Ga naar inhoud


Digitenne kijken op laptop


Wiend

Aanbevolen berichten

Is het anno 2013 mogelijk makkelijk en low-budget digitenne te kunnen kijken op een laptop?

 

Heb natuurlijk al met Google gezocht, maar vindt tot nu toe voornamelijk wat oudere threads uit 2009 tot 2011 met niet de juiste antwoorden. 

 

Hobbymatig heb ik al zo'n USB-donge uit China met een Realtek chip (effe vergeten welke chip er ook al weer in zit) waar je gewoon AM/FM radio mee kan ontvangen, maar ook FTA DVB-T signalen en ook DAB/DAB+ radiokanalen. Die dingen kan je ook, voor de kenners, gebruiken als SDR (Software Defined Radio). 

Is het mogelijk om een kaartlezertje te kopen en iets met software te doen, zodat ik mijn digitennekaart in dat kaartlezertje kan doen en de gecodeerde kanalen kan bekijken? En dat allemaal omdat we vlak voor de zomer weer eens gaan kamperen in NL, de laptop meegaat en het leuks is 's avonds nog wat TV te kunnen kijken. Om ruimte en gewicht te besparen wil ik liever niet een aparte TV en ontvanger meenemen. 

 

Als het mogelijk is: welke kaartlezer, welke software, is er ergens een how-to te vinden of is er een andere, betaalbare oplossing die werkt?

 

Alvast bedankt voor eventuele reakties. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Knutselen is altijd leuk en daar kan ik je niet bij helpen, maar er is ook een kant en klare oplossing die ik je wel kan noemen de EyeTV one. Dit is een USB stick met een decoder en smartcard erin, inclusief software, hoewel dat niet nodig is want het werkt ook met het Mediacenter van Microsoft.. Meer informatie is $$$$$$$$ te vinden.

aangepast door Michel
Geen links naar winkels!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...