Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb net Smartreader+ en Canaldigitaal kaartje op mijn windows oscam server aangesloten.

Het probleem wat ik ondervind is dat als ik oscam opstart of restart met het kaartje in smartreader dan krijg ik volgende error:

2013/02/20 10:23:34  r canal_digitaal [mouse] card detected        
2013/02/20 10:23:35  r canal_digitaal [mouse] ATR:       
2013/02/20 10:23:35  r canal_digitaal [mouse] ERROR: Could not read reader->convention        
2013/02/20 10:23:35  r canal_digitaal [mouse] Error activating card.        
2013/02/20 10:23:37  r canal_digitaal [mouse] ATR:         
2013/02/20 10:23:37  r canal_digitaal [mouse] ERROR: Could not read reader->convention        
2013/02/20 10:23:37  r canal_digitaal [mouse] Error activating card.        
2013/02/20 10:23:39  r canal_digitaal [mouse] ATR:   
2013/02/20 10:23:39  r canal_digitaal [mouse] ERROR: Could not read reader->convention        
2013/02/20 10:23:39  r canal_digitaal [mouse] Error activating card.        
2013/02/20 10:23:39  r canal_digitaal [mouse] card initializing error     

Start of restart ik oscam zonder het kaartje in mijn smartreader en doe ik daarna het kaartje erin dan wordt het kaartje getetecteerd.

Aangezien mijn server in slaapstand gaat als die niet gebruikt wordt en oscam service daradoor elke keer gestopt wordt en opnieuw opgestart vraag ik me af hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

aangepast door lujo

Geplaatst:

Ik doe nu gissen

als pc in slaapstand gaat dan gaat ook de spanning

op de Smartreader+ er af.

Start je nieuw op ziet Smartreader+ niet dat een kaart erin

geschoven is.

los hiervan een server moet altijd draaien en niet gaan slapen

Geplaatst:

Dit gebeurt ook na een restart van oscam via webinterface. Shutdown knop en dan voor restart knop kiezen.

Los hiervan: mijn server wordt moe en heeft behoefte om af en toe te slapen. Dat vindt mijn portemonnee ook fijn.

Geplaatst:

Waarom laat je je kaartje niet gewoon in 1 van de receivers zitten, Oscam erop en via een aparte groep instelling (bijv 2) laten "lezen" door je Windows Server en

vanuit deze Server weer terug naar al je receivers (ook die waarin de kaart zit. Dus al je receivers lezen op groep 1 (WindowsServer) !

Geplaatst:

Ik heb twee kaatjes en 1 receiver. Vandaar dat ik mijn tweede kaartje op die Windows server heb aangesloten.

Met een simpele serial reader werkt dit goed alleen met een smartreader+ heb ik bovengenoemde problemen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...