voodoodoll Geplaatst: 18 februari 2013 Auteur Geplaatst: 18 februari 2013 Het loont de moeite om die ringetjes tussen lnb's en switch er eens uit te halen en te checken of dat iets oplevert. OK, ik ga morgen nog even zelf knutselen maar als de tips die ik hier nu lees niet helpen dan wacht ik maar op de professionele hulp. Het is een leuke hobby als het werkt maar frustrerend als je denkt er te zijn maar het blijkbaar toch niet werkt
Eduard07 Geplaatst: 18 februari 2013 Geplaatst: 18 februari 2013 Toen ik even beeld had met de nieuw geïnstalleerde kabel had ik 11.7dB signaal op BBC One HD. Niet ideaal maar zeker niet te weinig Nee, op zich niet te weinig, behalve als de demping/drempel ergens te hoog is. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 18 februari 2013 Geplaatst: 18 februari 2013 OK, ik ga morgen nog even zelf knutselen maar als de tips die ik hier nu lees niet helpen dan wacht ik maar op de professionele hulp. Het is een leuke hobby als het werkt maar frustrerend als je denkt er te zijn maar het blijkbaar toch niet werkt Het wordt ook al laat, natuurlijk. Ik heb jouw situatie ook al een paar keer meegemaakt. Uiteindelijk lag de oorzaak bij de f-connectoren of de switch. Rustig doorzoeken morgen. Als het je lukt zelf de oorzaak te vinden, gaat je voldoening en plezier het kijkplezier overtreffen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
voodoodoll Geplaatst: 18 februari 2013 Auteur Geplaatst: 18 februari 2013 Nee, op zich niet te weinig, behalve als de demping/drempel ergens te hoog is. Ik hoef je niet te vertellen dat mijn technische kennis niet heel groot is. Ik vond het al een hele prestatie dat de schotel er weer stond en het signaal redelijk goed te noemen was
voodoodoll Geplaatst: 18 februari 2013 Auteur Geplaatst: 18 februari 2013 Het wordt ook al laat, natuurlijk. Ik heb jouw situatie ook al een paar keer meegemaakt. Uiteindelijk lag de oorzaak bij de f-connectoren of de switch. Rustig doorzoeken morgen. Als het je lukt zelf de oorzaak te vinden, gaat je voldoening en plezier het kijkplezier overtreffen. Ja, ik weet zeker weer wat doen morgen
Sprietje Geplaatst: 18 februari 2013 Geplaatst: 18 februari 2013 Beste voodoodoll Ik zou maar kiezen voor een goede coaxkabel als het om een stuk van 40-50 meter gaat, bijv. Koka799. Ik heb eens gekeken naar de specificaties van de Temium coax die jij gekocht hebt. Daar zou ik nog geen verbindingssnoertje van 1 meter van willen hebben, zie de bijlage
voodoodoll Geplaatst: 19 februari 2013 Auteur Geplaatst: 19 februari 2013 Beste voodoodoll Ik zou maar kiezen voor een goede coaxkabel als het om een stuk van 40-50 meter gaat, bijv. Koka 799. Ik heb eens gekeken naar de specificaties van de Temium coax die jij gekocht hebt. Daar zou ik nog geen verbindingssnoertje van 1 meter van willen hebben, zie de bijlage Eigenlijk dacht ik dat ook al maar ik kon in de lokale electro-shops niks anders vinden dat lang genoeg was Mijn originele kabel is Belden.
Sprietje Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Ja, Belden H125 is ook een prima kabel.
voodoodoll Geplaatst: 19 februari 2013 Auteur Geplaatst: 19 februari 2013 Vandaag wat zitten proberen om een beter signaal te krijgen adhv de tips hier maar ik krijg er geen % meer uit... Met de korte kabels van lnb naar ontvanger beeld, met korte kabel van switch naar ontvanger beeld maar met de lange kabels geen van beide. Ik denk dat ik die technieker maar eens af wacht. Toch allemaal bedankt voor de tips! Ik ben zeker dat de oplossing er tussen zit maar ik ze gewoon niet geïmplementeerd krijg
Eduard07 Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Ik ben zeker dat de oplossing er tussen zit maar ik ze gewoon niet geïmplementeerd krijg Dus je ..Ik ben zeker dat de oplossing er tussen zit maar ik ze gewoon niet geïmplementeerd krijg M.a.w.: ik heb het probleem gevonden. Ik ben het zelf? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
voodoodoll Geplaatst: 20 februari 2013 Auteur Geplaatst: 20 februari 2013 Ik ben zeker dat de oplossing er tussen zit maar ik ze gewoon niet geïmplementeerd krijg Dus je M.a.w.: ik heb het probleem gevonden. Ik ben het zelf? Helemaal juist! Maar goed, dit is weer een leermoment als iemand het op lost terwijl ik er bij sta.. Laat het mij zo maar even positief verpakken
Eduard07 Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Helemaal juist! Maar goed, dit is weer een leermoment als iemand het op lost terwijl ik er bij sta.. Laat het mij zo maar even positief verpakken Opmerking was ook ter relativering bedoeld. Jammer dat het probleem zo hardnekkig is gebleken. Wat leermomenten betreft (ook voor ons): we zijn nu ook wel extra nieuwsgierig in welke hoek dit probleem zit. Hopelijk kun je ons hier snel meer vertellen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
voodoodoll Geplaatst: 21 februari 2013 Auteur Geplaatst: 21 februari 2013 Het was dan toch de coax die niet helemaal meer goed was en daardoor te veel demping gaf vanwege de lange afstand. Inmiddels werkt het weer
Eduard07 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Welke coax heb je er nu op? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen