Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen,

ik heb een DB 800 HD SE en daaraan mijn schotel met 4 koppen. 't Is te zeggen, ik heb een monoblok op de Hotbird uitgericht, een monoblok op de astra 28 en dan nog een duo blok die op de 19.2 en 23.5 zit. Ik heb de dreambox ingesteld op diseqc 1.1.

Nu heeft TV Vlaanderen voor de tigste keer op een paar maanden tijd zenders geswitched. Als ik mijn DB opnieuw zenders laat zoeken vidn ie die gewoon niet. Het besturingssysteem waarop de DB draait is de newenigma II met CCcam 2.3.0. Ligt het aan de DB of aan de LNB's?

gtz, Kris

Geplaatst:

Kris, of je ziet iets over het hoofd, natuurlijk.

Als jij momenteel beide satellieten wel kunt ontvangen, doe jij wellicht iets fout met het scannen.

De zenders zitten er gewoon, alleen moet jij de transponders op Astra 3 waar de zenders naartoe zijn verhuisd, opnieuw scannen en bij de handmatige scan gelijk even "ja" zetten bij de vraag of de vorige scan van de transponder  eerst verwijderd dient te worden. Want zo maak je een schone scan van de desbetreffende transponders.

Je weet de frequenties waarnaartoe ze zijn verhuisd?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

K ga t proberen. Nog iemand met een idee??

Ja neem voor alle 4 sat een mono(universele)LMB incl 4x1 switsh daarna kies je voor abcd en je geeft de satellieten op klaar. werkt eenvoudig en geeft ook geen probleem met configureren.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Dat zal volledig kloppen. Moet ik daar echter uit besluiten dat multiblokken en Diseqc niet combineerbaar zijn? Of staat er ergens anders in deze site een forum rond blokconfiguratie? Voor mij is t in ieder geval opgelost, waarvoor dank.

Geplaatst:

@Kris, hoe is het je gelukt, dan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• 2 weken later...

Sorry voor de late reactie eduard, maar ik heb gewoon mijn duo LNB vervangen door 2 enkele. Wat niet wegneemt dat ik nog steeds niet weet of een duo LNB en triple LNB wordt ondersteund met diseqc.

gtz

aangepast door kritzsz

Een duo lnb en de uitgebreider variant daarvan de triple lnb moet je beschouwen als een aparte kring met lnb's

(kant en klaar in één doosje) 

voor de duo lnb zijn dat 2 lnb met een 2-1 diseqc (committed switch)

voor de triple lnb zijn dat 3 lnb met een 4-1 diseqc (committed switch)

Die worden ondersteunt door zowel diseqc 1.0 als diseqc 1.1

Een uitbreiding hierop kan, maar enkel als je voor de triple of duo lnb een uncommitted diseqc switch gaat plaatsen.

Vanaf het moment dat er uncommitted switch in de de schakeling zit moet alles worden aangestuurd worden door diseqc 1.1

Daar Diseqc 1.0 geen uncommitted switchen kan sturen.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...