Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Opkomst en ondergang van de Compact Disc (CD). Hoewel dit vanavond op televisie te zien was, wil ik dit toch even melden aangezien de herhaling aanstaande zaterdag, 23 februari 13:05 uur op Nederland 2, te zien is. Stukje Nederlandse geschiedenis. Miste alleen de grap over het dubbeltje (10 guldencent) wat precies in het gat van een cd en dvd past.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Geplaatst:

Deze week wordt de aflevering ook verschillende keren op Holland Doc 24 uitgezonden, te beginnen maandag 18-02 om 16.50.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

Toch nog even op reageren, vandaag de aflevering gekeken, en het lijkt me dat bij de oude opnames het gat duidelijk groter is dan een dubbeltje, maar ik kan het verkeerd hebben. Ik heb vroeger heel veel meegewerkt aan commercials, en ook iets gedaan voor de CD, voordat hij op de markt werd gebracht, waarschijnlijk een commercial voor intern gebruik, nu staat me bij dat toen werd gezegd dat het gat een grootte had van een kwartje, maar ja dat is zo lang geleden.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

• Moderator
Geplaatst:

Bron Wikipedia

De centrale opening van een cd omsluit precies de grootte van een dubbeltje
(10 guldencent). Joop Sinjou, hoofd ontwikkeling audioproducten van
Philips, noemde het bepalen van de diameter van de cd de snelste
beslissing in de ontwikkelingsfase: "Ik legde een dubbeltje op tafel en
dat werd de maat." [4] Een alternatieve uitleg is dat deze diameter om meer praktische redenen – zoals de gemiddelde vingerdikte – gekozen is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja die bron heb ik ook gelezen, maar heb je ook die docu gezien ?

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

• Moderator
Geplaatst:

Nog niet, maar in een vorig leven zag ik tot 35.000 CD's per dag. :whistle:

Ik heb de doc. gemist maar ga zaterdag naar de herhaling kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...