Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eens kijken of er hier wat kennis is over de MC001 van Arctic met de speciale OpenELEC build voor dit apparaat.

Misschien hebben jullie gezien dat 2 weken geleden Arctic een complete MC001 in de aanbieding had voor 199 euro. In samenwerking met OpenELEC is hier een speciale build voor gemaakt.

Vrijdag heb ik hem ontvangen. Helaas zonder afstandbediening maar die wordt nagestuurd. Ik heb hem aangesloten en hij start binnen een seconde of 20 naar XBMC. Zonder afstandsbediening kan ik verder niets doen, maar dat komt wel goed.

Nu dus de grote uitdaging, er zit uiteraard 0,0 documentatie bij.

• Wat moet ik nog in het BIOS instellen?
  • Hoe configureer ik Wifi?
  • Hoe krijg ik de ingebouwde DVB-T ontvanger aan de praat?
  • Welke XBMC add-ons zijn noodzakelijk / leuk?
  • Hoe zet ik het apparaat open om vanaf het netwerk bestanden op de HD te zetten?
  • Tips?

Misschien dat we een kennisbankje van deze thread kunnen maken.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Interessant apparaat, ik kende het nog niet..jammer dat hij enkel met DVB-T tuner is uitgebracht, als hij er voor de kabel of satelliet was had ik er meteen ook eentje besteld want dit lijkt een geweldig apparaat.

Wel jammer dat er weinig over geschreven verder is..ik gebruik op dit moment XBMCbuntu op een nettop dus kan je misschien met wat zaken wel verder helpen. Om even jouw rijtje af te gaan:

- Waarom wil je iets in de BIOS instellen..is er iets niet naar wens? Anders gewoon laten hoe het is

- Zaken configureren zal op de achtergrond moeten gebeuren bijv. via de command line (ssh). Ik gebruik naast de command line Webmin, daar kun je veel functies ook instellen via een handige webinterface..zo hoef je niet alle commando's uit je hoofd te kennen. Je kunt hier bijv. netwerk en shares instellen.

- DVB-T tuner kan ik je niets over vertellen..hier moet toch wel wat over te vinden zijn lijkt mij, aangezien dit apparaat gemaakt lijkt te zijn voor XBMC. Geloof wel dat alleen de laatste versie PVR mogelijkheden heeft, dus check even of je een recente versie van XBMC hebt.

- Tips: zoek een skin die goed overweg kan met jouw afstandsbediening, Icefilms, plugins voor ondertitels, juist instellen van database info voor tv-series/films.

Zonder afstandsbediening kan je trouwens zeker wel wat doen, je kunt gewoon een toetsenbord/muis aansluiten, of het apparaat dus via SSH benaderen. Er zijn ook Apps voor smartphone waarmee je XBMC kunt bedienen.

Geplaatst:

Die DVB-T tuner is een extraatje waar je in Nederland niet zoveel aan hebt omdat er geen Digitenne smartcard wordt gebruikt. Ik denk dat je alleen NED1,2 en 3 kan ontvangen.

Een BIOS wijziging is misschien nodig om het apparaat met de afstandsbediening in de slaapstand te laten gaan.

OpenELEC is een aparte Linux build die geoptimaliseerd is om XBMC te draaien. Tools als Webmin zijn daardoor denk ik ook niet mogelijk. SSH is wel mogelijk.

Heb inmiddels even een toetsenbord eraan gehad en via een XBMC add-on zowel Wifi als Samba kunnen configureren. Het viel me wel op dat het wel een half uurtje heeft geduurd voordat de HTPC te benaderen was via mijn Windows PC.

Ik ben nu bezig wat CD's en films naar de Samba shares te kopiëren. Zowel mijn Windows PC als de HTPC zijn via Wifi 54G met elkaar verbonden. Het kopiëren gaat met slechts 862kB per seconde. Is dit normaal? Iemand een idee of dit sneller kan?

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Inmiddels is er bij tweakers een uitgebreide thread over dit apparaat. Ben er heel blij mee.

Geplaatst:

Leuke plugins:

- ondertitel plugin. Deze kan je downloaden en instellen bij skins. Als je een filmpje hebt zonder ondertitel dan gaat hij online en plukt een ondertitel van het net af;

- Navi-X. Online videotheek met veel films, DVD, HD etc. Als er een rip van is dan staat hij meestal hier wel op. Werkt streaming dus eerst downloaden niet nodig;

Netwerk ed kan je via de OSD van XBMC instellen.

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

Geplaatst:

Genoemde plugins ken ik. Navi-x zit niet in de standaard download library dus die moet ik binnenkort even als zip installeren.

Netwerk is op Wifi ingesteld en werkt. Alleen jammer dat ik vanuit openelec geen indicatie heb of het netwerk ook goed werkt. Ik bedoel, of ik de maximale download snelheid haal.

Erger vind ik dat het vanaf een PC (ook met wifi) verbinden met de MC001 via de verkenner soms erg lang duurt of helemaal niet lukt. Terwijl pingen wel gewoon werkt. Heeft misschien met de Samba configuratie te maken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...