepast) Inderdaad je moet de router functie (DHCP) uitzetten in je router 18 februari 2013 aangepast door Cobus R De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Homer Geplaatst: 18 februari 2013 Auteur Geplaatst: 18 februari 2013 Hier even die geprobeerd maar werkt nie, zal toch een repeater worden vermoed ik. Onlangs nog eenzien staan in den aldi voor 30€. Homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen