Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Hierbij een vraag van een nieuweling, maar na veel zoeken kon ik het antwoord niet vinden.

Ik krijg de verschillende bbc kanalen niet op mijn tv. Andere kanalen op Astra 1N/2A/2F ontvang ik echter wel prima. Op de plek waar de zenders zitten krijg ik echter het logo'tje in beeld dat de satelliet/zender niet gevonden kan worden. Het opnieuw installeren van de zenders werkt niet.

Ik gebruik een irdeto scena 5m HD receiver.

Enig idee waar het aan kan liggen en wat ik moet doen om de zenders te kunnen zien?

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst:

Misschien even alle BBC-transponders rescannen?

Er is een tijdje geleden bij de overstap naar 2F ook een BBC reshuffle geweest. De BBC bezuinigt op transponders.

Kijk anders even op Kingofsat.net

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Daar had ik al gekeken, volgens mij heb ik alle instellingen goed staan, zijn er echter zaken die kunnen voorkomen dat de zenders op de juiste manier worden geïnstalleerd? Het enige dat ik op mijn receiver niet kan vinden is de QPSK/8PSK optie. Moet ik hier iets mee doen of is dit irrelevant?

Geplaatst:

Daar had ik al gekeken, volgens mij heb ik alle instellingen goed staan, zijn er echter zaken die kunnen voorkomen dat de zenders op de juiste manier worden geïnstalleerd? Het enige dat ik op mijn receiver niet kan vinden is de QPSK/8PSK optie. Moet ik hier iets mee doen of is dit irrelevant?

8PSKis relevant voor de BBC-HD zenders.

Check je instellingen nog even via: http://nl.kingofsat.net/find.php?question=bbc&Submit=Zap

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik zal het morgen nog eens goed controleren.  Trouwens, ook de andere Engelse kanalen zoals ITV kan ik niet ontvangen. Wat misschien wel goed is om te vermelden is dat ik geen triple LNB maar een duo LNB heb, maar aangezien andere zenders van die satelliet wel werken gaat dat dus blijkbaar wel gewoon goed.

Geplaatst:

Op zich zou een rescan van de BBC-transponders iets moeten opleveren, want er zijn ook een aantal zenders verhuisd.

Als je ook problemen hebt met ITV-zenders, kan er toch ook iets anders aan de hand zijn.

Je kunt op Kingofsat ook de transpondergegevens van ITV vinden.

Geplaatst:

Gert83 schrijft:

“Het enige dat ik op mijn receiver niet kan vinden is de QPSK/8PSK optie. Moet ik hier iets mee doen of is dit irrelevant?”

Bij een Inverto Scena 5m gaat het instellen van een transponder als volgt:

Ga naar kanalen zoeken

Dan naar geavanceerd zoeken

Je krijgt nu een tabel met 11 punten die ingesteld moeten worden.

Onderaan bij punt 11 staat:

DVB-S2  Ja/Nee

Nee moet je kiezen als het om MPEG2-zenders gaat

Ja moet je kiezen als het om MPEG4 –zenders gaat. Dit zijn dus HD-zenders maar kunnen ook SD-zenders zijn die met de MPEG4 compressietechniek worden uitgezonden.

Geplaatst:

Wat misschien wel goed is om te vermelden is dat ik geen triple LNB maar

een duo LNB heb, maar aangezien andere zenders van die satelliet wel

werken gaat dat dus blijkbaar wel gewoon goed.

Tja,  hoe wil je dan de Astra op 28.2 ontvangen ??

Heb je de schotel dan uitgericht op 28.2 of staat die nog op 19.2 en 23.5 ??

Welke zenders ontvang je dan nu op de Astra 1N/2F??

• Like 1
Geplaatst:

hmm, het blijkt dat zenders die volgens mijn tv op 28.2 zitten volgens kingofsat vanaf 19.2 uitzenden. Dat kan dus iets verklaren. Ik zal zodadelijk even op het dak klimmen om de schotel beter uit te lijnen. Wanneer ik op mijn receiver kijk en Astra 2A,B,D-1N selecteer, dan geeft deze aan een signaalsterkte van 95% en een signaalkwaliteit van 93% te hebben, hier is dan dus toch eigenlijk geen probleem mee?  Het opnieuw scannen naar de zenders levert helaas nog niet het gehoopte effect. 

Maar om even op het vorige antwoord terug te komen, het moet toch gewoon mogelijk zijn om met een duo lnb zenders van 3 satellieten te zien, eerder ging dat volgens mij het de hotbird satelliet ook prima.

Geplaatst:

Nee beste Gert83, met een duo-lnb kun je twee satellieten ontvangen en geen drie.

Normaal gesproken is dat de Astra 19,2 en de Astra 23,5. Wil je ook de Astra 28,2 nog ontvangen, dan zou dat kunnen met een triple-lnb als de schotel daar geschikt voor is.

Geplaatst:

Ok, maar dan zou het wel mogelijk moeten zijn om zowel op 23E als 28E zenders te ontvangen. En de 19E zenders achterwege te laten. De NL zenders zitten zowel op 19 als 23 dus dat maakt verder niet uit toch?

Geplaatst:

dat maakt niks uit, nee, alleen ziet ge een klein detailke over het hoofd.

een astra1/astra3 duo kop heeft 2 LNB's die 4,3 graden uit elkaar staan (23,5-19,2)

voor de combinatie astra1/astra2 moeten die LNB's 9 graden uit elkaar staan (28,2-19,2)

voor de combinatie astra3/astra2 moeten die LNB's 4,7 graden uit elkaar staan (28,2-23,5)

als ge echt de nederlandse én de Britse zenders wenst te ontvangen, dan hebt ge het meeste kans met de combinatie astra3/astra2. maar dan moet ge dus uw schotel africhten op astra3 en de duo LNB zodanig richten dat hij in de buurt komt van de astra2. Dan nog komt ge een halve graad te kort, en voor de toch al zwakkere eurobird 1 (op 28,5) komt ge 0,7 graden te kort. De ontvanst zal dus zeker niet optimaal zijn.

veel satellieten gebruiken dezelfde frekwenties, en uw receiver weet niet van welke satelliet een signaal komt. Het is dus niet omdat ge een signaal ontvangt op "Hotbird" dat dat signaal ook van Hotbird komt. uw ontvanger duidt gewoon aan dat er op die frekwentie een signaal zit, maar dat komt dan van de satelliet waar uw LNB op dat ogenblik op afgericht staat.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen