Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben benieuwd wat jullie ECM tijden zijn zodat ik kan kijken of oscam bij mij snel genoeg werkt. Ik draai oscam op een windows machine vandaar dat ik beniewd ben wat voor tijden jullie krijgen op een linux ontvanger of linux server.

aangepast door lujo

Geplaatst:

+/- 300mS Oscam newcamd server, omnikey reader en Tvheadend als client.

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

tussen 280 en 300 ms,ubuntu 12.04 oscam newcamd en cccam server, smargo met versie 1.7, mode: auto, dus geen gefixte snelheid.

Op de client draait MGcam 1.30 met newcamd/CCcamd

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.

Bedankt. Dan zijn mijn ECM tijden van 375ms op een Windows server niet slecht, vind ik.

aangepast door lujo
Geplaatst:

ik haal met oscam op linux server 0.240s,is heel snel vind ik zelf

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

dat stond niet in de vraag, maar oké

begrijp de cds en tvv noodzaak

is het dan slechter op de receiver zelve als een PC?

waarom loggen jullie eigenlijk, ? ;)

aangepast door Tonskidutch

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

• 1 maand later...

Nee alleen linux is stukken stabieler

Draai hiero debian tijden rond 300 ms

aangepast door NEO_X

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Geplaatst:

Hier tijden ook rond de 300ms, al lijkt de ene kaart iets sneller dan de anders? Bij 1 kaart liggen de tijden tegen de 300 aan (+- 295ms), andere rond de 305ms, en bij nog een andere altijd tijden rond de 320ms. Draai met Ubuntu en Omnikey 3121 readers. Zit geen verschil in de readers, dus in de kaarten?

Als er 3 SIDs tegelijk worden gevraagd aan 1 kaart, lopen de tijden op van 1 of 2 kanalen. Lijkt af te hangen of ECM aanvraag momenten hetzelfde zijn of dat hier bv. 1 of 2 sec. tussen zitten (binnen 10 sec. interval). Als van 3 verschillende kanalen exact hetzelfde moment een ECM aan kaart wordt gevraagd, loopt de ECM tijd van 1 kanaal vaak op tot tussen de 400 en 650ms.

Als er 4 SIDs tegelijk worden gevraagd, zijn ECM tijden van deze 4 kanalen nooit allemaal rond de 300ms. Misschien kan de theparasol dit verklaren? Of iemand anders natuurlijk! 

Geplaatst:

Toch was dit in het verleden niet zo naar ik meen. In de tijd voor de SID beperking en nog met CCcam als software, waren de ECM tijden voor meerdere SIDs tegelijk allemaal <400ms. Maar wellicht heeft het dus te maken met de SID beperkende firmware die in de kaarten is gekomen (I4A). En dat is al een tijdje terug...

Het is ook niet zo dat ik er last van heb, maar het lijkt erop dat de kaart nu 1 SID per keer doet en dan pas volgende SID aanvraag oppakt, waar het voorheen meerdere SIDs tegelijk aan kon, parallel. 

Geplaatst:

Klopt vroeger kon je makkelijk 30 - 40 zenders doen met 1 seca3 kaart.

Ergens in aug 2010 was de verhoging van de CW tijden de eerste actie tegen cardsharing, ook ging de tijd tussen de ecm's veelal van 15 naar 10 sec zodat je niet teveel zenders met 1 kaart kon decoderen of  het kan wel maar dan krijg je hele hoge cw tijden. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...