Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik loop tegen een beetje een vervelend probleem aan, waarbij ik me afvraag of er niet meer mensen last van hebben.

Oscam vind ik super werken als server en verbind er dan ook graag mijn ander boxen aan.

Als client gebruik ik CCcam omdat ik dit fijner vind. Nu draait oscam en cccam op een dm800 en de overige boxen zijn via cccam aan de oscam server (dm800) verbonden.

Alles gaat vanuit standaard openpli installatie, dus oscam-cs en cccam 2.3.0 via menu gedownload.

De hele boel wordt probleemloos geinstalleerd en mooi en snel beeld via een locale canal digitaal kaart.

Nu het probleem bij een herstart wil de server na verloop van tijd nog wel een vastlopen.

Ik vermoed dat het probleem voornamelijk zit in dat zowel CCcam als oscam de locale kaart willen lezen.

Via het menu softcam op geen zetten, server herstarten en daarna softcam op cccam zetten en het werkt weer.

Dit is echter wel irritant. Zijn er meer mensen met dit probleem of weten wat te doen?

Geplaatst:

In cccam 2.3.0 kun je de readers uischakelen door dit:

SCIDEVICES: 0

in je config te zetten, probeer maar eens, even CCcam herstarten als je dit in je config hebt toegevoegd

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

ik heb ook die combinatie gedraaid op mijn vu, maar daar zijn de ontvangers wat te licht voor qua denkwerk, vandaar dat ik een ubuntu server heb gemaakt, in ieder geval mijn ontvanger werd er ook traag van en weet ik allemaal wat.

Je kan eens mgcamd proberen, ipv cccam, dat ging bij mij een stuk beter met oscam samen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

En wat is er mis dan met dvbapi omdat je Iets anders wil gebruiken?

In het begin vorig jaar was de dvbapi nog niet helemaal in orde, maar ik lees dat het tegenwoordig goed werkt, zeker als je het alleen op je ontvanger wil laten draaien.

Geplaatst:

Eigenlijk omdat het kan...

Belangrijkste wat ik vond is dat je sneller van pakket kunt wisselen. Zelfs met instellen van de dvbapi conform cds, blijf ik CCcam lekkerder vinden werken. Denk dat dit ook meer een gevoelskwestie is hoor.

Thanks voor de hulp en ik val terug op de dvbapi.

Hiermee concluderend dat oscam/cccam op een dm800 niet lekker werkt.

Geplaatst:

oscam op vu+duo en cccam 2.3  op dm500s werkt voor mij feilloos.

heb gewoon de topics gevolgd die hier op het forum staan en voor cccam 2.3 heb ik enkel een regel aangemaakt

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Het probleem is volgens mij zoals je zelf al schetst.. 

Beide cam's (oscam en cc-cam) proberen bij startup je kaartlezers te initialiseren, 

In jouw config slaagt CC-Cam daar als eerste in, waardoor oscam de lezer niet meer kan claimen.

Ik zou dus in je startup een delay inbouwen van 10 seconden, waarbij Oscam eerst start.. en 10 sec. later CC-Cam.

Geplaatst:

Als ie de regel wat ik hierboven al heb getypt in de CCcam.cfg zet, en ook de softcam geherstart heeft, dan pakt Cccam de readers niet meer, dus dat is het niet, denk meer dat het een geheugen probleem is, anders eens een  swapfile aanmaken op een HDD of usb stick

En welke versie oscam zit er in de pli feed?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...